Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10 augustus 2007, 17:31
bussie bussie is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 01 april 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 83
Bluetooth koptelefoon met Treo680

Ik heb via het forum reeds het e.e.a. gelezen m.b.t. dit onderwerp.
Ik zit er over te denken om de koptelefoon Jabra BT620S en het programma Softkick Audio Gateway aan te schaffen.

Voordat ik dit echter doe wil ik graag de koptelefoon eerst beluisteren omdat ik veel waarde hecht aan een goede geluidskwaliteit.
Momenteel gebruik ik een koptelefoon van Sennheiser PX100.
De geluidskwaliteit moet gelijkwaardig (of uiteraard beter) hieraan zijn.

Ik heb derhalve de volgende vragen:
- is er iemand in de buurt van de stad Groningen die deze koptelefoon heeft, zodat ik kan komen luisteren?
- weet iemand bij welke winkel in Groningen deze koptelefoon eventueel te koop is? Ik ben reeds bij meerdere winkels geweest, maar helaas.
Of wordt dit een aanschaf via internet?
__________________
Groet,

bussie
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 augustus 2007, 16:51
bussie bussie is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 01 april 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 83
Ik heb ondertussen achterhaald waar de koptelefoon in Groningen te krijgen is.
Bij de Belcompany voor de prijs van € 50!

Morgen pik ik er gelijk 1 op....
__________________
Groet,

bussie
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 augustus 2007, 13:47
douweh douweh is offline
Lid
Voornaam: Douwe
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 november 2003
Locatie: Eindhoven
Berichten: 47
Ik ben wel nieuwsgierig naar je bevindingen, ik luister nu ook via de PX100 en om dat geluid te evenaren moet het Jabra setje wel van heel goede huize komen...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 augustus 2007, 18:25
bussie bussie is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 01 april 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 83
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door douweh Bekijk bericht
Ik ben wel nieuwsgierig naar je bevindingen, ik luister nu ook via de PX100 en om dat geluid te evenaren moet het Jabra setje wel van heel goede huize komen...
Hoi,

Ik heb de koptelefoon in huis.

Vanavond ga ik e.e.a. proberen.
Zodra ik meer nieuws heb laat ik het hier weten in een vervolgbericht.
__________________
Groet,

bussie
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 augustus 2007, 15:03
bussie bussie is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 01 april 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 83
Ik heb de software (Softick Audio Gateway) geïnstalleerd en de koptelefoon gekoppeld met de Palm.

Software verder ingericht (duidelijke handleiding, wel in het engels) en handleiding van de koptelefoon bestudeerd.
Handleiding van de koptelefoon is op sommige punten wat onduidelijk cq spreekt zich zelf tegen (met name op wat de led-indicatoren betekenen).

Geluidskwaliteit:
De Jabra koptelefoon kan niet tippen aan de geluidskwaliteit van de Sennheiser PX100.
In het laag legt de Jabra het duidelijk af tegen de Sennheiser.
Op zich zit er voldoende laag in de Jabra, echter bij de Sennheiser klinkt het voller en kan je het laag veel harder zetten.

Voor de Sennheiser heb ik destijds dacht ik rond de € 40 betaald en voor de Jabra nu dus € 50.
Gezien het feit dat je met de Jabra dan een volledige draadloze koptelefoon hebt kan ik met per saldo wel vinden in de Jabra en zal ik de koptelefoon toch blijven gebruiken ondanks de (iets) mindere geluidskwaliteit.
Het comfort van draaidloos vind ik er wel tegen opwegen.

Ik ga eens uitzoeken of ik het voor elkaar kan krijgen om de "speakers" van de Sennheiser kan overzetten in de Jabra.
Zodra ik daar meer nieuws over weet dan laat ik het weten.
__________________
Groet,

bussie
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 augustus 2007, 16:49
DavidDB DavidDB is offline
Senior lid
Voornaam: David
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 mei 2005
Locatie: Gavere (België)
Berichten: 52
Stuur een bericht via MSN naar DavidDB Stuur een bericht via Skype™ naar DavidDB
hoe zit het met de batterijduur van de Treo 680 als je deze hoofdtelefoon gebruikt???
want deze is zo al niet veel soeps

en is deze hoofdtelefoon niet zwaar op de oren?

Ik ben er ook wel in geïntereseerd.....
Met citaat reageren
  #7  
Oud 02 september 2007, 18:39
bussie bussie is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 01 april 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 83
Verdere ervaringen met de Jabra...

Ik zou nog even terrug komen op het eventueel overzetten van de membranen van de Sennheiser in de Jabra.
Dit is helaas niet mogelijk omdat de contructie van het membraam / magneet in de Sennheiser wezenlijk afwijkt met die van de Jabra.
In de Sennheiser zijn het membraan en de magneet niet 1 geheel, maar valt het membraam om de magneet heen.
Als je het membraam er dus uit haalt blijft de magneet achter in de Sennheiser (zit vastgemaakt in de oorschelp).
In de Jabra zijn het membraam en de magneet wel 1 geheel.

Er werd gevraagd naar gewicht en levensduur van de batterij.
Het gewicht valt in het begin even op omdat de koptelefoon uiteraard wat zwaarder is, maar na een poosje merkte ik het al niet meer.

Tja, de levensduur van de batterij is uiteraard een probleem van de Treo680, maar dat was ook al zo zonder deze koptelefoon.
Ik heb poosje geleden een batterij met grotere capaciteit (2400mAH) gekocht van Seido en dan houdt de Palm het tenminste (wat) langer uit.

Een probleem waarmee ik nog zit is dat ik regelmatig storing heb in het signaal (5 onderbrekingen achter elkaar aan en altijd in hetzelfde patroon).
Ik vermoed dat dit komt van andere Bluetooth apparaten die in de buurt zijn of van beveiligingsinstallaties.
Als ik namelijk een poos onderweg ben en ik kom niet langs gebouwen of huizen dan is er niks aan de hand maar bij gebouwen en / of huizen is het gelijk prijs, waarbij het opvalt dat er duidelijk verschilt in zit of het 's-morgens, overdag of 's-avonds is (overdag de meeste onderbrekeningen).
Mocht iemand dat bekend voorkomen en een oplossing voor weten, dan verneem ik dat graag.

Voor de rest ben ik beslist tevreden over de koptelefoon.
__________________
Groet,

bussie

Laatst gewijzigd door bussie; 02 september 2007 om 19:16.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023