Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23 februari 2007, 08:00
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
[Nieuws] Verbeter de geluidskwaliteit van je Palm TX

Een probleem van de TX waar regelmatig over geklaagd wordt, is de hoeveelheid ruis in het geluid. Ik had altijd het idee dat dit een hardware-probleem was, maar op het forum van 1src.com staat nu een softwarematige oplossing beschreven om dit probleem grotendeels te verhelpen.

Stap 1
Op de Franse Palm-site staat een patch om het audiovolume van de TX (en de Tungsten E2 en de Treo 650) te begrenzen. Deze kan gedownload worden vanaf http://euro.palm.com/europe/fr/support/tx.html (directe URL: http://palmone.r3h.net/downloads.pal...ea/EUAudio.zip).

Stap 2
Na installatie van EUaudio.prc zul je merken dat je TX enorm instabiel is geworden: het starten van Blazer leidt bijvoorbeeld meteen tot een reset . Dit is echter makkelijk op te lossen door de freeware-applicatie Resco Rlocker te installeren en EUaudio hiermee te locken. Let er op dat de optie 'Only lock code in applications' niet staat aangevinkt. Hierna is je TX weer stabiel als altijd.

Ik heb dit gisteren gedaan en ben nu de geluidskwaliteit aan het beoordelen. En ik heb echt het idee dat de kwaliteit een stuk beter is geworden! Wat zijn jullie ervaringen? En wat zijn de ervaringen van eigenaren van een E2 of Treo 650 met deze oplossing? (Let op: voor de Treo 650 moet je niet EUAudio.prc maar EUAudio_TR.prc installeren).


Bron: 1src Forums - soft patch to remove TX audio Hiss
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 3761-2sq45rlnejd.jpg‎ (5,2 KB, 20x gelezen)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023