Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08 mei 2007, 16:00
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
[Nieuws] Nog (steeds) geen ondersteuning voor Vista voor Palm Quick Install

De Palm Desktop is nog steeds niet 100% klaar voor Vista en zal dat voor deze zomer ook niet zijn, aldus een semi-officieel statement op de Palm weblog.

David Sloan, de product manager voor de Palm Desktop-applicatie, meldt in een post op de Palm weblog dat er nog steeds geen ondersteuning voor Vista en de Quick Install-applicatie is. De synchronisatie tussen Palm Desktop en je Palm zou prima moeten werken - ook onder Windows Vista, maar even snel een bestand installeren via Quick Install is niet mogelijk.

Palm meldt dat ze intern bezig zijn met een beta-test van een nieuwe Palm Desktop en de HotSync Manager, maar dat die pas deze zomer beschikbaar is. Onduidelijk is of ze hiermee de beta bedoelen of de uiteindelijke versie.

Meer informatie wat er momenteel wel en niet samenwerkt met Windows Vista kun je ondertussen vinden in dit Knowledgebase-artikel bij Palm.

Werk je al met Vista en mis je de functionaliteit van Quick Install, dan kun je tot er officiele ondersteuning is van Palm ook gebruik maken van de PalmVista installer (directe download); een project van de website Business Technology Solved.


Bron: The Official Palm Blog: Palm Desktop On Windows Vista
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 4085-euml2a4fmps.jpg‎ (50,0 KB, 6x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 mei 2007, 20:17
eric40 eric40 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Berichten: 118
QuickInstall.exe werkt bij mij ook niet, maar zo'n groot probleem is dat niet want het oude Instapp.exe, wat ook meegeïnstalleerd is met Palm Desktop, werkt zonder problemen. Mijn prc en pdb bestanden heb ik nu bij openen gewoon gekoppeld aan Instapp.exe. En volgens mij was QuickInstall een iets gelikter uitziende Instapp. Dus is er eigenlijk wel een officiële ondersteuning van Palm en hoef je niet een speciale PalmVista installer te gebruiken. Dus waar al die ophef over is? Of mis ik iets?

Update: Ik gebruik trouwens Vista Ultimate!

Laatst gewijzigd door eric40; 08 mei 2007 om 20:20. Reden: Voordat iemand daarom vraagt
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 mei 2007, 16:51
Malo Hautus Malo Hautus is offline
Junior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 maart 2004
Berichten: 7
Ik heb UAC (User Account Control) in Vista uitgeschakeld. Het gevolg was dat Palm Desktop niet meer kon opstarten. Het programma bleef in bij het "splash screen" steken. Het zelfde gebeurt overigens ook als je (na UAC weer te hebben aangezet) het programma als administrator uitvoert. In dat geval moet je wel eerst bevestigen dat je het programma echt wilt uivoeren.

Ik hoop dat dit in de nieuwe versie verholpen is, want ik wil UAC graag uitschakelen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023