Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Centro

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 31 juli 2008, 21:33
AKsr
Guest
 
Berichten: n/a
Centro synchroniseert zo traag

Na vele jaren afscheid genomen van de Tungsten T5. Ik ben overgestapt naar de centro smartphone. Vele zaken komen weer bekend voor, maar er zijn ook wat veranderingen.
Zo merkte ik dat synchroniseren (via bluetooth) uiterst traag verloopt (met name het datebook). Soms duurt het 10 minuten, soms moet ik het proces handmatig afbreken en weer opniew starten. Ter informatie: met de Tungsten verliep de hele synchronisatie via bluetooth en binnen 10 seconden. Wie kent dit probleem en (beter nog) de oplossing? Bedankt! Anton
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 juli 2008, 23:04
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Kijk eens naar welke onderdelen gesynchroniseerd worden? Met name het maken van een backup neemt veel tijd in beslag via Bluetooth. Dus dat zou je uit kunnen schakelen ten koste van een recente backup. Als je ook regelmatig de kabel gebruikt is dat niet zo'n probleem, denk ik.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 augustus 2008, 13:28
AKsr
Guest
 
Berichten: n/a
Het synchroniseren blijft hangen op het datebook. Ik heb de Palm software op een andere pc geïnstalleerd. Gaf precies hetzelfde probleem. Het datebook gecontroleerd op fouten-> Niets gevonden. Synchronisren via Bluetooth of met de kabel maakt ook geen verschil. Alle andere synchronisaties lopen echter normaal (contactpersonen etc.)
De backup wordt niet gemaakt
Met citaat reageren
  #4  
Oud 02 augustus 2008, 13:26
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Met het freewareprogramma dbScan (directe link naar download), van de maker van het alternatieve agendaprogramma Datebk, kun je de agendadatabase doorlopen op fouten en die verhelpen. Als het goed is ben je daarna van je probleem af.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 03 augustus 2008, 15:28
AKsr
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor de tip Gerrit. Ik had echter het datebook al gecontroleerd op corrupte entries. Inmiddels heb ik getracht het geheel te installeren op een andere pc. Daar onstonden aanvankelijk dezelfe fouten (vastlopen van Hotsync, die moest worden afgesloten) , maar toen ik de pude Palm T5 database geheel verwijderde en dus een geheel nieuwe installatie ontstond, ging het een stuk beter. Ik denk daarom dat er mogelijk iets verkeerds gaat wanneer vanuit het oude datebook moet worden geconverteerd.
Leuk trouwens dat de Palm helpdesk volkomen onbereikbaar is. Telefoon (06-nummer) wordt niet opgenomen, mail niet beantwoord en inschrijven in hun database is niet mogelijk.
Wij blijven proberen Gerrit!

Anton
Met citaat reageren
  #6  
Oud 04 augustus 2008, 02:21
AKsr
Guest
 
Berichten: n/a
Omdat ik steeds meer het gevoel ging krijgen dat er iets op mijn pc was dat een correcte installatie tegen hield, heb ik Registry Mechanic er op los gelaten. Die haalde ca. 600 fouten uit het register. Echter zonder positief resultaat.
Later hetzelde nog eens gedaan met UnieBlue Registrybooster2. Deze haalde nog eens 700 "fouten" tevoorschijn. Resultaat Hotsync werkt nu normaal.
Graag bedank ik iedereen die heeft geholpen met suggesties en goede ideeën!
vr. gr.
Anton
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023