Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14 maart 2005, 02:32
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
[Nieuws] PalmOS Cobalt maakt magere vooruitgang

Citaat:
Meer dan een jaar nadat PalmSource Inc. zijn PalmOS Cobat besturingssysteem beschikbaar heeft gemaakt, heeft nog maar één handsetfabrikant plannen aangekondig om een op Cobalt-gebaseerd device op de markt te brengen
Volledige (Engelstalige) artikel: Eweek.com.
  #2  
Oud 14 maart 2005, 11:11
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Interessant. PalmOS blijft door het uitblijven van de nieuwe versie toch achter bij de marktontwikkelingen wat betreft multimedia etc. Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat die nog in te halen zijn. Ik geef PalmOne geen ongelijk dat ze ook naar andere OS'en voor hun handhelds aan het kijken zijn. Het lullige daarvan is echter dat haar bestaansrecht daardoor op termijn wel eens in het gedrang kan komen, want het onderscheidend vermogen met concurrenten als HP/Dell is dan verdwenen en dan verlies je het simpelweg obv volumes.
__________________
Sander
  #3  
Oud 14 maart 2005, 13:47
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Op 14-03-2005, om 11:11 heeft Sander dit gezegd in bericht #
PalmOS blijft door het uitblijven van de nieuwe versie toch achter bij de marktontwikkelingen wat betreft multimedia etc. Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat die nog in te halen zijn.
Die uitspraak zou zo uit begin 2002 kunnen komen
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
  #4  
Oud 15 maart 2005, 01:15
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Ik denk dat na de aankondiging voor het 'Chinese' Linux platform het inderdaad nog weinig zin heeft om op Cobalt over te gaan.
Nu de PDA's al maar meer op een volledige komputer gaan lijken met schijven van 5GB, VGA enzo, is misschien het Cobalt OS wat te beperkt en zal het net als DOS overvleugeld worden.
Voor de handige bediening van PIM en mits een goede backward compatibility zal er altijd wel ruimte blijven voor de vele typische PalmOS toepassingen, nu draaiend in een Linux (Cobalt? emulator) schil.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
  #5  
Oud 15 maart 2005, 11:27
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
met schijven van 5GB
Maar dat werkt alleen als de schijven goed valbestendig zijn. Je praat immers over draagbare apparaten die dus bedoeld zijn om mee te nemen, en die je bovendien wel eens kunt laten vallen. De valkans van pda's is groter dan van een laptop lijkt me.
En als je, dus met de huidige generatie mini harde schijven, bijvoorbeeld je iPod laat vallen dan kan dat wel eens slecht aflopen.
Maar er zijn/komen geloof ik een paar technieken op de markt die een val kunnen detecteren en dan de harde schijf uitschakelen. Dus het gaat de goede kant op.
Maar het RAM-geheugen als opslaggeheugen in een pda lijkt me voorlopig nog niet ten dode opgeschreven.

Laatst gewijzigd door koekiemonster; 15 maart 2005 om 11:30.
  #6  
Oud 15 maart 2005, 11:43
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
En als je, dus met de huidige generatie mini harde schijven, bijvoorbeeld je iPod laat vallen dan kan dat wel eens slecht aflopen.
Ik denk dat je pda dan sowieso al wel overleden zou zijn met het relatief zwakke scherm.
  #7  
Oud 08 april 2005, 17:21
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Alhier (via PDA24/7) een interessant stukje over de reden achter het uitblijven van Cobalt apparaten.

Misschien is die geruchten Treo wel gewoon een testding voor de OS6 Treo
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:13.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023