Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30 november 2002, 11:34
DJ Se-Bas
Guest
 
Berichten: n/a
..Paar vragen van een nieuwe gebruiker

Hallo, ik heb sinds kort een Palm Zire (8mb) en ik stuit meteen op een paar vragen:

De belangrijkste:

Ik heb het boek "Palm Computers in 10 minuten" gelezen, en daarin staan dat je hacks (geen cracks dus kunt gebruiken om je Palm evt nog optimaler te gebruiken. Daarbij vermelden ze een paar Hackmanagers (ik heb nu X-master geïnstalleerd). Maar ze vermelden in het boek niet waar ik die hacks vandaan kan halen.
Ik ben op zoek naar hacks voor:

- evt Nederlands menuscherm
- Postcode voor de plaats, ipv erna

Verder zoek ik een nederlands-duits woordenboek.

Wat zijn een beetje de sites waar ik dit (gratis uiteraard!!) vandaan kan halen?

En verder, een paar technische vraagjes:

- zijn er, of komen er mooie! beschermtasjes voor de Zire, ipv dat rubberen flappie, en dat afgrijselijke baluwe tasje?
- hoe kan je het beste met je accu omgaan??

Zo, dat was het eigenlijk wel...

GreetZ
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 november 2002, 11:38
DJ Se-Bas
Guest
 
Berichten: n/a
PS...

P.S..

is het normaal dat er heel snel krasjes ontstaan in het graffity-vlak, of is mijn stylus niet goed (ik heb zo'n licht-stylus)...

Ik hoor van jullie..

bedankt alvast..
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 november 2002, 12:10
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Re: ..Paar vragen van een nieuwe gebruiker

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DJ Se-Bas
Ik heb het boek "Palm Computers in 10 minuten" gelezen, en daarin staan dat je hacks (geen cracks dus kunt gebruiken om je Palm evt nog optimaler te gebruiken. Daarbij vermelden ze een paar Hackmanagers (ik heb nu X-master geïnstalleerd). Maar ze vermelden in het boek niet waar ik die hacks vandaan kan halen.
Ik ben op zoek naar hacks voor:

- evt Nederlands menuscherm
- Postcode voor de plaats, ipv erna
De hacks kun je onder andere vinden in onze TopX. De hack voor de postcode voor de plaats is PLZ Hack.

Het Nederlandse menuscherm is geen hack, maar een normaal programma. Het heet Dutch Piloc en is te koop voor € 16,69 te koop bij Smart Principles. Er is nog geen versie voor de Palm Zire, maar daar wordt zoals ik begrepen heb aan gewerkt.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 november 2002, 12:13
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Beste DJ,

In het boek staat in de les over toepassingen installeren (les 11; blz 106) waar je veel software kan vinden. Dit lijstje zou aangevuld moeten worden met www.handango.com. Op zo'n site moet je X-master kunnen vinden. Ook op de homepage van palmclub.nl zie je de grote software-portals genoemd.

Een andere handige tip is de Palm-club top 10. (die is nieuwer dan het boek en staat er dus niet in). Kijk 's hier: http://pdaclub.nl/top10/index.php?catid=1 op plaats nummer 8 staat PLZ-hack een programmaatje dat de postcode voor plaatsnaam plaatst in het adresboek.

Met Dutch PiLoc kun je het besturingsssyteem + standaardapps vertalen. Er is nog geen Zire-versie beschikbaar; deze zal zeer binnenkort uitkomen.

Tot slot, opmerkingen/aanmerkingen op het boek zijn welkom: zie mijn oproep elders in het forum: http://www.palmclub.nl/forums/showth...&threadid=8819
__________________
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 november 2002, 12:13
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Re: PS...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DJ Se-Bas
is het normaal dat er heel snel krasjes ontstaan in het graffity-vlak, of is mijn stylus niet goed (ik heb zo'n licht-stylus)...
Als je je Graffiti-deel wilt beschermen kun je Scotch Tape gebruiken of een screen protector voor het hele scherm. Zoek maar even in de forums op 'krasjes' of 'screen protector' voor meer informatie.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 30 november 2002, 12:14
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
JP was me net voor...
/me vindt hem heel snel!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 november 2002, 12:18
DJ Se-Bas
Guest
 
Berichten: n/a
Stylus

..Maar het is dus normaal dat er krasjes onstaan (na 1 dag..).

het is dus niet zo dat mijn stylus annex lightsaber de zelfde werking heb als een staalpen??

Ga nu ff kijken bij forums over krasjes .

P.S. ik vind de palmclub nu al geweldig. Ik heb nog nooit zo snel reacties gehad.

Bedankt.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 30 november 2002, 12:25
DJ Se-Bas
Guest
 
Berichten: n/a
tape of vinyl

..ik heb net de kras-forum gelezen, en ik zie 2 artikelen stteds terugkomen,

de chotch-tape (118 ofzo..) en vinyl nepwrite (of iets dergelijks).

Maar op die forum spelen ze een beetej welles-nietus spelletje, dus welke word door de leden van de PDA-club nou aanbevolen, en welke is het beste voor je palm?

...hoor t wel
Met citaat reageren
  #9  
Oud 30 november 2002, 12:31
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Re: Stylus

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DJ Se-Bas
..Maar het is dus normaal dat er krasjes onstaan (na 1 dag..).
Wat versta jij onder krasjes? Zijn dat groeven, zoals bij een vinyl-plaat Of gaan ze weer weg als je het scherm met een doekje schoonmaakt? Het eerste is niet normaal, het tweede wel.

- jp
Met citaat reageren
  #10  
Oud 30 november 2002, 12:35
DJ Se-Bas
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Re: Stylus

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul


Wat versta jij onder krasjes? Zijn dat groeven, zoals bij een vinyl-plaat Of gaan ze weer weg als je het scherm met een doekje schoonmaakt? Het eerste is niet normaal, het tweede wel.

- jp
Nou ja, het is niet zo dat als ik m'n andere stylus (die van m'n turntable) er op leg, er opeens muziek uitkomt. MAar het zijn wel blijvende krasjes.
(denk dat het mischien komt omdat het uiteinde van die lightsabre van glas of zoiets is...weet het ook niet).

Maar ik lees dus steeds dat scotch-sooi, denk dat ik dat er maar op moet doen dan? Ziet dat er wel een beetje mooi uit (niet zo'n flets tape op m'n scherm)? Of is dat vinyl een betere oplossing (erg verwarrende disacussie dat in die kras-forum..).

GreetZ
Met citaat reageren
  #11  
Oud 30 november 2002, 13:42
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Omdat men er in de andere threads ook niet uitkomt, denk ik niet dat we hier dezelfde welles-nietes discussie moeten gaan starten.

Ik zou zeggen, probeer ze allebei zelf es (kost je bijna nix) en bepaal vervolgens voor jezelf wat jou het beste lijkt.

Succes!
__________________
Bob jij of bob ik?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 30 november 2002, 15:53
DJ Se-Bas
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt..

Ik heb uiteindelijk op aanbevelen gekozen voor de schotch-tape. Ik heb een rolletje gevonden wat net zo breed is als mijn graffity-field.

Op een mooi beschermhoesje voor de Zire word het alleen ff wachten. Mischien leuk kerstcadeautje..

(alleen op de review van de lichtgevende stylus: ik durf er niet mijn handen voor in het vuur te steken dat hij niet krast..maar goed...alles is opgelost zo).

Mede-leden en operators, bedankt.

Jullie horen het wel als ik weer een nieuw probleem heb

GreetZ
Met citaat reageren
  #13  
Oud 30 november 2002, 18:06
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Misschien is dit wat voor je, een screenprotector die je graffity area verlicht! Lijkt mij in ieder geval handig op een Zire.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 30 november 2002, 20:58
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Citaat:
een screenprotector die je graffity area verlicht!
Je zegt terecht: de graffiti area. Want ik heb al een paar reacties gekregen van mensen die uit de foto opmaakten dat je hele scherm wordt verlicht. Dat is dus niet zo.
Deze foto heb ik van de website van de leverancier geplukt, het lukte me niet om zelf een foto te maken van het fenomeen. In het donker, zonder flits, kreeg ik een foto waar niets op staat, en met flits kreeg ik een foto waarop vanwege het felle backlight van de m515 de (toch iets subtielere) verlichting van de graffiti area niet te zien was.

Maar Sebas, ik zou het gewoon eerst met scotchtape proberen. Of misschien kan je met een Dremel of ander stuk gereedschap de schrijfpunt wat polijsten. Moet eigenlijk niet nodig zijn: ik heb ook zo'n lichtstylus, maar bij mij is de punt gewoon glad.
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #15  
Oud 03 december 2002, 06:41
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Re: PS...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DJ Se-Bas
P.S..

is het normaal dat er heel snel krasjes ontstaan in het graffity-vlak, of is mijn stylus niet goed (ik heb zo'n licht-stylus)...

Ik hoor van jullie..

bedankt alvast..
Wat ook altijd helpt om krasjes te voorkomen: 'Schrijf' eerst met je stylus eens een A4tje zogezegd vol. hierdoor wordt de tip van de stylus echt mooi glad en heb je minder kans op krassen.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #16  
Oud 03 december 2002, 11:06
DJ Se-Bas
Guest
 
Berichten: n/a
A4-tje

Kijk, dat zijn tips waar ik wat aan heb.
Dank je wel.

Ik heb zoals gezegd wel die licht-stylus (zie reviews), maar het is in ieder geval het proberen waard.

Thanks..
Met citaat reageren
  #17  
Oud 05 december 2002, 06:38
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Krassen

Wat ook helpt om "minder weerstand" op je graff.area te krijgen, is dit gedeelte licht insmeren met siliconenspray (in elke fietswinkel te krijgen)en zo uitsmeren dat je bijna geen vegen ziet.
Het schrijft gladjes en verminderd krassen. Succes!!!!
Gr. Richard
Met citaat reageren
  #18  
Oud 05 december 2002, 09:13
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
licht insmeren met siliconenspray
Iedereen heeft zijn eigen milieuvriendelijke siliconensprayvervanger: voor je gaat schrijven even de punt van je stylus langs je neus wrijven!

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #19  
Oud 05 december 2002, 17:30
Murena's schermafbeelding
Murena Murena is offline
Fan van de Palmclub
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 06 november 2002
Locatie: Torenstad
Berichten: 276
Ik heb een reinigingsgel voor LCD schermen gebruikt. Met als resultaat: een schoon en lekker glad schermpje
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023