Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30 juni 2002, 21:13
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Review: Sony NR70V

Het review van Gert-Jan over de Sony Clié PEG-NT70V is online en hier te lezen:

http://www.palmclub.nl/reviews/handhelds/sony/nr70v/

Met dank aan Gert-Jan voor het schrijven!

- jp

Laatst gewijzigd door GJHartog; 06 januari 2003 om 21:43.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 juni 2002, 21:31
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Mooie review Gert-Jan!! Ik mis een, voor mij, niet onbelangrijk aspect. Wat is jouw indruk van de eventuele prestatietoename van de 66 Mhz dragonball processor??

Carel
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 juni 2002, 21:56
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Erg mooie review! Ik ben het zelf met bijna alle punten eens...! Ik kan t.o.v. van mij oude IIIe wel merken dat deze 66mhz een stuk sneller is. Avantgo laadt ie bij mij zeer snel, en ook bij silverscreen zie ik geen wachttijden meer, wat toch wel erg belangrijk is.
Voor mij is het een superaanwinst, en echt een topapparaat!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 juni 2002, 22:52
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Idd een echt goeie review GJ!
De OS 5 modellen worden zo bijna overbodig.
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #5  
Oud 01 juli 2002, 07:34
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Wat is jouw indruk van de eventuele prestatietoename van de 66 Mhz dragonball processor??
Met de prestaties is niks mis, maar om nou te zeggen dat ik een wereld van verschil merk met mijn eigen Clié N-770, nou nee. Ik denk eerder dat deze processor nodig was om ervoor te zorgen dat het apparaat op het goede niveau blijft werken, ondanks alle features die er in zitten, en dus een belasting zijn voor het systeem. Denk aan de geluidjes, de camera etc.

Citaat:
Idd een echt goeie review GJ!
Dank jullie wel, ik voel me zeer gevleid, echter zonder de hulp van Jean-Paul en Gonny had 'ie nooit zo mooi geworden, en ook nooit zo snel online geweest!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 01 juli 2002, 15:53
johannes
Guest
 
Berichten: n/a
Geen camera

In de aankondiging van dit hebbedingetje kwam ik steeds twee versies tegen, een met en een zonder camera. Die versie zonder camera kom ik echter niet meer tegen in de prijslijsten.

Aangezien dat de aanschafkosten een beetje kan drukken, omdat die camera best misbaar is, wil ik graag horen of iemand daar iets meer over weet.

Dank!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 01 juli 2002, 17:24
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Re: Geen camera

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johannes
In de aankondiging van dit hebbedingetje kwam ik steeds twee versies tegen, een met en een zonder camera. Die versie zonder camera kom ik echter niet meer tegen in de prijslijsten.

Aangezien dat de aanschafkosten een beetje kan drukken, omdat die camera best misbaar is, wil ik graag horen of iemand daar iets meer over weet.

Dank!
Klopt, in de aankondiging is altijd gesproken over 2 modellen, en deze zijn in Amerika en in Engeland ook gewoon leverbaar. Echter, in Nederland wordt maar één type en model geleverd: de Sony Clié NR-70V, met camera dus.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 01 juli 2002, 17:54
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Re: Re: Geen camera

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog

Echter, in Nederland wordt maar één type en model geleverd: de Sony Clié NR-70V, met camera dus.
Wat heel erg jammer is, want ik had em ook graag zonder camera gehad, hij hij heeft tenslotte maar 100.000 pixels.

Toch vind het ook weer niet zonde dat het ding erin zit, want ik heb er al leuke pics mee gemaakt, en een foto van iemand bij het adres in je adressenlijst is ook erg leuk!

Laatst gewijzigd door Ivos; 01 juli 2002 om 17:57.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 01 juli 2002, 19:00
Pjotr's schermafbeelding
Pjotr Pjotr is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 april 2001
Locatie: Gorrukum
Berichten: 109
Wauw, goede review en een prachtig apparaat .


Zou ik best willen hebben .....Bied iemand een goeie prijs voor m'n IIIc'tje???



Ja, ik ben best een beetje jaloers.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 01 juli 2002, 20:25
bblauw
Guest
 
Berichten: n/a
skinssssssssssss

Het leuke van de Virtual Graffiti Area is dat deze skinnable is. Je kunt bijvoorbeeld achter het schrijfgedeelte een foto plakken van je geliefde, het geheel een ander kleurtje geven of alles wijzigen in een heel ander thema.

Beste Gert-Jan,
ik las in je review iets over een skinnable graffity area... nou draag ik de foto's van vrouw en kids niet in de portomennee en op het dashbord van de auto... maar op de grafity area van mijn nr70v zou ik dat bestwillen... wie o wie wil dit voor mij maken???

gr
Bart

ps.... errug strakke review!!!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 01 juli 2002, 22:17
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Als je eens een beetje rondzoekt op cliesource en op clieworld, dan vindt je verscheidene sites met "tutorials" waar in staat hoe je zo'n skin moet maken. Kheb er zelf ook al wat over gelezen, kweet alleen niet meer waar.. En ik dacht dat het met adobe photoshop er makkelijk ging... duss...

Zoek ze!

Groeten,

Ivo
Met citaat reageren
  #12  
Oud 01 juli 2002, 23:18
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
ik las in je review iets over een skinnable graffity area... nou draag ik de foto's van vrouw en kids niet in de portomennee en op het dashbord van de auto... maar op de grafity area van mijn nr70v zou ik dat bestwillen... wie o wie wil dit voor mij maken???
Ik zou echt niet weten hoe! Ben ook niet in het bezit meer van zo'n leuk apparaat he...

Maar goed, toch bedankt voor je compliment!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 02 juli 2002, 13:50
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
Gert-Jan,

Je spreekt in je review over bepaalde beroepsgroepen die baat zouden hebben bij de camera. je geeft namelijk zelf aan dat je er alleen maar mee geshowd hebt. ik ken wel een aantal beroepsgroepen. Wat te denken van alle boa's, toezicht houdende ambtenaren (o.a. Ro, milieu, Politie, Recherge)

ik ben zelf ook een toezichthoudend ambtenaar. ik controleer bedrijven op milieuvoorschriften en ik zou de beschreven Clie een uitkomst vinden, was hij niet zo duur. want dat is ie. Ik ben vaak bij bedrijven waar ik foto's moet maken anders wil de politie geen pv opmaken. Bewijslast is hier het woord.

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #14  
Oud 02 juli 2002, 14:01
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Kijk, dat is natuurlijk waardevolle informatie, ik zelf kon op het moment alleen makelaars verzinnen, maar in de beroepsgroepen die jij noemt kan het natuurlijk ook heel handig zijn!

Wat betreft je kanttekening over dat het apparaat duur is, dat ben ik niet helemaal met je eens, hij is namelijk helemaal niet duur, hij kost alleen veel geld! Iets is naar mijn mening duur als je teveel betaalt voor iets...

Maar, als ik nog terugdenk wat ik ooit eens heb neergelegd voor mijn Palm V...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 02 juli 2002, 14:18
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
ik heb 349 teuro's voor mijn m500 neergelegd. en dat vond ik nog net gaan.

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #16  
Oud 05 juli 2002, 15:13
HielkeK
Guest
 
Berichten: n/a
uitkomst voor boa?

rw schreef eerder:
"ik ben zelf ook een toezichthoudend ambtenaar. ik controleer bedrijven op milieuvoorschriften en ik zou de beschreven Clie een uitkomst vinden, was hij niet zo duur. want dat is ie. Ik ben vaak bij bedrijven waar ik foto's moet maken anders wil de politie geen pv opmaken. Bewijslast is hier het woord."

Sorry, maar dat vind ik een beetje onzin. Als je een beetje goede foto wilt maken, dan neem je natuurlijk geen PDA met een 100.000 pixel cameraatje, maar dan pak je de eerste de beste 1,3miljoen pixel digitale camera (of beter), en dan laat je de foto's op iedere willekeurige computer zien. Wat is de meerwaarde van de Sony? Zou de politie jouw foto's dan op het scherm van je Sony palm moeten gaan bekijken? Ik zie verder echt geen voordelen van deze Sony boven een gewone digitale camera.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 05 juli 2002, 20:18
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Tuurlijk, je hebt helemaal gelijk, maar daarentegen kan ik me de reactie van orbit67 wel voorstellen, als (bijvoorbeeld) boa loop je al met zoveel spullen aan je lichaam te zeulen, dat een gecombineerd apparaat juist ontzettend de moeite waard is. Een digitale camera, notitieblok, agenda en adressenboek in één, dat scheelt behoorlijk wat aan ruimte! Daarbij gaat het er vaak niet om hoe goed de kwaliteit van de foto's is, als er maar een foto is!

Maar natuurlijk, een digitale camera is beter. Al is dat vaak dan wel weer het zoveelste apparaat wat meegezeult moet worden.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #18  
Oud 07 juli 2002, 17:39
Sonny's schermafbeelding
Sonny Sonny is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 30 oktober 2001
Locatie: leidschendam
Berichten: 288
Omdat de Graffiti-area nu ineens vrij programmeerbaar is, heeft Sony de hardbuttons terug laten komen als software-buttons in het Virtual Graffiti gedeelte. Zo kun je toch nog bij de standaardapplicaties komen als het toetsenbord achter het scherm is weggeklapt.

Dit stukje tekst staat in de revieuw maar ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar moet krijgen. Ik wil inderdaad in 1 klik in mijn adresboek of agenda kunnen komen en niet eerst door de menu's lopen.

---------------------------------------------------------------
Het grootste voordeel van een Virtual Graffiti Area is de mogelijkheid om deze te laten verdwijnen, waardoor applicaties die daar ondersteuning voor bieden ineens de beschikking hebben over een scherm van 320 x 480 pixels in plaats van 320 x 320 pixels. Voorbeelden van dit soort applicaties zijn DateBk5, iambic ActionNames, Silverscreen en QuickOffice. Het laten verdwijnen van de Virtual Graffiti Area doe je met het pijltje dat naar beneden wijst. Deze kan alleen geactiveerd worden als een applicatie het extra grote scherm ook ondersteunt.

Ik gegruik ActionNames en ik kan op het pijltje drukken tot ik een ons weeg maar ik krijg geen groot scherm. Hoe krijg ik dit voor elkaar?
__________________
Credendo Vides
Met citaat reageren
  #19  
Oud 07 juli 2002, 17:50
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Met de 770C/E zal dit ook niet lukken... daarbij heb je namelijk ook geen Virtual Graffiti...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #20  
Oud 07 juli 2002, 21:47
Sonny's schermafbeelding
Sonny Sonny is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 30 oktober 2001
Locatie: leidschendam
Berichten: 288
Sorry, ik had het verkeerder model in mijn profile staan. Ik heb een NR70V.
__________________
Credendo Vides
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023