Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12 april 2002, 07:38
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
Question "Hoe start ik met een schone Lei?" The Followship

Beste mensen,

in deze thread http://www.palmclub.nl/forums/showth...ht=harde+reset las ik hoe ik helemaal opnieuw kan beginnen met een schone palm. Mijn IR is namelijk stuk. ik krijg em op dit moment niet aan de praat. Maar als ik nou een harde reset uitvoer, dan doet alles het weer. Dus ik weet in ieder geval dat het ligt aan het restoren en syncen. Ergens wordt er iets terug gezet waardoor het fout gaat. Nou heb ik al twee sd's van 16 mb vol, 6 mb van mij ram zit ook vol dus je raad het al, ik kan niet achterhalen waar het nou aan ligt.

Maar ik heb dus Backupbuddy op mijn sd staan. elke nacht om 1 uur maakt ie een backup. heel leuk en heel handig. maar nou wil ik dus opnieuw beginnen. helemaal opnieuw. dus wat ik wil doen is backupbuddy van mijn sd afgooien, de backup-file van mijn desktop halen, harde rest uitvoeren. klaar. tenminste, dat dacht ik. maar nou zijn er een aantal bestanden die ik graag behouden wil. en dan gaat het voornamelijk om ThinkDB en een paar db's, mijn datebook en contacts.

Maar is het mogelijk om juist die bestanden die ik houden wil, naar mijn sd te plaatsen? en dan vooral datebookdb en contactsdb???

en als dit alles mogelijk is, is er dan iemand die makkelijk en simpel mij kan uitleggen hoe te werk te gaan?

alvast bedankt!

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 april 2002, 08:09
rjbroer
Guest
 
Berichten: n/a
Ten eerste is je IR niet stuk, want hij werkt gewoon als je (hard)reset.

Om files te copieeren of the moven naar SD, kun je toch Workbench gebruiken?

RJ
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 april 2002, 08:17
Dutchgrover's schermafbeelding
Dutchgrover Dutchgrover is offline
gewoon lid
Voornaam: Peter
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 juni 2001
Locatie: Eindhoven
Berichten: 156
hoi,

Je kunt backup buddy vfs gebruiken om na een harde reset alleen die bestanden terug te plaatsen die je wilt behouden.
Dat gaat vrij eenvoudig:

Start het backup programma.
Kies 'advanced' in het menu 'options'
Als je in het menu 'options' geen 'advanced' ziet staan maar 'basic' dan had je de advanced instellingen al en kun je deze stap overslaan

Je krijgt nu een lange lijst met files die 'gebackupt' zijn. Als het goed is staat rechtsboven in het scherm 'Restore' Als hier 'Backup' staat even met pen erop klikken en 'Restore' selecteren

Je kunt nu in de lijst bestanden selecteren door er op te klikken. Er komt dan een vinkje voor te staan. Je kunt meerdere bestanden selecteren. Wanneer je op de 'restore' knop drukt (links onder) dan worden alleen de geselecteerde bestanden teruggezet in het geheugen van je palm.

Het is even uitzoeken welke bestanden je nodig hebt. Je kun wel rustig experimenten. Je kunt altijd opnieuw een harde reset uitvoeren en weer opnieuw beginnen.

Succes
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 april 2002, 08:30
Jeroen Linssen Jeroen Linssen is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 23 augustus 2001
Berichten: 198
Als je met een schone lei wil beginne, zonder dat je je afspraken en adressen kwijt wil zijn, ga je als volgt te werk:

- maak een backup met backupbuddy
- synchroniseer je palm met palmdesktop
- gooi de backupdir in de palmdirectory leeg
- doe een harde reset
- synchroniseer je palm met de palmdesktop

Je palm is nu helemaal schoon, maar je adressen en afspraken staan er nu netjes in.

Je kan nu 1 voor 1 je programma's terug zetten van je sd-kaart totdat je de probleem-applicatie hebt gevonden.

Veel succes,
JJ
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 april 2002, 09:13
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
ja ik weet ook ongeveer wanneer het gebeurt is. een paar weken terug heb ik omniremote ingesteld. en ik heb een driver voor mijn 8310 binnen gehaald. dat laatste was niet echt nodig en ineens had ik er ook allerlei programma;s bij die ik niet had geinstalleerd. bijvoorbeeld NSBRuntime. ik heb geen flauw idee waar het voor is. en het is ook alleen maar een db. kan er niets mee.

maar ik ga het eens proberen.

eerst maar eens die backup op de desktop weg gooien
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 april 2002, 10:00
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
thx

bedankt voor de hulp. het is gelukt, alles staat weer zoals het hoort te staan.

nou nog alles programma's e.d. terug zetten want ik zag ook al dat alle doctogo-programma;s verdwenen zijn...minder...

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023