Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14 augustus 2006, 09:59
tvandewiel
Guest
 
Berichten: n/a
Palm zire zomaar dood

Hallo forumgebruikers,

nog niet zolang geleden heb ik een Palm zire m150 cadeau gekregen van iemand die een nieuwe gekocht had. Ik heb dit handige apparaat tijdens mijn afstuderen een aantal maanden met plezier gebruikt. Na mijn afstuderen heeft het apparaat echter ongeveer 3 maanden in de kast gelegen met lege accu.
Nu ik mezelf weer nuttig wil gaan maken blijkt de Palm met geen mogenlijkheid meer aan te gaan. Een beetje rondsnuffelend op dit forum kwam ik tot de ontdekking dat de oorzaak misschien ligt bij het feit dat de batterij volledig opgebruikt is, alvorens deze op te laden.
Mijn vragen nu:
- Klopt het, dat dit de oorzaak van het probleem zou kunnen zijn?
- Is er echt niets meer aan te doen?

Alvast bedankt voor het reageren,

Tom
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 augustus 2006, 10:11
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Ik zag net in de lijst met topics onder elkaar staan:
[Nieuws] Treo duikt op in nieuwe actiefilm
Palm zire zomaar dood
..en over een mogelijke oorzaak hoefde ik niet lang na te denken

Wat ik eens zou proberen, is de Zire eerst een paar uur laten laden en daarna, terwijl de Zire nog aan de lader hangt, op de resetbutton drukken. Hij leert dan opnieuw wanneer de accu vol/leeg is.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 augustus 2006, 12:06
tvandewiel
Guest
 
Berichten: n/a
Geen feedback tijdens laden

Hey hallo,

bedankt voor de reactie.
Wat je me als tip gaf (lang laden en vervolgens resetten ) heb ik geprobeerd maar nog zonder resultaat. Zou het kunnen zijn dat het al misgaat bij het opladen, of is het normaal dat op het moment dat de lader is ingeplugd, er geen enkele feedback op het scherm te zien is dat het apparaat opgeladen wordt (dat is namelijk bij mij het geval)? En mocht het inderdaad zo zijn dat er wel feedback zou moeten verschijnen... nog tips?

Groetjes,

Tom
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 augustus 2006, 20:37
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Hij lijkt me goed ziek. Als je het aandurft, kun je hem openmaken en de batterij kort loskoppelen. Dan gaat hij zeker terug naar fabrieksinstellingen en kun je bovenstaande procedure herhalen. Tijdens het laden moet het scherm namelijk wel gewoon aangaan, zeker bij een reset .
Werkt dat niet, denk ik dat hij kapot is. Helaas loont het bij een m150 niet de moeite om hem te repareren.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 augustus 2006, 20:43
tvandewiel
Guest
 
Berichten: n/a
Ok, vrij ernstig dus. Ik ga morgen iig ff proberen de batterij los te koppelen. We'll C. Nogmaals, bedankt voor de tips!

groet!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023