Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04 mei 2001, 10:02
pcsw pcsw is offline
Senior lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Berichten: 56
Thumbs up

zoals jullie allemaal , ben ik ook aan het wachten op de nieuwe palm 505, maar zoals jullie ook weten is er een nieuwe sony pas op de markt wanneer dat die in nederland wordt verwacht weet ik niet, wellicht iemand van jullie wel, watik hiermee wil zeggen is dat ik toch zit te twijfelen tussen de palm en de sony ,want de sony heeft veel meer functies en daarbij een betere scherm voor de zelfde prijs ,ik heb gisteren naar de sony site gekeken http://www.sony.com/clie en daar krijg je de nieuwe sony te zien met al zijn opties en toebehoren,mijn eind oordeel is dat ik toch denk voor de sony te gaan of hebben jullie betere opties
pete
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 mei 2001, 14:04
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Ik betwijfel de beschikbaarheid van de Sony Clie in NL. Als je de clie evt. zou willen importeren, kost dat een hoop extra pecunia in de vorm van importbelasting en verzendkosten.

Susan Krieger
Met citaat reageren
  #3  
Oud 04 mei 2001, 18:16
pcsw pcsw is offline
Senior lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Berichten: 56
ik ga binnenkort naar canada ,dan smokkel ik wel een binnen
pete
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 mei 2001, 13:21
stargate's schermafbeelding
stargate stargate is offline
Forumbikkel
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Leuven, België
Berichten: 243
De CLIE, voor zover je reviews mag geloven, heeft wel wat nadelen: zo kan je geen programma's in die memorysticks rechtstreeks runnen, zit je vast met soms "stof achter het glas", komt zo'n memorystick (MagicGate) van 64mb op USD.139,95 als je een béééééétje wil MP3'en, en is ie groter. Voor de rest ben ik een echte SONY-fan qua alle andere apparaten, dus ik ben ook wel geneigd Sony te aanschouwen als een mogelijke competitor voor mijn 2e lieveling: de m505 (die ik hopelijk ga kopen)

REVIEW SONY CLIE N710C:

ZD-net:
http://www.zdnet.com/supercenter/sto...479387,00.html

REVIEWS PALM M505:

ZD-net:
http://www.zdnet.com/supercenter/sto...472573,00.html

Gadgeteer:
http://www.the-gadgeteer.com/m505-review.html

PDA-Buzz: (vooral leuk owv vergelijking)
http://www2.pdabuzz.com/Reviews/Deta...00_Series.html

Graag reacties!
__________________
Steven "Stargate" Bogaerts
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
*http://www.skywatchers.be: De thuisbasis van het Sci-Fi & Fantasy in Belgie!!

"Live Long and Palm!"
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 mei 2001, 13:45
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
iemand een CLIE

Als iemand een CLIE in z'n bezit krijgt (voor de duidelijkheid: kleurenmodel), zou ik graag willen dat ervaringen hiermee uitgewisseld wordt...De m505 lijkt volgende week beschikbaar te komen...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 mei 2001, 22:02
en passant
Guest
 
Berichten: n/a
Voorzover ik weet is de Clie een slag groter dan de m505. En trouwens als je toch allerlei toeters en bellen aan je palm gaat hangen waarom zou je dan niet de iPaq overwegen of een andere pocketPC. Die blinken juist uit op de dimensies die Sony aan de palm toevoegd.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 mei 2001, 22:04
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Een reden zou het OS kunnen zijn Nog steeds zijn er veel meer PalmOS programma's dan WinCE. Maar ja, het tij kan natuurlijk keren...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 27 mei 2001, 17:27
en passant
Guest
 
Berichten: n/a
Maar ik denk dat de Palm OS zich wat minder leent voor de extra functionaliteit die de clie toevoegd. Ik denk dat de pocket PC daarvoor toch geschikter is. Bijvoorbeeld, multithreading bij het afspelen van MP3s. Op de Pocket PC is het mogelijk een MP3tje af te spelen en tegelijkertijd je avantgo channeltjes door te nemen. Verder is het filesystem van de Pocket PC per default geschikt voor het aanwenden van externe geheugenkaarten. Palm OS (<= 4.0) heeft daarvoor nog steeds geen goede voorzieningen voor.

Dan rest inderdaad voor de overige functionaliteit de bijzonder gebruikersvriendelijke Palm applicaties. Maar die kun je ook draaien op een machientje die een factor kleiner is. En voor mij telt die factor.

Of het tij nog zal keren ten faveure van de Pocket PC lijkt mij sterk. De architectuur van de OS is zodanig oversized dat het haast nauwelijks geschikt is voor de implementatie van eenvoudige, efficiente no-nonsens applicaties. Ja, voor wat betreft quasi multimediale applicaties is het inderdaad een prachtige OS. Dat blijkt ook wel uit de applicaties die voor de Pocket PC geschreven worden. Meer dan 70% van de applicaties die voor de Pocket PC heden ten dage verschijnen zijn stoere games met veel geluidjes en veel graphics. De overige 30% van de applicaties zijn ongeveer talloze zinloze herimplementaties van outliners en imageviewers.
De Pocket PC is te oversized om een gerichte applicatie te schrijven voor bijvoorbeeld (ik zeg maar iets een wijndatabase of een metroguide). Dergelijke aplicaties vergen teveel tijdsinvestering van de programmeur en teveel geheugen van de gebruiker. Hierdoor is men wel genoodzaakt om wat generiekere applicaties te schrijven, wat dan weer snel neerkomt op nog een prachtige outliner.
Op de Palm OS daarentegen kan men veel toepassingsgerichtere applicaties schrijven zonder dat dat veel geheugen en investering kost. Dit maakt de Palm OS voor een organizer (mijns inziens) zeer geschikt.

Met citaat reageren
  #9  
Oud 04 juni 2001, 21:56
D. Verdijk
Guest
 
Berichten: n/a
Een iPaq is inderdaad beter geschikt voor multimedia dan een Palm. Een iPaq heeft een beter scherm en een betere speaker en natuurlijk ook een krachtigere processor. Dus prima geschikt voor films en MP3'tjes.

Er is alleen wel 1 groot probleem. In Nederland wordt de iPaq geleverd met een SERIEELE aansluiting en niet met USB. Dat lees je dus nergens in de reviews. Ik ken dus iemand met een iPaq en je wilt niet weten hoe lang het duurt om een filmpje of mp3'tje over te zetten van de PC naar de iPaq. De lol is er dan zeer snel van af.

Voorlopig blijf ik gewoon met mijn Visor Edge werken (als er een color Edge komt ben ik helemaal tevreden).

Groetjes Dennis
Met citaat reageren
  #10  
Oud 10 juni 2001, 16:10
gaijin
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door en passant
Maar ik denk dat de Palm OS zich wat minder leent voor de extra functionaliteit die de clie toevoegd. Ik denk dat de pocket PC daarvoor toch geschikter is. Bijvoorbeeld, multithreading bij het afspelen van MP3s. Op de Pocket PC is het mogelijk een MP3tje af te spelen en tegelijkertijd je avantgo channeltjes door te nemen. Verder is het filesystem van de Pocket PC per default geschikt voor het aanwenden van externe geheugenkaarten. Palm OS (<= 4.0) heeft daarvoor nog steeds geen goede voorzieningen voor.
Integendeel, de Sony is uitermate geschikt voor multimedia. Beter dan PocketPC. De reden hiervoor is dat de Sony een aparte chip heeft voor het afspelen van mp3's. Het is als het ware een geintegreerde mp3 speler en PDA. Dit betekent dat je mp3's kunt afspelen en je PDA kunt gebruiken zonder noemenswaardige vertraging. Probeer dat eens met een PocketPC.
Ten 2e heeft de Sony een aparte grafische chip die grafische bewerkingen versnelt. Om hier gebruik van te maken moeten de programma's uiteraard wel ietswat aangepast worden zodat ze de Sony API gebruiken.


Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023