Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31 maart 2004, 21:47
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Kras op TH55, en vlekje na displex... Wat Nu?

Hi all,

ja ik ben weer eens onhandig geweest... Ik weet dat er al veel is gesproken over krassen, maar toch ff mijn verhaal..... Ik had maandagavond na een stukje schrijven 2 kleine krasjes in de VG-area van mijn nieuwe TH55....
Ik heb toen geprobeerd deze te dichten dmv displex... ik had hier goede verhalen over gehoord, oa van JP, en op mijn NX73 had ik het ook al eens gebruikt, dus deed ik het ook op mijn TH55.

Toen kwam het ergste: er zit nu een vlek over de 2 krasjes (die wel iets minder geworden zijn), en die vlek gaat niet meer weg met gewoon poetsen of met water...

Wat kan ik nu doen? Wie helpt me? Iets met terpentine of benzine, of moet dat juist helemaal NIET?

Bedankt alvast!
Groeten,
Ivo
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 maart 2004, 21:55
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Erg jammer....ik ken dat gevoel. Ik weet uit ervaring dat een screenprotector nog wel 'ns een krasje of vlekje wil "verdoezelen". Een brando zou in deze wel 'ns de beste oplossing zijn. Andere mogelijkheden zijn er m.i. echt niet.

Carel

gebruik nooit wasbenzine of terpentine. dit spul zou het scherm wel 'ns definitief stuk kunnen maken.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 maart 2004, 21:55
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
//Ik vind 'm in hardware en accessoires toch beter op z'n plaats.

Ik hoop dat je een oplossing voor je probleem krijgt Ivos. Het is in ieder geval erg jammer om vlekjes op een pda van nog maar een paar dagen oud te hebben.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 april 2004, 10:05
Joost E. Boere Joost E. Boere is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 03 februari 2001
Berichten: 117
Er zijn mensen die met zilverpoets hun beeldschermpje te lijf gaan. Ik raad het niet aan, maar het schijnt effect te hebben.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 01 april 2004, 10:16
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Onder het mom van als het kalf verdronken is, dempt men de put, maar voor een ieder die krasjes wil voorkomen, gebruik een screenprotector. Wat ook helpt is met je nieuwe stylus zogenaamd een A4tje vol te 'schrijven'. Hierdoor wordt de tip mooi glad, en is de kans op beschadigingen van het scherm kleiner...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 01 april 2004, 11:42
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Citaat:
Op 01-04-2004, om 11:16 heeft GJHartog dit gezegd in bericht #5
Onder het mom van als het kalf verdronken is, dempt men de put, maar voor een ieder die krasjes wil voorkomen, gebruik een screenprotector.
Mee eens.... Screenprotector had ik besteld en verwacht ik 1 dezer dagen... Toch na een paar dagen zat die kras eral ...

Citaat:
Er zijn mensen die met zilverpoets hun beeldschermpje te lijf gaan. Ik raad het niet aan, maar het schijnt effect te hebben.
Iemand ervaring hiermee misschien??
Met citaat reageren
  #7  
Oud 01 april 2004, 11:59
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
Citaat:
Iets met terpentine of benzine, of moet dat juist helemaal NIET?
Absoluut géén zgn organische oplosmiddelen gebruiken!!!!!!! Dus geen aceton, benzine, terpentine oid!!!!! Ik heb in het verleden krassen kunnen wegwerken met een heel fijn polijstmiddel als tandpasta of zilverpoets maar, de naam zegt het al, je schuurt hiermee als het ware een deel van je scherm mee op en niet elk soort plastic verdraagt dat. Helaas kan ik je verder niet helpen.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 01 april 2004, 12:23
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Thx Chris,

ik heb nog een beetje tandpasta geprobeerd, en de vlek is nu zo goed als weg....
Ik doe er nu niks meer aan, ik wacht met smart af tot m'n screenprotector arriveert... Hopelijk zie ik dan van de kras niks meer....

Bedankt allen!
Groeten,
Ivo
Met citaat reageren
  #9  
Oud 01 april 2004, 12:50
jvanderveld
Guest
 
Berichten: n/a
Wat is eigenlijk een goede screen protector voor de TH55?
Ik had er op mijn SJ30 een van Brando, maar deze maakte het scherm erg vaag. Is er een beter alternatief?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 01 april 2004, 13:48
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Zoeken naar: Martin+Fields (ik weet alleen niet of die al een versie voor de TH55 hebben)

- jp
Met citaat reageren
  #11  
Oud 01 april 2004, 13:54
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Die hebben ze, alleen de order die ik op 08/03 geplaatst heb, is nog steeds niet gearriveerd.
Offtopic: kan iemand die ook een Martin Fields heeft mij vertellen hoe lang de levertijd bij jullie was? Martin Fields beroept zich nog op de 1 tot 6 weken levertijd...
__________________
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]
Met citaat reageren
  #12  
Oud 01 april 2004, 13:54
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Op 01-04-2004, om 14:48 heeft jean-paul dit gezegd in bericht #10
Zoeken naar: Martin+Fields (ik weet alleen niet of die al een versie voor de TH55 hebben)

- jp
Yup, die is leverbaar, in ieder geval wel in de Verenigde Staten, dus waarschijnlijk ook wel hier in europa ergens.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 01 april 2004, 14:01
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Op een vrijdagavond besteld....op donderdagmorgen de week daarop al binnen!!! Prima service...net als van Brando.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 14 juni 2004, 16:03
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Brando is inderdaad heel erg snel. Ondanks dat het uit Hongkong moet komen.
Ik ontdekte ook een piepklein krasje op het graffitideel van mijn TH55, dus heb er daarna meteen maar een screenprotector overheen geplakt. Ik had er nog eentje liggen voor mijn NR70V en die past prima. Ondertussen zo'n ultrascreenprotector erbij besteld.

Wat me verder opvalt, is dat de doorzichtige klep van de TH55 behoorlijk krasgevoelig is. Net als het metaalkleurige ronde deel aan de achterkant, waar de cameralens zit.
Is iemand anders dat ook opgevallen?

Groet,

Peter
Met citaat reageren
  #15  
Oud 14 juni 2004, 16:24
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Nee, geen kras te zien. Wel lijkt mijn voicerec schuif het wat minder te doen, maar ik heb op het moment geen nagels dus ik kan de schuif moeilijk bedienen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #16  
Oud 14 juni 2004, 18:34
Kaz's schermafbeelding
Kaz Kaz is offline
Forumbikkel
Voornaam: Kasper
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Locatie: Zeist
Berichten: 200
Stuur een bericht via MSN naar Kaz
Citaat:
Op 01-04-2004, om 12:59 heeft Chris_Homan dit gezegd in bericht #7


Absoluut géén zgn organische oplosmiddelen gebruiken!!!!!!! Dus geen aceton, benzine, terpentine oid!!!!! Ik heb in het verleden krassen kunnen wegwerken met een heel fijn polijstmiddel als tandpasta of zilverpoets maar, de naam zegt het al, je schuurt hiermee als het ware een deel van je scherm mee op en niet elk soort plastic verdraagt dat. Helaas kan ik je verder niet helpen.


Whow.. dus je kan gewoon met tandpasta over een kras wrijven? In de hoop dat het weg gaat?
Met citaat reageren
  #17  
Oud 14 juni 2004, 20:18
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Whow.. dus je kan gewoon met tandpasta over een kras wrijven? In de hoop dat het weg gaat?
Dat klopt, in tandpasta zit schuurmiddel. Ik vind dat zilverpoets beter werkt. Maar het allerbeste is het installeren van een screenprotector: de oude kras wordt bedekt en nieuwe krassen kunnen niet langer ontstaan.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #18  
Oud 14 juni 2004, 21:06
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Citaat:
Op 14-06-2004, om 21:18 heeft metck dit gezegd in bericht #17
Dat klopt, in tandpasta zit schuurmiddel. Ik vind dat zilverpoets beter werkt. Maar het allerbeste is het installeren van een screenprotector: de oude kras wordt bedekt en nieuwe krassen kunnen niet langer ontstaan.
Ik heb nu een screenprotector en de kras is niet meer te zien, maar Heck: Heb jij zilverpoets al eens gebruikt? En zoja, hoe ging dat? Helpte het echt? Ik durfde het namelijk niet te gebruiken... Tandpasta heb ik wel gedaan, maar zilverpoets....
Met citaat reageren
  #19  
Oud 14 juni 2004, 21:32
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 14-06-2004, om 22:06 heeft Ivos dit gezegd in bericht #18 Heb jij zilverpoets al eens gebruikt?
ja.
Citaat:
En zoja, hoe ging dat?
nou, gewoon wat op een oude lap doen en heel voorzichtig het scherm polijsten.
Citaat:
Helpte het echt? Ik durfde het namelijk niet te gebruiken... Tandpasta heb ik wel gedaan, maar zilverpoets....
ja, het helpt echt. Moet er wel bij zeggen dat ik het gedaan op mijn oude M100. Ik weet niet of alle soorten schermen met elkaar te vergelijken zijn. Maar gebruik anders een screenprotector: dan ben je van het probleem af.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #20  
Oud 15 juni 2004, 05:34
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Wees voorzichtig met koperpoets.
Bij ons heeft het op een een NX73 een matte plek achtergelaten.

Zelf schrijf ik als het ware met de punt van de TIP over stof zoals broek-bovenbeen. Hij blijft dan schoon en bij regelmatig gebruik wordt het zacht gepolijst..

Zelf veeg ik mijn scherm niet schoon met een doekje maar met de vinger. Inderdaad.. dan komen er vlekken op maar dat is een beetje gelijkmatig te verdelen Dat vetlaagje maakt het scherm glad en beschermt beter. Zo beschermt ik mijn schermpjes al jaren.
Uiteraard is een protektor beter.

succes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023