Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 29 september 2003, 16:13
mhweber
Guest
 
Berichten: n/a
ik begrijp er niks van. ik heb nu wel verbinding met de clie en t-mobile via de t-610, maar als je een site wil openen geeft die invalid network settings aan. kan dit aan de string liggen die je moest invullen? wie heeft het antwoord?
als je coma installeert geeft die jammer genoeg alleen maar de settings van kpn, vodafone en telfort aan.
michel
Met citaat reageren
  #22  
Oud 06 oktober 2003, 00:52
mhweber
Guest
 
Berichten: n/a
Talking

eindelijk internet en mail werkend op mijn clie, en dit het grootste gedeelte via dit forum en een mailtje naar t-mobile. moest eigenlijk alleen wat veranderen in de init string en ziedaar verbinding met de buitenwereld.
sms op de clie werkt echt perfect.
handig vind ik ook dat je kan kiezen of de contaktpersonen via outlook of via het bijgeleverde programma kan werken en dat je kan switch tussen deze 2 zonder dataverlies.
ben nu nog ff bezig met zoeken naar leuke apps en heb via brando nu mijn case,screenprotector en stylus binnen gekregen.
voorlopig ben ik weer even zoet met alles.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 08 oktober 2003, 16:51
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
NX70V <> NX73V waar zit het verschil??

Als NX70V gebruiker volg ik het gebeuren rond de NX73V hier op de voet. Ik vraag me wel of wat het verschil is tussen de NX70V en de NX73V. Is het de moeite om over te stappen of is het verschil erg klein? Is de NX73V sneller, betere foto's cq Videos, betere MP3 (Variabele Bitsnelheid), betere en uitgebreide programmatuur dan de NX70V?? enz... enz..

Misschien is er iemand in de gelegenheid om deze twee tegenoverelkaar te beoordelen..

AD
Met citaat reageren
  #24  
Oud 09 oktober 2003, 00:41
mhweber
Guest
 
Berichten: n/a
Talking

aangezien het de opvolger van de NX70V is, zijn de indelingen van het menu bijna het zelfde, software matig zijn er veel verbeteringen, betere fotokwaliteit, en natuurlijk bluetooth embedded.
ook verbeteringen in de mail en internet opties.
en nu schrijven in decuma, dit is veel natuurlijker schrijven, dus jouw handschrift zet die om i.p.v. allerlei vaste tekens in graffiti. graffiti zit er nog steeds in , dus je kunt kiezen.
de totale maat is wat kleiner.
ik hoop dat je hier wat aan hebt.
groeten michel
Met citaat reageren
  #25  
Oud 09 oktober 2003, 06:31
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Thumbs up NX70V versa NX73V

Michel hier heb ik inderdaad iets aan. Lijkt me aantrekkelijk om even rond te kijken en vooral de prijs.

Ik heb geen probleem met de NX70 en ook niet met het schrijven.
Een betere camera spreekt mij wel aan al dacht ik dat de resolutie hetzelfde is. Een kleiner formaat is altijd welkom maar Bluetooth gebruik ik (nog) niet. Ik vraag me wel af wat de verbeteringen zijn in de software..

Gr. AD
Met citaat reageren
  #26  
Oud 14 oktober 2003, 14:33
Milo
Guest
 
Berichten: n/a
Haai,

Met veel plezier heb ik alle ervaringen van jullie gelezen maar een paar vragen blijven voor mij onbeantwoord. Misschien kunnen enige van jullie je ervaring geven over het batterij verbruik/gebruik van deze clie? Ik kan dat in geen enkele review terug vinden. Ik begrijp dat sommige dit pracht apparaat al enige tijd gebruiken. Een andere vraag is of deze clie, net zoals de Tungsten T3 het beeldscherm 90 graden kan roteren zodat Web pagina's of excel sheets beter te lezen zijn?
Ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Groetjes
Milo (evt. toekomstig gebruker)
Met citaat reageren
  #27  
Oud 14 oktober 2003, 17:06
mhweber
Guest
 
Berichten: n/a
de batterij heeft de zelfde gebruikstijd als de NX70V, met als verschil dat de software iets minder van de NX73V vraagt, maar daar staat tegenover dat het toetsenbord verlicht is bij gebruik. dus zal uit eindelijk niet veel uit maken. en ja het scherm is te draaien zodat je in breedbeeld de spellen kan spelen of video/fotos kan bekijken.
michel
Met citaat reageren
  #28  
Oud 14 oktober 2003, 17:15
mhweber
Guest
 
Berichten: n/a
Smile

wie heeft er een beter programmatje gevonden als de bijgeleverde agendus? deze heeft op zich handige functies, maar ik vind het niet echt prettig werken.
het belangrijkste is toch je contakten direct te kunnen oproepen als je een agendapunt er in zet, dat doet deze wel, maar kan er niet aan wennen.
groeten michel
Met citaat reageren
  #29  
Oud 15 oktober 2003, 10:20
Milo
Guest
 
Berichten: n/a
Dank je voor je snelle reactie michel

Maar ik heb helaas geen ervaring met de nx70, dus weet ook niet hoelang deze het volhoud op een batterij lading. Kun je misschien iets specifieker zijn. Hoeveel uur gemiddeld?

Greetz,
Milo
Met citaat reageren
  #30  
Oud 15 oktober 2003, 11:12
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
NX73V CF en MP3 die het gaat doen

Hoi,

Ik las van IVOS over de NX73V o.a.

===========================================================
6. Gebruik CF slot voor geheugenkaarten. Is dat praktisch?



Ik vind van wel. Ik heb een 256mb CF-card, waar ik tot 3 uur mp3's op mee kan nemen. Ook grote bestanden plaats ik hierop. Nieuwe drivers voor audioplayer etc. zijn op het net wel te vinden. Deze moet je nl. installeren anders werkt het niet...
===========================================================





Kun je mij een klijne hint geven? Welke drivers heb ik nodig om mijn MP3 vanaf de CF kaart te laten afspelen. En waar kan ik ze vinden?
Je hebt een fraaie etui om het geheel maar PDAshop had hem niet.

vr.g.r

AD
Met citaat reageren
  #31  
Oud 15 oktober 2003, 11:20
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
NX70V MP3 en de CF kaart



Hoi,
Opgelost.. Ik kan mijn MP3 draaien van de CF kaart in mijn NX73V.
Het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe en waarom het nu wel werkt.
Ik heb de CF kaart in de NX73V geplaatst en vanaf de CD opnieuw geinstaleerd. Daarna werkt het prima.
Ik kan nu kiezen tussen MemoryStick en de CF kaart.

AD

Laatst gewijzigd door miniad; 15 oktober 2003 om 14:09.
Met citaat reageren
  #32  
Oud 15 oktober 2003, 15:44
mhweber
Guest
 
Berichten: n/a
hey milo, de NX73V doet het bij intensief gebruik, dus met bluetooth aan en bv. mp3 afspelen ongeveer 3 uur voordat je weer moet opladen.
bij normaal gebruik zonder mp3 maar met bluetooth aan bij mij tot nu toe 2 1/2 dag. gebruik voor werk, dus ongeveer 20 uur.
dat de CF kaart werkt komt omdat je deze waarschijnlijk in de NX73V hebt geformateert.
groeten michel
Met citaat reageren
  #33  
Oud 15 oktober 2003, 15:46
mhweber
Guest
 
Berichten: n/a
kijk voor een mooie etui ook even bij brando.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 15 oktober 2003, 16:16
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
NX73V formateren en Brando

Hoi,

Ik heb niets geformateerd... maar de CFcard werkt prima.

Ik wil graag kijken voor een etui bij Brando maar wie is Brando en waar is Brando?

Ik ben echt een leek op dit gebied..

groet

AD
Met citaat reageren
  #35  
Oud 15 oktober 2003, 16:21
mhweber
Guest
 
Berichten: n/a
ok sorry, hier is de link.
www.shop.brando.com.hk
Met citaat reageren
  #36  
Oud 15 oktober 2003, 16:23
mhweber
Guest
 
Berichten: n/a
sorry, www. weglaten anders kom je in de chinese site.
Met citaat reageren
  #37  
Oud 15 oktober 2003, 16:30
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Nihao

Bedankt voor de tip.. Chinees eten prima.. maar lezen??
Interesante Site en ga daar even lekker neuzen

Nihao

AD
Met citaat reageren
  #38  
Oud 15 oktober 2003, 16:48
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ad,

Ik zou toch zweren dat je wel VBR's af kunt spelen met de Clié Audio player, maar dan mag nergens in het bestand de bitrate hoger dan 128 kbps uitkomen voor langere tijd. De nieuwe TJ serie heeft Aeroplayer geïnstalleerd, en kan dus wel uit de voeten met OGG en ik denk ook VBR's hoger dan 128 kbps.

Chinees voor tot ziens is "Zai Zhen" overigens. Of "Zhoi Kien" als je in Hong Kong zit.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #39  
Oud 15 oktober 2003, 17:36
miniad miniad is offline
Senior lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 07 februari 2003
Berichten: 506
Toch te voorbarig

VBR lukt mij helaas niet en wordt niet herkend door de NX73V.
Inderdaad Nihao betekent hallo maar gezien de correspondentie leek me dat leuk. Ik heb ooit Chinees geleerd maar nooit gebruikt dus weinig van over.

Ik was te voorbarig wat betreft de MP3 op de CF kaart.
Ze staan er op en worden gezien maar spelen niet af.
Ik krijg bij elke file de volgende foutmelding..
-------------------------------------------------------------

This track is unavailable for one of the following reasons:
The Memory Stick madia is writeprotected or does not support copyricht control, or the track file is corrupted..
--------------------------------------------------------------

Het is NIET schrijfbeveiligd en heeft niets met copyright daar het eigen gespeelde muziek is.
De Trackfiles zijn goed en spelen gewoon via de computer af..
Dus... heb ik toch die drivers nodig??? maar weet nog niet welke..
Ik hoop dat er iemand is die hier het lampje kan ontsteken want ik weet het niet meer.

Staat op de CF en zie hem in de Clie bij audio maar na het aanklikken alleen een foutmelding. De MP3's op de MemoryStick worden goed afgespeeld..

Vr. Gr.

AD
Met citaat reageren
  #40  
Oud 15 oktober 2003, 18:02
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
OK, ik heb VBR ff geprobeerd, en bij mij werkt ie prima (SJ30 met Clie Audio Adapter). Hij herkent mijn VBR als een 112 Kbps bestand, en dat is zo ongeveer het gemiddelde van het hele bestand, hij heeft ook uitschieters naar 160 Kbps. Je hebt verschillende soorten VBR's. Zorg er iig voor dat je op 44.1 KHz samples maakt.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:56.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023