Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28 november 2000, 19:46
dub
Guest
 
Berichten: n/a
Smile

Beste Palmers,

Ik ben net een nieuwe Palm Vx gebruiker en ben op zoek naar een goed programma dat 'gewoon handschrift' herkent in plaats van grafity.

Ik weet dat JOT en SIMPLEWRITE bekende programma's zijn.

Mijn vragen:
* wat zijn jullie ervaringen met dit soort programma's?
* en specifiek met deze twee?
* hebben jullie nog andere suggesties?

Enne...ben ik nu echt zo vreemd dat ik het echt niet zie zitten met dat grafity-handschrift?

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Alvast dank!

Dub
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 november 2000, 20:06
fawinter
Guest
 
Berichten: n/a
Ik zelf gebruik JOT op mijn Palm V. Bij het downloaden van JOT (www.palmgear.com) krijg je ook WordComp (een programma waarmee je veel gebruikte woorden in een database kan opslaan en die je zeer snel kunt oproepen) en QuickNotes (een programma waarmee je in je eigen handschrift zeer snel notities kunt maken. Een soort memopad, maar dan in eigen handschrift). Ik ben met deze programma's zeer tevreden.

SIMPLEWRITE ken ik niet.

Franc
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 november 2000, 20:21
DeM@rt's schermafbeelding
DeM@rt DeM@rt is offline
Cyber lid
Voornaam: Martin
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Eerste stad aan de Waterweg
Berichten: 621
Als je problemen met grafiti hebt kun je eens proberen GROOT te schrijven. Verder zijn er nog wat alternatieven voor sommige letters en cijfers, zo kun je een B ook als een 3 schrijven. Waarschijnlijk staat er wel een overzicht van dit soort alternatieven in de handleiding (bij Handspring in ieder geval wel)

En zoals ik op het oude prikbord schreef (misschien heb je dit gemist):

Tsja, er zijn nog al wat alternatieven. Naast handschriftherkenning zie je ook systemen met plakkertjes over het schrijfdeel van de palm. Ik heb JOT uitgeprobeerd, en dat werkte inderdaad mooi. Vond het alleen wat duur. Maar met het gewone grafiti kan ik wel aardig uit de voeten, en lappen tekst doe ik met het GoType toetsenbordje, dat is ook geen doen met de stylus (mijn bescheiden mening).
Ik meen mij te herinneren dat er ergens een test staat van dit soort pakketjes. Maar waar........ Misschien in 1 van de nieuwsbrieven van de palmclub? In palmtips? Probeer anders eens op JOT te zoeken op palmgear, en kijk in de artikelen die er dan gevonden worden.
Succes!
M@rt
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 november 2000, 22:36
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Talking

Type in het zoek forumlier bovenaan deze pagina "jot", en
selecteer bij "in" "Palmclub site", en druk op Ok...

Bij de zoekresultaten zal je oa. een review van Jot vinden...:

http://www.palmclub.nl/nieuwsbrief/199809.txt, nummer 4.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 november 2000, 07:12
microkid
Guest
 
Berichten: n/a
Mij vevalt JOT het beste. Voordeel van Jot is de ondersteuning van multiple-keystrokes. Zo kan je een 't' schrijven door een streepje vertikaal te maken, pen los te laten, en een streepje horizontaal. Dit maakt het schrijven een stuk makkelijker. Tevens is JOT minder kieskeurig wat betreft schrijfstijl (groot, schuin).
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 november 2000, 09:06
Dick Dick is offline
Senior lid
Voornaam: Dick
Model: IBM Workpad C3 (860240U)
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Voorburg
Berichten: 53
jot

Onlangs ben ik van Jot weer teruggegaan naar graffiti van Palm. Dat had twee redenen, in de eerste plaats veroorzaakte JOT een conflict met de PPK sofware en in de tweede plaats merkte ik dat ik relatief veel spelfouten maakte. Misschien kun je sneller schrijven met JOT, maar het is wel gevoeliger voor fouten, dus per saldo zou het niets moeten uitmaken.

ik ben tevreden met wat ik heb

Dick
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 november 2000, 11:55
mcvbb
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb nu een demo van SimpliWrite. Bevalt wel goed. Persoonlijk vind ik kleine letters schrijven natuurlijker aanvoelen dan hoofdletters. Herkenning gaat prima.

Michiel
Met citaat reageren
  #8  
Oud 29 november 2000, 16:52
paul rijken
Guest
 
Berichten: n/a
probeer ook eens "screenwrite". geen aparte applicatie maar een hack.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023