Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07 december 2003, 07:20
Fraans2707 Fraans2707 is offline
Lid
Voornaam: Frans
Model: Palm m130
 
Geregistreerd: 15 juli 2003
Locatie: Asten
Berichten: 31
(wereld) kaarten als in gewone agenda

beste forumleden

In een gewone agenda zitten (overzichts)kaartjes van diverse landen. Zijn die voor de Palm (freeware) te downloaden. En kan iemand me tippen waar ik die kan vinden?

Dank op voorhand,

Frans van Bussel
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 december 2003, 12:54
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
http://www.memoware.com ?

Of in welk formaat wil je ze eigenlijk hebben, maw welke programma's heb jij op je Palm waarmee je dit zou willen uitlezen? Je kunt natuurlijk een 'gewoon' lijstje downloaden en dat converteren naar het palm formaat die je wil.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 07 december 2003, 20:14
Fraans2707 Fraans2707 is offline
Lid
Voornaam: Frans
Model: Palm m130
 
Geregistreerd: 15 juli 2003
Locatie: Asten
Berichten: 31
Ik heb wel wat programma's op mijn Palm, maar om de een of andere reden lukt het me niet om een programma met een goede database van kaarten te combineren, graag advies...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 07 december 2003, 21:10
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Als je specifieke antwoorden wil hebben, kun je het best ook specifieke informatie geven. Geef een voorbeeld van een 'kaartje' wat je wil hebben, en ook eventueel in welk programma je dat wil invoeren. Met 'een of andere reden' is niet zo makkelijk te gokken naar een oplossing...
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 08 december 2003, 05:08
Fraans2707 Fraans2707 is offline
Lid
Voornaam: Frans
Model: Palm m130
 
Geregistreerd: 15 juli 2003
Locatie: Asten
Berichten: 31
Okay, ik wil de kaart hebben van Nederland, België en Frankrijk en de mogelijkheid om in te zoomen. Voorbeeld: kaart van Nederland en inzoomen op Brabant, vervolgens Zuid-Oost Brabant.
Wat is hiervoor het beste programma en waar zijn de beste kaarten te vinden?

Dank op voorhand,

Frans van Bussel
Met citaat reageren
  #6  
Oud 08 december 2003, 10:25
beke
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo


Een gratis wereld atlas is cityzen werkt best aardig is alleen volledig in zwart-wit
Dedemokaartjes van mapopolis zijn ook goed (9 dagen bruikbaar) je hebt alleen voor nederland alleen al 30 mb vrij nodig op een geheugenkaart.



Beke
Met citaat reageren
  #7  
Oud 08 december 2003, 11:41
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik denk dat je dan het best op internet naar plaatjes kunt zoeken (of zelf inscannen) en daarna dat inlezen met AcidImage (geweldige zoomfunctie).

Ik snap overigens je topictitel niet helemaal: "(wereld) kaarten als in gewone agenda " maar dat kan ook aan mij liggen.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 08 december 2003 om 11:43.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 08 december 2003, 12:07
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Gaz, dat komt waarschijnlijk omdat je net zoals ik volledig bent afgekikt van de normale agenda's.

Nou heeft mijn vader toevallig nog zo'n ouderwetse Succes-agenda en daar zitten inderdaad kaartjes in van diverse landen.

Als je kaartjes op je Palm wil dan zit je toch al gauw vast aan programma's als TomTom of Mapopolis... tenzij je inderdaad zelf scant en dan een viewer gebruikt...

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #9  
Oud 08 december 2003, 12:15
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Op 08-12-2003, om 12:41 heeft Gazpacho dit gezegd:Ik snap overigens je topictitel niet helemaal: "(wereld) kaarten als in gewone agenda " maar dat kan ook aan mij liggen.
Ik denk dat dat inderdaad aan jou ligt. Ik weet tenminste wat Frans bedoelt met een "gewone" agenda (ik ben nl. ook uit de periode van voor de PDA). M.a.w. een "gewone agenda" is zo'n ding met blaadjes... Veel duidelijker en specifieker kan hij niet zijn...
Ik vind de "hulp" van Gazpacho nogal denigrerend en aggressief overkomen.

Ik post dit omdat ik hier een keer door (een) moderator(s) op de vingers getikt ben dat ik nogal aggressief antwoordde (dat deed ik om de discussie kort en bondig te houden) terwijl ik hier een moderator precies hetzelfde zie doen (terwijl hij nog niet eens begrijpt waar het over gaat..)
Met citaat reageren
  #10  
Oud 08 december 2003, 12:47
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 08-12-2003, om 13:15 heeft fransbr dit gezegd in bericht #9
Ik denk dat dat inderdaad aan jou ligt. Ik weet tenminste wat Frans bedoelt met een "gewone" agenda (ik ben nl. ook uit de periode van voor de PDA). M.a.w. een "gewone agenda" is zo'n ding met blaadjes... Veel duidelijker en specifieker kan hij niet zijn...
Ik vind de "hulp" van Gazpacho nogal denigrerend en aggressief overkomen.

Ik post dit omdat ik hier een keer door (een) moderator(s) op de vingers getikt ben dat ik nogal aggressief antwoordde (dat deed ik om de discussie kort en bondig te houden) terwijl ik hier een moderator precies hetzelfde zie doen (terwijl hij nog niet eens begrijpt waar het over gaat..)
Frans,

Als je klachten hebt over de moderatie kun je een mailtje sturen naar moderators@palmclub.nl .

Daarnaast ben ik in vele agenda's overizichtjes tegengekomen met geografische, economische en statistische gegevens over een bepaald land. De topicstarter had het over 'databases' zonder programma's aan te geven op de Palm waarmee hij het eventueel had willen uitlezen, dus ik vermoedde in eerste instantie dat het hierom ging.

Ik heb mijn hulp geboden nadat ik wist waar het over ging, en als de topicstarter hier tevreden over is, dan ben ik er ook tevreden over. Misschien heb jij ook nog een goede inhoudelijke suggestie voor de topicstarter?
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 08 december 2003 om 12:54.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 08 december 2003, 13:39
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Daarnaast ben ik in vele agenda's overzichtjes tegengekomen met geografische, economische en statistische gegevens over een bepaald land. De topicstarter had het over 'databases' zonder programma's aan te geven op de Palm waarmee hij het eventueel had willen uitlezen, dus ik vermoedde in eerste instantie dat het hierom ging.
De topicstarter had het helemaal niet over databases, maar over de kaartjes die je nu zelfs nog in de goedkoopste HEMA agenda vindt.
Citaat:
Misschien heb jij ook nog een goede inhoudelijke suggestie voor de topicstarter?
Niet echt. Ik heb dat CityZen ook even geprobeerd en vind dat nogal "globaal". Suggesties zouden kunnen zijn: Terrestrial globe 1.04 , World Atlas 1.2, AW Geographical Atlas 2.0, MapMap Lite 1.02 (geen van allen geprobeerd), maar ik neem aan dat de topicstarter ook hoofdwegen op de kaartjes wil zien en die kan ik helaas nergens terugvinden.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 08 december 2003, 13:50
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 08-12-2003, om 14:39 heeft fransbr dit gezegd in bericht #11
De topicstarter had het helemaal niet over databases, maar over de kaartjes die je nu zelfs nog in de goedkoopste HEMA agenda vindt.
Citaat:
Ik heb wel wat programma's op mijn Palm, maar om de een of andere reden lukt het me niet om een programma met een goede database van kaarten te combineren, graag advies...
Ik heb het idee dat de topicstarter niet direct op zoek was naar een stand alone programma, maar de kaartjes op de een of andere manier wil koppelen in een soort database die hij al heeft op de Palm. Misschien kunnen we even afwachten of de topicstarter hier op door wil gaan, of de eerder genoemde oplossingen soelaas bieden.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #13  
Oud 08 december 2003, 20:18
Fraans2707 Fraans2707 is offline
Lid
Voornaam: Frans
Model: Palm m130
 
Geregistreerd: 15 juli 2003
Locatie: Asten
Berichten: 31
Ik bedoel inderdaad de een "gewone" agenda (ik ben nl. ook uit de periode van voor de PDA). M.a.w. een "gewone agenda" is zo'n ding met blaadjes. Ik ben een wat oudere gebruiker en was inderdaad nogal gehecht aan de plaatjes in bijv een HEMA agenda. Heb overigens wel Cityzen gebruikt, maar die is wel erg globaal. Ik ga nu de andere suggesties eens proberen, maar mocht je nog tips hebben....You're welcome.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 08 december 2003, 20:49
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Ik heb wel wat programma's op mijn Palm, maar om de een of andere reden lukt het me niet om een programma met een goede database van kaarten te combineren, graag advies...
Met welke programma's ging je aan de slag dan?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #15  
Oud 08 december 2003, 21:28
Fraans2707 Fraans2707 is offline
Lid
Voornaam: Frans
Model: Palm m130
 
Geregistreerd: 15 juli 2003
Locatie: Asten
Berichten: 31
Ik dacht, maar mogelijk is dat te simpel, aan een pdf reader of een palm reader.....
Met citaat reageren
  #16  
Oud 08 december 2003, 21:35
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Palm reader doet geen plaatjes, helaas. PDF reader doet dat wel, maar is over het algemeen geen prettig programma. Als je gewone plaatjes, kaarten van internet wil afhalen, dan blijf ik bij AcidImage vanwege zijn snelheid en zijn erg goeie zoom-mogelijkheden. Catagoriseren kan makkelijk met folders op je geheugenkaartje. Kijk mbv de zoekfunctie ook naar andere threads waarin viewers worden besproken.

Vergeet echter niet dat een m130 niet heel rap overweg gaat met grote plaatjes.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #17  
Oud 09 december 2003, 08:41
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Op 08-12-2003, om 22:35 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #16
Palm reader doet geen plaatjes, helaas.

??? Palm reader laat wel afbeeldingen zien. Ik gebruik 1.1.14, en die is niet al te nieuw dacht ik.

De PDF-reader is een heel prettig programma. Het is één van de weinige manieren om formules e.d. te kunnen lezen op een palm. Helaas is er nog geen hiRes versie, maar daar zou je op een m130 toch niets aan hebben.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023