Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11 december 2002, 18:24
kimjansen
Guest
 
Berichten: n/a
Question Sony SJ30 Hardcase welke te kiezen?

Ik ben sinds een aantal weken in het bezit van een Sony SJ30. Dit is m'n eerste PDA en heb hem onder andere gekocht omdat ik hier veel goede reacties erover las. Het is echt een superding zeg. Maar even to-the-point, om m'n nieuwe speeltje een beetje goed te beschermen ben ik al een tijdje (langer dan ik naar de SJ30 opzoek ben zo'n beetje) op zoek naar een goede hardcase. Ik heb twee mooie hardcases gevonden namelijk van Innopocket (Proporta) en van DS International. Ik heb al het een en ander uit kunnen zoeken hierover:


DS International Sony Clie SL/SJ Pocket Armor
Voordeel: Naar de bovenzijde openslaande case
Nadeel: Extra openingen voor de SL10



Proporta Aluminium Case (Sony Cliè PEG-SJ30)
Voordeel: Zeer bekende producent
Nadeel: Naar de zijkant openslaande case

Heeft er iemand 1 van deze cases gehad/gezien of ergens een review van gelezen. En kan iemand inschatten wat de kwaliteit is van de DSI case. Verder vraag ik mij af of het niet verschrikkelijk onhandig is een naar de zijkant openslaande case (daarom heb ik dit als nadeel bestempeld).

Alvast bedankt voor elke nuttige reactie
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 december 2002, 20:08
kimjansen
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Sony SJ30 Hardcase welke te kiezen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kimjansen
om m'n nieuwe speeltje een beetje goed te beschermen ben ik al een tijdje (langer dan ik naar de SJ30 opzoek ben zo'n beetje) op zoek naar een goede hardcase.
Heeft niemand tips of ervaring met een van deze cases of dat het handig/onhandig is een naar een bepaalde kant opengaande case te kopen????
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 december 2002, 20:16
Bukkie
Guest
 
Berichten: n/a
een paar dagen geleden m'n innopocket binnengekregen voor m'n sl10
het klepje heb ik nog niet als een nadeel ervaren, wel de slechte lipjes voor vergrendeling aan de achterzijde, nadeel 2 is de iets te dikke foam onder het batterij compartiment waardoor hij niet over het hele oppervlak draagt (waarschijnlijk heb je hier bij de sj30 minder last van) verder wel een mooie stevige pocket en de snelle levering (+/- 2 weken)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 december 2002, 20:28
Murena's schermafbeelding
Murena Murena is offline
Fan van de Palmclub
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 06 november 2002
Locatie: Torenstad
Berichten: 276
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bukkie
....nadeel 2 is de iets te dikke foam onder het batterij compartiment waardoor hij niet over het hele oppervlak draagt (waarschijnlijk heb je hier bij de sj30 minder last van)....
Lijkt mij niet Bukkie. Want de SL10 en de SJ30 hebben (vreemd of niet) dezelfde bobbel op de achterkant. De SJ30 heeft zelfs eenzelfde 'batterijklepje' met schroefje. Ik heb daar al eens iets op een ander thread over gelezen met de conclusie geloof ik dat Sony simpelweg dezelfde buitenkant voor de SL10 en SJ30 (en ook de SJ20 denk ik) gebruikt.

Anyway zelf heb ik veel plezier van mijn lederen fliptop case, lijkt mijzelf wat soepeler in het gebruik dan zo'n hardcase en geeft toch zeker wel voldoende bescherming.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 december 2002, 20:32
Bukkie
Guest
 
Berichten: n/a
iedereen stelt natuurlijk andere eisen aan een case.
aangezien ik de mijne vaak gewoon in m'n broekzak heb zitten, heb ik gekozen voor een metal case.
Ik ben wel benieuwd hoe en of andere gebruikers het probleem met het hoogtevershil hebben opgelost.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 december 2002, 20:44
Murena's schermafbeelding
Murena Murena is offline
Fan van de Palmclub
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 06 november 2002
Locatie: Torenstad
Berichten: 276
Gelijk heb je ieder zijn smaak

Kun je dat overtollige foam niet wat wegsnijden? Of wordt dat broddelwerk denk je? Het zit toch verstopt onder je Clie dus... een beetje peuterwerk zie je niet.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 14 december 2002, 20:52
Bukkie
Guest
 
Berichten: n/a
daar heb ik idd wel al aan zitten denken, maar netjes lukt dat nooit en je gaat er toch eigenlijk van uit dat het moet passen als je zoiets koopt
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 december 2002, 21:01
Murena's schermafbeelding
Murena Murena is offline
Fan van de Palmclub
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 06 november 2002
Locatie: Torenstad
Berichten: 276
Je kan het ook ff aanzien. Het foam wordt waarschijnlijk nog wat soepeler met de tijd en dan past die wél goed.

Hopen dat je Clie dan niet gaat rammelen in de case
Met citaat reageren
  #9  
Oud 14 december 2002, 22:07
kimjansen
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bukkie
wel de slechte lipjes voor vergrendeling aan de achterzijde, nadeel 2 is de iets te dikke foam onder het batterij compartiment
De DSI case heeft een meegevormde achterkant dus met een "verhoging" op de goede plaats en ook een reset opening.



Ook heeft de DSI case een vergrendeling zoals op de bij de SJ30 geleverde flipcover.



Ik weet niet hoe Innopocket dit heeft opgelost? Ik kan namelijk geen plaatjes van de achterkant van deze vinden jammergenoeg.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 15 december 2002, 20:15
Bukkie
Guest
 
Berichten: n/a

Laatst gewijzigd door jean-paul; 15 december 2002 om 21:29.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 16 december 2002, 17:11
kimjansen
Guest
 
Berichten: n/a
Na het zien van de plaatjes van de Proporta ga ik voor de DSI case vanwege:

1.) Betere bevestiging
2.) Meegevormd design dus geen overtollig/tekort foam.

Mijn dank is groot
Met citaat reageren
  #12  
Oud 14 januari 2003, 21:10
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Post Review: Proporta aluminium case voor SJ30

Nieuw! Nu ook een review van de Proporta aluminium case voor de Sony Clié SJ30 (en ook SJ20 en SL10).

Klik hier voor het review
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #13  
Oud 15 januari 2003, 02:17
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Goed geschreven review. Persoonlijk zou ik denk ik voor de DSI of een leather case gaan, want het naar de zijkant openklappen van die deksel zie ik niet zo zitten. Ik heb eigenlijk nog van geen Innopcket/Proporta bezitter gehoord dat dit helemaal *geen* belemmering is.

Een voordeel voor Proporta is dat de case uit de UK geleverd kan worden == lagere verzendkosten en geen extra BTW op schiphol. De reviewer van de DSI case was daar helaas niet gelukkig mee.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023