Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27 september 2006, 09:50
raoulc's schermafbeelding
raoulc raoulc is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 09 oktober 2005
Locatie: 't zuiden, M-town
Berichten: 29
Ervaringen met Kinoma producer & player

Hallo,

Enige tijd geleden heb ik me laten verleiden tot de aanschaf van Kinoma player want ik had geen zin om een aparte MP3 speler aan te schaffen als mijn Zire 71 het in principe ook zou moeten kunnen. Maar de player had problemen met het herkennen van MP3 files en andere audio bestanden. De oplossing leek om Kinoma producer aan te schaffen.

Opzich werkt de player voor audio prima, dat wil zeggen het geeft geluid maar mist functies zoals het op de achtergrond afspelen en schermblokkade, zodra je je scherm aanraakt stop het programma. Je moet dus heel rustig zonder te veel te bewegen naar je muziek luisteren (ontspannings therapie?). Hij schakelt niet meteen door naar het volgende nummer, de handeling die hiervoor gedaan moet worden is de "volgende" knop ingedrukt houden met stylo, waardoor als nog naar het volgende nummer schiet.

Wat de betreft de producer zit ik nog al zwaar te klooien om bestanden afgespeelt te krijgen. Er is een imposant aantal opties in het programma voor het converteren van allerlei extensie types maar geen lijkt te werken.

Ik zou graag willen weten wat jullie ervaringen met de KINOMA producten zijn. Eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat ik de kat in de zak heb met deze aankoop. En ben teleurgesteld dat Palm deze player bij de installatie software aanbied (is dit nog steeds zo?), terwijl het zo'n gammel geval is.

Moet wel eerlijk toegeven dat ik in volledig voor de marketing gevallen ben....
__________________
Zire 71, Palm TX, Palm Treo 680 en 650 Morgen weer een dag....
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 september 2006, 10:06
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Ik gebruik geen Kinoma-producten, om de eenvoudige reden dat het (voor mij) geen meerwaarde heeft.

Voor een mp3-speler kun je even deze uitstekende review doorlezen. Toen ik nog een Zire71 had, gebruikte ik altijd met veel plezier de gratis RealPlayer (volledige versie of alleen de .prc). Op mijn huidige TX zit PocketTunes, is ook fijn.

Voor video's gebruiken veel mensen de gratis TCPMP speler die heel veel bestandsformaten native (dus zonder extra coderingsslag) afspeelt. Zoek maar even op het forum, is genoeg over te vinden. Je kunt TCPMP ook gebruiken als audiospeler, maar hij is er niet specifiek voor ontwikkeld.

Laatst gewijzigd door digilb; 27 september 2006 om 10:25.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 september 2006, 16:32
raoulc's schermafbeelding
raoulc raoulc is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 09 oktober 2005
Locatie: 't zuiden, M-town
Berichten: 29
Hallo Digilb,

Ik heb TCPMP als mediaspeler voor DVD's op SD gezet nadat KINOMA producer na velen uren conversie nog geen speelbaar resultaat had kunnen leveren dat gelezen kon worden door de player. Eigenlijk een lachertje dat de producer het naar een speciaal formaat omzet voor de player, alleen die herkent wel de titel maar geeft de melding dat de file corrupt is en niet kan worden gelezen. Melding geldt trouwen ook voor perfecte AVI's van DVD's die via Pocket-DVD-Wizard zijn omgezet (en wel afspelen met TCPMP).
Zelf al vele opties geprobeert die op Kinoma-forum zijn vermeld maar helaas zonder succes, en daar ook geen tevreden klanten tegen gekomen. Zijn die er eigenlijk wel?
__________________
Zire 71, Palm TX, Palm Treo 680 en 650 Morgen weer een dag....
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 september 2006, 16:48
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raoulc
Zelf al vele opties geprobeert die op Kinoma-forum zijn vermeld maar helaas zonder succes, en daar ook geen tevreden klanten tegen gekomen. Zijn die er eigenlijk wel?
Geen idee, ik ben een tevreden klant van Real, PocketTunes en TCPMP
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 september 2006, 16:56
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Kinoma heeft als pakket in mijn ogen geen bestaansrecht meer sinds de komst van TCPMP. De DivX codering is beter dan Kinoma's proprietaire codering wat betreft grootte en kwaliteit, en er zijn genoeg programma's op de markt die grote films even terugschalen naar 320x240.

Je hoort bijv. ook niks meer over MMPlayer. Zelfde als TCPMP maar met grote performanceproblemen. De ontwikkelaar daarvan is stilletjes afgedropen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 september 2006, 17:20
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Ik heb de Kinoma-player eens getest, met een aantal voorgekompileerde clips van hun site. Telkens je een film uit de lijst aanklikte, kwam er een reset .
Ik heb het toen al dadelijk opgegeven.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 september 2006, 12:54
raoulc's schermafbeelding
raoulc raoulc is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 09 oktober 2005
Locatie: 't zuiden, M-town
Berichten: 29
Als ik het goed begrijp heb ik de spreekwoordelijke kat in mijn (borst)zak. Een verouderd, niet goed functionerend pakket van programma's. Ok, dat is een wijze les dan. De volgende stap is dan maar om het pakket te verwijderen en in de file miskopen te plaatsen.
__________________
Zire 71, Palm TX, Palm Treo 680 en 650 Morgen weer een dag....
Met citaat reageren
  #8  
Oud 29 september 2006, 13:10
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Och meestal werkt Kinoma prima en een jaar of twee geleden was het programma vooruitstrevend. Je had gewoon eerder hier lid moeten worden
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 29 september 2006, 13:24
raoulc's schermafbeelding
raoulc raoulc is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 09 oktober 2005
Locatie: 't zuiden, M-town
Berichten: 29
Vat 'm.... Maar mochten er mensen zijn die nuttige tips kunnen geven waardoor het pakket als nog waarde krijgt dan lees ik dat graag. Ergens kan ik het niet loslaten, het wringt.....
__________________
Zire 71, Palm TX, Palm Treo 680 en 650 Morgen weer een dag....
Met citaat reageren
  #10  
Oud 29 september 2006, 14:48
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Het voordeel van Kinoma is, dat je er .pdb bestanden mee kunt maken. Dus Kinoma is ook te gebruiken op Palms zonder VFS (SD of Memorystick).
Maar ja, een filmpje is al gauw een paar MB groot en Palms zonder VFS hebben meestal ook niet zoveel intern geheugen...
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023