Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Zire en Z22

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06 september 2006, 20:15
niekgemeren
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy hotsync probleem

De batterij van mijn Palm Zire 21 is in de zomervakantie helemaal leeg gelopen (omdat ik hem weken niet heb gebruikt). Nadat hij weer was opgeladen, kreeg ik bij een Hotsync steeds de foutmelding op mijn computer "Het USB-apparaat wordt niet herkend. Een van de op de op deze computer aangesloten USB-apparaten werkt niet goed. Het is onbekend welk apparaat."

Ik heb daarna van alle geprobeerd: softe reset , harde reset , nieuwste software gedownload en geinstalleerd, op een andere computer de software geinstalleerd. Maar ik blijf steeds dezelfde mededeling krijgen en kan dus de gegevens van de Palm niet synchroniseren met mijn computer.

Hoe zou ik dit op kunnen lossen???
Met citaat reageren
  #2  
Oud 06 september 2006, 22:18
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Probeer het volgende. Ga op je PC naar "Control Panel" (Configuratiescherm) --> System (Systeem) --> Hardware --> Device Manager (Apparatenbeheer). Je krijgt een scherm met daarop de verschillende apparaten. Als je een apparaat ziet met een geel vraagteken ernaast moet je daarop rechts klikken en dit apparaat verwijderen. Na het opnieuw opstarten van je PC gaat hij bij de eerste volgende hotsync opnieuw de palm detecteren.

In principe zou het opnieuw installeren van de Palm Desktop voldoende moeten zijn. De drivers worden dan tegelijkertijd geinstalleerd. Probeer ook om je Palm op een andere USB-port aan te sluiten, misschien is er iets mis met de port die je gebruikt.

Succes, laat even weten of het gelukt is.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #3  
Oud 07 september 2006, 19:55
niekgemeren
Guest
 
Berichten: n/a
Dank je wel, maar hij doet het nog steeds niet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice
Probeer het volgende. Ga op je PC naar "Control Panel" (Configuratiescherm) --> System (Systeem) --> Hardware --> Device Manager (Apparatenbeheer). Je krijgt een scherm met daarop de verschillende apparaten. Als je een apparaat ziet met een geel vraagteken ernaast moet je daarop rechts klikken en dit apparaat verwijderen. Na het opnieuw opstarten van je PC gaat hij bij de eerste volgende hotsync opnieuw de palm detecteren.

In principe zou het opnieuw installeren van de Palm Desktop voldoende moeten zijn. De drivers worden dan tegelijkertijd geinstalleerd. Probeer ook om je Palm op een andere USB-port aan te sluiten, misschien is er iets mis met de port die je gebruikt.

Succes, laat even weten of het gelukt is.
Dank je wel, Adrian,

Ik heb je adviezen geheel opgevolgd. Eerst de Palmtop-software op mijn computer verwijderd, toen in apparatenbeheer de enige vermelding met een vraagteken (multimedia audiocontroler) verwijderd en daarna alles opnieuw geinstalleerd. De computer gaf op een gegeven moment te kennen dat het een nieuw apparaat had gesignaleerd en heeft dit toen succesvol geinstalleerd. Even later gaf hij echter weer exact dezelfde foutmelding als voorheen. Dit heeft dus niet geholpen.

Niek
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 september 2006, 10:05
raoulc's schermafbeelding
raoulc raoulc is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 09 oktober 2005
Locatie: 't zuiden, M-town
Berichten: 29
Correcte user ID

Hallo Niek,

Heb soort gelijk probleem gehad met Zire 71. Het eerste is je Palm volledig laten opladen, afhankelijk van je model kan dat wel even duren, had zelf rond de 8 uur nodig. Vervolgens heb ik een schone installatie/synchronisatie uitgevoerd waarbij weer de identiteit van het apparaat wordt gevraagd, neem je oude identiteit hiervoor. Als de eerste synchronisatie is gelukt kan er bij een tweede al de back-up gegevens worden terug geplaats.

Exacte handelingen kan ik je helaas niet meer vermelden. Ik heb mijn lesje geleerd en zet mijn palm bij geen gebruik altijd in de dock of aan de kabel zodat de batterij volledig vol blijft. Een goede aanschaf is BackupMan, een programma dat na iedere synchronisatie (1 per dag) backup maakt op naar een SD kaart.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, ik heb er vet de balen van gehad en het koste veel tijd en geduld.
__________________
Zire 71, Palm TX, Palm Treo 680 en 650 Morgen weer een dag....
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 september 2006, 20:51
niekgemeren
Guest
 
Berichten: n/a
Dank je wel!

Beste Raoulc,

Dank je wel voor je medeleven, maar ik heb intussen het antwoord op het probleem gevonden!!!
Net zoals je schreef, heb ik de Zire eerst goed opgeladen. Ik heb alle software verwijderd en vervolgens opnieuw geinstalleerd. Dat had ik echter al eerder gedaan, zonder positief resultaat. Ik had - zoals jij ook schrijft - mijn oude naam van de Zire gebruikt. Dit keer bedacht ik om eens een nieuwe naam op te geven. En jawel ...... toen deed hij het wel. En nu functioneert alles weer prima en kan ik mijn gegevens via de Hotsync synchroniseren met mijn computer.

Groeten,

Niek
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023