Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Zire en Z22

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26 augustus 2005, 09:57
lunabooks lunabooks is offline
Junior lid
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 28 maart 2005
Berichten: 9
Unhappy Alle instellingen verloren na harde reset?

Door het installeren van een fax-programma (wat dus niet bleek te werken) crashte mijn Palm Zire 72 helemaal en moest ik een hard reset doen. Ik heb een backup van mijn Palm directory op de harde schijf naar een andere harde schijf gemaakt (voor de zekerheid), en daarna een HotSync uitgevoerd. Ik heb nu wel al mijn programma's terug, en adres- en agendagegevens etc, maar al mijn instellingen zijn weg. En dan bedoel ik het kleurenthema, mijn netwerkinstellingen (telefoon-gprs instellingen, bluetooth computer verbinding) en al mijn VersaMail instellingen (accounts ed). Ook mijn navigatiesoftware werkt niet meer (blijft aangeven dat ik nu niet dezelfde Palm gebruik als tijdens de originele installatie?!?!)

Ik dacht dat ik met een HotSync na een hard reset mijn Palm precies zo terug kon krijgen als hij voorheen was! Niet dus...

Wie kan mij advies geven? Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 augustus 2005, 10:32
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Nou, een Hotsync garandeert helaas niet dat alle bestanden gebackupt worden. Kijk maar eens in de Grote Schoonmaak Tip in de Tipssectie.

Had je misschien ook nog een backup gemaakt op een sdcard? Zo nee, dan is dat misschien een tip voor de toekomst. Goede programma's daarvoor zijn BackupMan en BackupBuddy.

De dingen die je kwijt bent staan volgens mij in een aantal bestanden zoals Saved Preferences en NetworkkDB.
Misschien kun je die nog opsporen en terugplaatsen...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 augustus 2005, 17:43
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Met het in zekerheid stellen van de Backup-map ben je er inderdaad niet. Een kopie van de map met je Hotsyncnaam had het overgrote deel van de bestanden wel gered.
De backups van de notities, adres- en agendagegevens worden namelijk in aparte mappen geplaatst.

Als je de grote schoonmaak-tip had gelezen was het waarschijnlijk beter afgelopen. Maar ach, wijsheid achteraf hè.

In dit geintje ben ik trouwens ook een keer getuimd, zeer vervelend . Gevalletje uithuilen en opnieuw beginnen. Sterkte in ieder geval.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 augustus 2005, 17:54
Dikke Wim's schermafbeelding
Dikke Wim Dikke Wim is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 07 juli 2001
Locatie: Maarssen
Berichten: 113
Ik gebruik het programma RescoBackup op mijn Tungsten T5.

Na een harde reset blijkt alles keurig terug gezet te worden door het programma op de gegevens van het interne geheugen van de T5 na. Jammer want ik had verwacht dat dat ook teruggezet zou worden.

Heeft iemand ervaring met een ander BackUp programma voor de T5? Vanwege het typische geheugenbeheer is de T5 iets bijzonders. Op mijn T3 werkte BackUpMan prima. Dat programma werkt echter niet goed op mijn T5.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023