Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30 november 2002, 12:41
oldy's schermafbeelding
oldy oldy is offline
Senior lid
Voornaam: Danny
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 30 december 2001
Berichten: 98
Stuur een bericht via ICQ naar oldy
Exclamation Definitieve versie 2.20 DigiMap 2002

Aanstaande maandag komt de definitieve versie 2.20 uit van Digimap 2002.

Een paar verbeteringen:
- Onderstuening voor PalmOS 5 en de hoge resolutie voor de sony Clie.
- Navigeren met tussen doel en over meerdere kaarten op de Palm
- Zoeken naar straten kan via plaatsen en postcode
- Ongeveer 50% grotere routekaarten mogelijk door verbeterde compressie.
- Kruisingmodus ingeschakeld dan wordt automatische bij routeveranderingen ingezoomt tot het laagste niveau.
- Mogelijkheid om bij berekeningen de snelwegen te mijden
- En nog veel meer.

Alle nieuwe mogelijkheden zijn pas beschikbaar als er nieuwe kaarten worden gemaakt.

Tevens opent DigiMap (Hekosoft) een nieuw Internet Portal voor gebruikers. Genaamd My Digimap.
Hier is de nieuwe download te vinden vanaf maandag. Je moet inloggen met je serienummer van Digimap en het password is je hotsyncnaam.

Updates zijn voortaan hier verkrijgbaar.
Ook de mogelijkheid om nieuwe kaarten te kopen is hier mogelijk. De nieuwe kaarten zullen 20 januari 2003 verschijnen. Bestel in december en je krijgt een korting van 10 euro.

Veel rijplezier zonder zoeken.
En Prettig Weekend

Danny Ouwendijk
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 december 2002, 01:18
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ah, eindelijk een High res demo. Dat ziet er inderdaad niet slecht uit zeg. Bijna net zo mooi als met Atlas of PathAway. Nog steeds niet helemaal even mooi, maar dit is zeker een vooruitgang

Werkt het programma nou ook al een beetje behoorlijk? Dat je niet eerst een maand zit te klooien voordat je door hebt hoe het werkt.

Ik zal het toch maar eens gaan bestellen dan. Maar dan moet ik zeker wel nog wel even wachten tot die nieuwe kaarten uit zijn dan? Lijkt me niet handig om de boel nu aan te schaffen als er net nieuwe kaarten aan staan te komen.

De informatie voorziening op die site zelf is wel erg gebrekkig hoor (zo niet ronduit slecht).
Met citaat reageren
  #3  
Oud 04 december 2002, 07:55
Marco Marco is offline
Forumbikkel
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 12 februari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 205
Ergens in januari zijn de nieuwe kaarten beschikbaar (Navtech 4e kw. 2002)Als je dan besteld heb je meteen het nieuwste materiaal.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 04 december 2002, 21:03
oldy's schermafbeelding
oldy oldy is offline
Senior lid
Voornaam: Danny
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 30 december 2001
Berichten: 98
Stuur een bericht via ICQ naar oldy
De ervaringen die ik tot nu heb, werkt het programma goed.
Ik ben er nog niet aan toe gekomen om nieuwe kaarten te maken en alles uit te proberen.

Zoals reeds eerder gemeld de nieuwe kaarten komen 20 januari uit.

En Patrick ik ben met je eens dat de site inderdaad niet erg duidelijk is en up to date. Het nieuwe gebruikers portal is een stuk beter.
En moet zeggen ook de handleding is verder uitgebreid en duidelijker geworden.

Groet,

Danny
Met citaat reageren
  #5  
Oud 04 december 2002, 21:28
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
De handleiding is waarlijk uitgebreid. Ook de opnieuw gemaakte kaarten zijn anders van opbouw. Duidelijk wordt nu het wegnummer aangegeven. Af- en opritten zijn bij mij nu echter wel heel dun getekend. Kaarten kunnen op verschillende manieren gemaakt worden. Niet alleen middels het verkleinen of vergroten van het venster, ook door het trekken van een rechthoek rond het stuk dat je wilt hebben. Kaarten kunnen nu gemaakt worden tot een grootte van meer dan 3 Mb. Dat heb ik dus ook gedaan. Met 13 kaarten heb ik geheel Nederland afgedekt met het hoogste informatieniveau. Het voordeel is dat meer provincie in één kaart kan. Het nadeel is de langere uploadtijd vanaf je SD.
Groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #6  
Oud 04 december 2002, 23:47
ppetit
Guest
 
Berichten: n/a
Jeeptricks,

grote kaarten van SD gaat uitstekend met PiDirect. Snap niet dat DM niet een dergelijke feature inbouwt.

Met citaat reageren
  #7  
Oud 05 december 2002, 00:05
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
PPetit,
Ik bezit Pidirect en heb het ook gebruikt voor Digimap. Ik ervaarde de schermopbouw bij het kiezen van de juiste map en de schermopbouw bij het kiezen van de stad en straat als veel langzamer als bij rechtstreeks gebruik vanaf de SD. Een andere gebruiker had geen last van die traagheid, hoe staat dat bij jou?

Mijn 505 heeft overigens geen geheugenkrapte want 16MB.

Inderdaad, gezien het vernuft waarmee heer Körtge programmeert, zou je een soort integratie wel verwachten. Ook zou je verwachten dat data die niet meer relevant zijn, automatisch uit het geheugen worden verwijderd. Nu gebeurt dat pas als er geheugentekort aan komt.
Groet,
__________________
[][][][][][][]

Laatst gewijzigd door jeeptricks; 05 december 2002 om 00:08.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023