Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16 juli 2007, 12:00
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
[Nieuws] BattLogger v1.0: simpel de stand van je batterij bijhouden

BattLogger is een nieuw programma, waarmee je de toestand van de accu van je Palm in de gaten kunt houden. Het programma slaat om de bepaalde tijd het batterijniveau op, zodat je later gedetailleerd terug kunt zien hoe het energieverloopt ging.

Het programma heeft veel opties die je kunt instellen. Zo kun je waarschuwingen programmeren, zodat BattLogger je waarschuwt wanneer het batterijniveau onder een bepaalde waarde komt. Ook kan BattLogger je waarschuwen wanneer je Treo helemaal volgeladen is Daarnaast kun je de batterijniveau loggen, en de waardes in een tabel of in een grafiek tonen.

BattLogger v1.0 is op Palmgear te downloaden. Na een trial kost het programma $12,95.


Bron: PalmAddicts: BattLogger 1.0
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif 4364-l1zvm86x656.gif‎ (33,4 KB, 3x gelezen)
Bestandstype: jpg 4370-msu21rcbent.jpg‎ (16,1 KB, 4x gelezen)
Bestandstype: jpg 4371-u5yds1mlxf6.jpg‎ (21,9 KB, 4x gelezen)

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 16 juli 2007 om 12:58.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 juli 2007, 00:13
Aaron's schermafbeelding
Aaron Aaron is offline
Forumbikkel
Voornaam: Aaron
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 april 2003
Locatie: Ammerzoden
Berichten: 198
Zelf gebruik ik BatteryGraph, wat eigenlijk min-of-meer hetzelfde doet, maar dan gratis. 't Is al wel sinds oktober 2003 niet meer geüpdate, dus ik weet niet of het ook op de nieuwste generatie Palm-handhelds werkt - ikzelf gebruik nog altijd een Tungsten|T3.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 juli 2007, 13:19
IIx2Tx IIx2Tx is offline
zonder titel
Voornaam: Rutger
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 15
Stuur een bericht via MSN naar IIx2Tx
Batterygraph werkt ook uitstekend op een TX. Hoewel ik vanwege het blijvende geheugen een stuk ontspannener met de batterijduur omspring dan indertijd op de IIIx: je bent immers niet alles kwijt als je zonder prik komt te zitten.
't Is overigens wel handig als hulpje bij het opsporen van de oorzaak van snel leeglopen. Zo kon ik zien dat iets de Palm een nacht lang had zitten aan- en uitschakelen (bleek de incompatibele combi van CC-Lite en de software voor een Belkin IR-toetsenbordje te zijn).
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 juli 2007, 13:52
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik heb ook lang BatteryGraph gebruikt en normaal gesproken werkte dat prima op een Treo 650. Maar ik kreeg steeds vaker last van een bijzonder trage Treo, die nauwelijks nog aan wilde. Het bleek 'm te zitten in BatteryGraph. Zodra ik de bijbehorende database verwijderde werkte de Treo weer naar behoren. Dat gebeurde steeds vaker en toen heb ik BatteryGraph maar verwijderd. Jammer.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 juli 2007, 20:44
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Hoewel ik vanwege het blijvende geheugen een stuk ontspannener met de batterijduur omspring dan indertijd op de IIIx: je bent immers niet alles kwijt als je zonder prik komt te zitten.
Bij de meeste palms met oplaadbare batterij, ook die zonder NVFS -systeem, zit je niet direct in de problemen als je je palm gebruikt tot de batterij leeg is. Als je palm niet meer aan wil betekent het nog niet dat je batterij helemaal leeg is; er blijft altijd nog wat stroom in zitten om je gegevens vast te houden.
Hoewel mijn iQue wel een keer (automatisch) een harde reset heeft gekregen door een lege batterij, terwijl die echt geen lange tijd met lege batterij gelegen heeft. Evengoed altijd zorgen voor een goede backup dus .

Citaat:
ik de bijbehorende database verwijderde werkte de Treo weer naar behoren. Dat gebeurde steeds vaker en toen heb ik BatteryGraph maar verwijderd.
Je kunt in BatteryGraph een limiet op de database instellen. Bij mij staat die limiet op 14 dagen. Als je 7 of 4 dagen kiest zou bij jou het probleem uit de wereld moeten zijn lijkt me.
In ieder geval merk ik niks van vertraging door het gebruik van BatteryGraph.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 juli 2007, 23:46
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ja, dat van die limiet heb ik geprobeerd maar het probleem deed zich soms al na een paar dagen voor met een 'verse' database. De tijd werd steeds korter tussen de problemen. Maar het zou goed een conflict kunnen zijn met andere software, want het heeft meer dan een jaar prima gewerkt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023