Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17 december 2007, 13:30
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
[Software] TV-Gids FBTV nu ook voor Windows Mobile

Palmclub forumlid fransbr is zijn toetsenbord opgeklommen en heeft zijn succesvolle TV-gids applicatie voor de Palm, FBTV, omgeschreven naar Windows Mobile zodat ook Treo 750-gebruikers van dit programma gebruik kunnen maken.

FBTV is een handige TV-gids voor de Palm, die fransbr een paar jaar geleden heeft gemaakt. Sindsdien is het ongeveer het meest besproken programma op de Palmclub, gezien de meer dan 30.000 hits die dit onderwerp op het forum te pakken heeft gekregen.

Nu is er dan ook FBTV voor Windows Mobile. Het programma draait op Windows Mobile 5 en 6, maar je device moet wel een actieve internetconnectie kunnen maken (GPRS/UMTS/Wi-Fi) en Compact Framework 2.0 geïnstalleerd hebben. Dit laatste is het geval op Treo 750's.

Anders dan de TV-gids op bijvoorbeeld teletekst, vind je in FBTV een serie tijdlijnen voor elke zender. Zo kun je heel overzichtelijk en in één oogopslag zien welke programma's na elkaar en tegelijk draaien op alle zenders. Door een programma aan te klikken, kun je details zien over dat programma.

De FBTV voor Windows Mobile is nog niet helemaal 'af: veel configuratieopties die je wel bij de PalmOS-versie vindt, zijn nog niet ingebouwd, maar fransbr is het programma continu aan het ontwikkelen.

Vind je FBTV voor Windows Mobile ook erg nuttig in gebruik? Denk er dan over om fransbr een donatie te geven, aangezien FBTV donateware is.

Bron: FBTV TV Gids voor PDA's
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 4943-ulifxn0j7zr.jpg‎ (31,9 KB, 0x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 december 2007, 13:56
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Hier een tevreden gebruiker.

Niet zo snappy als de PalmOS-versie, maar de HSDPA-verbinding maakt veel goed. Met mijn Treo 650 moest ik bijna een minuut wachten op de data van FBTV, met de Treo 750 moet ik 10 secondes wachten voordat het programma is opgestart. Uiteindelijk sneller dus.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 december 2007, 18:32
Aaron's schermafbeelding
Aaron Aaron is offline
Forumbikkel
Voornaam: Aaron
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 april 2003
Locatie: Ammerzoden
Berichten: 198
Zo, dat kwam onverwacht! Goede zet dat het nu ook voor Windows Mobile beschikbaar is.

Ik ben wel benieuwd in welke programmeertaal dit nu is geschreven - Visual .NET, toevallig? (De Palm OS-variant was geschreven in Handheld Basic, maar die compilet vooralsnog niet voor Windows Mobile, voor zover ik weet.)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023