Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02 april 2005, 11:32
Ruud3121's schermafbeelding
Ruud3121 Ruud3121 is offline
Senior lid
Voornaam: Ruud
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 56
Mapsonic

Leuk speeltje zo'n Palm. Op zeker moment ga je meer zoeken. Kocht een geheugenkaart en een GPS antenne. Kreeg Mapsonic erbij.

Na heel wat beginnersfouten werkt het redelijk. Mijn tungsten T moet soms wel eens heel hard werken (rekenen) om de auto bij te houden.

Gisteren ben ik naar Breda geweest. Nu zijn de wegen rondom de stad compleet veranderd. Maar mijn kaart in de Palm niet. Nu heb ik gezocht om updates op de Via Michelinsite maar dat gaat slechts over software patches, maar over de kaarten niks.
Kan iemand me aan een idee helpen om de kaarten te updaten?

met dank,
Ruud
Met citaat reageren
  #2  
Oud 03 april 2005, 21:21
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Helaas, nieuw kaartmateriaal is er niet. Het probleem bij Breda (om precies te zijn op het moment dat je de Moerdijk afkomt) is een bekende en zit ook nog steeds in de laatste versie (2.5.1).

Zover ik nu op de hoogte ben is er geen nieuw kaartmateriaal beschikbaar

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #3  
Oud 03 april 2005, 22:01
Ruud3121's schermafbeelding
Ruud3121 Ruud3121 is offline
Senior lid
Voornaam: Ruud
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 56
Breda in Mapsonic

Beste Jaap,

dank voor je reactie.
Uiteindelijk, met de borden, overleeft een mens zoiets wel, maar ik begon te twijfelen aan het systeem. Ik wil er binnenkort mee naar het buitenland.
Als het alleen een probleem rond Breda is kan ik daar prima mee leven.
Overigens kom ik uit het westen op Breda aan en ook dat is meermalen compleet gerestyled.

Twee vragen nog:

* Als de mapsonickaarten worden vernieuwd kun je dan de oude kaarten updaten?
* versie 2.5 - loopt die op mijn tungsten T ook?

hartelijks,
Ruud
Met citaat reageren
  #4  
Oud 04 april 2005, 07:45
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruud3121
Als de mapsonickaarten worden vernieuwd kun je dan de oude kaarten updaten?
Ik vrees het ergste, bij de update naar 2.5.x was het kaartmateriaal van 1.3.x niet meer te gebruiken. Overigens is Breda niet de enige onmogelijkheid die er in zit. Halverwege Amsterdam op de A4 (vanuit Den Haag) wil MapSonic dat ik linksaf ga. Daar staat een vangrail

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruud3121
* versie 2.5 - loopt die op mijn tungsten T ook?
Aangezien 2.5.1 ook op mijn T2 liep, mag ik aannemen dat hij ook op jou T|T loopt.

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #5  
Oud 04 april 2005, 09:24
edwin2003 edwin2003 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 november 2003
Locatie: Noordwijk
Berichten: 265
Leuk 2.5.1. echter hoe kom je van 1.3 naar 2.5 kun je zo de update eroverheen zetten? Ik lees iets over oude kaarten niet meer te gebruiken, hoe kom je dan aan nieuwe. Betekent dit dat alleen de uitsnedes niet meer te gebruiken zijn of dat alle kaarten (dus ook de originelen) niet meer te gebruiken zijn. Dat laatste betekent dan dus ook dat ik vastzit op 1.3.2
Met citaat reageren
  #6  
Oud 04 april 2005, 11:00
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2003
Leuk 2.5.1. echter hoe kom je van 1.3 naar 2.5 kun je zo de update eroverheen zetten? Ik lees iets over oude kaarten niet meer te gebruiken, hoe kom je dan aan nieuwe. Betekent dit dat alleen de uitsnedes niet meer te gebruiken zijn of dat alle kaarten (dus ook de originelen) niet meer te gebruiken zijn. Dat laatste betekent dan dus ook dat ik vastzit op 1.3.2
Even iets rechtzetten: Mapsonic versie 2.5.1 is geen upgrade van versie 1.3.2 maar een volledig nieuwe versie. Dit betekend dat als je versie 2.5.1 wilt hebben, je deze zal moeten kopen. Op dat moment krijg je ook het nieuwe kaartmateriaal. Je oude uitsnedes zijn dan inderdaad neit meer te gebruiken.

Als je Mapsonic 2.5 (2.5.1 is een update die je gratis kan downloaden van de website) koopt, krijg je daar ook de nieuwe Mapstore bij. Op de website van ViaMichelin kan je hier meer informatie over vinden.

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 april 2005, 17:27
doerak
Guest
 
Berichten: n/a
Angry preblemen met het installeren van mapsonic

als ik mapsonic van m'n pc naar m'n pda (tungsten e ) wil zetten komt hij er wel op maar als ik dan mapsonic opstart geeft hij aan dat hij de kaart niet kan vinden zodat het hele programma niet opstart
dan installeer ik volgens de aanwijzing weer de kaart op de pdamet code maar het lukt me nog steeds niet ben al 3 dagen bezig
is er iemand die een oplossing heeft

bvd Doerak
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 april 2005, 17:35
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Het beste kan je de kaarten middels een kaartlezer kopieren naar de map Mapsonic_Maps. Als ze daar niet instaan, kan Mapsonic ze niet vinden. Via Hotsync kan ook, maar is wat omslachtig en vooral veel trager.

Succes!

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #9  
Oud 23 april 2005, 22:43
Ruud3121's schermafbeelding
Ruud3121 Ruud3121 is offline
Senior lid
Voornaam: Ruud
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 56
Citaat:
als ik mapsonic van m'n pc naar m'n pda (tungsten e ) wil zetten komt hij er wel op maar als ik dan mapsonic opstart geeft hij aan dat hij de kaart niet kan vinden zodat het hele programma niet opstart
Mapsonic heeft 8 MB nodig om zijn werk te kunnen doen. Ik had van mijn (toen) Tungsten │T nogal wat intern geheugen in gebruik. Stom natuurlijk, maar toen die prog'jes op de geheugenkaart stonden was er voldoende ruimte op de palm en nu werkt het goed.
Nou heeft een Tungsten │E 32 Mb, maar toch . . .
Ergo: heb je voldoende ruimte vrij?

Sterkte ermee
Ruud
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023