alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|||
|
|||
![]() linux vooor zire 72 ?
ik heb ernaar gezocht maar ja ik heb niks gevonden weet iemand een site waar ik die kan downloaden ? |
|
|||
|
|||
wow zo veel mensen die me helpe
|
|
|||
|
|||
het mogen ook andere zijn ook windows os ofzo wie weet welke site
|
|
||||
|
||||
Windows OS gaat je sowieso niet lukken, omdat je er geen licentie voor hebt. En waarschijnlijk werkt het niet eens op je Zire 72. Linux is mogelijk op de Treo serie heb ik eens ergens gelezen, maar op de Zire weet ik niet. Misschien kun je eens kijken bij http://www.openmoko.org, een opensource besturingssysteem gebaseerd op Linux.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Windows OS gaat je sowieso niet lukken, omdat je er geen licentie voor hebt. En waarschijnlijk werkt het niet eens op je Zire 72. Linux is mogelijk op de Treo serie heb ik eens ergens gelezen, maar op de Zire weet ik niet. Misschien kun je eens kijken bij http://www.openmoko.org, een opensource besturingssysteem gebaseerd op Linux.
![]() |
|
||||
|
||||
Na anderhalf uur nog steeds geen reactie, verschrikkelijk, wat een belachelijk forum is dit zeg
![]()
|
||||
|
||||
Citaat:
(sorry dat ik zo laat reageer.....)
|
|||
|
|||
Citaat:
Misschien kun je je vraag wat beter specificeren. Maar als je Linux op de Palm wilt hebben, zul je met opie moeten experimenteren. Windows gaat niet, maar ik vraag me ook af waarom je dat in hemelsnaam wilt hebben als je het degelijke Palm OS hebt ?
(sorry dat ik zo laat reageer.....) ![]() |
|
||||
|
||||
Op de site van OPIE kun je het via cvs downloaden. Je hebt dan de source code en die kun je zelf compileren.
Maar zoals ik het lees is OPIE een GUI voor apparaten die reeds op Linux werken, dus het bevat geen kernel oid. En nogmaals: Waarom zou je een ander OS op je Zire willen hebben? En om met een dergelijk project aan de slag te gaan moet je denk ik wel developers- of hobbyistenbloed door je lichaam hebben stromen. |
|
|||
|
|||
Citaat:
![]() |
|
|||
|
|||
Het juiste antwoord op de vraag is:
|miska| @ H&D En de site, Hack&Dev Open Source voor de zire72 werkt nagenoeg alles, het enige nog grote opstakel voor linux is Wifi bij de modellen die dat bezitten. Het meest interessante model is waarschijnlijk de Lifedrive, daarvoor zijn ze bezig met dual boot opties, en kan de HD inmiddels vervangen worden door 32 GB CF kaarten! |
|
|||
|
|||
Een van de redenen om met Linux op welke palm dan ook te willen werken zou misschien kunnen zijn dat PalmOS geen windows is, maar toch regelmatig vast loopt. Verder heb ik (gelukkig) geen windows pc beschikbaar en het syncen van mijn TE2 met Linux is niet erg flitsend. Eenmaal gewend aan de vrijheid van keuze met Linux wil ik die ook op mijn Palm.
Tot voor kort was de ontwikkeling van Linux voor Palm in handen van enthousiaste en kundige hobbyisten, die wel van alles geebouwd hebben maar aan het beschrijven een broertje dood hebben. Daarom zoek je je helemaal klem naar informatie over de te ondernemen stappen. Inmiddels heeft Google er zijn schouders onder gezet en dat zou later dit jaar merkbaar worden. |
|
||||
|
||||
Ik ben ook dol op Linux en heb het (Ubuntu) op mijn laptop staan. En ik ben echt geen hobbyist. Stabieler bestaat inderdaad niet. Voor smartphone/handheld wacht ik daarom ook op mensen (bv die van Google) die het voor me in orde maken. Oplossingen als Opie zijn voor mij net even te hoog gegrepen.
@Aziz: als je hier op het prikbord gaat vragen hoe je het moet downloaden, vrees ik dat je er beter van af kunt zien. Van alle drempels die je dan nog zult tegen komen is dit dan wel de allerkleinste.
|
||||
|
||||
Er komt binnenkort een miniUbuntu uit.
Misschien dat dat op een Palm gaat?
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker. Hoeveel Palm Apparaten heb jij? Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen. ![]() "Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy" |