alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
Bekijk resultaten enquête: Welke mediaspeler gebruik jij? | |||
Aeroplayer |
![]() ![]() ![]() ![]() |
15 | 27,78% |
Kinoma |
6 | 11,11% |
RealOne |
11 | 20,37% |
Een andere mediaspeler |
17 | 31,48% |
Geen enkele...... |
5 | 9,26% |
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools | Weergave |
|
||||
|
||||
Multimediaspelers
Wat is de populairste mediaspeler voor PalmOS? Welke gebruik jij en waarom?
Wacht nog even tot de UX50 betaalbaar wordt...... Laatst gewijzigd door Roeland Krul; 24 maart 2003 om 12:54. |
|
||||
|
||||
Voorlopig Aeroplayer. Real is er eindelijk, maar die hebben nog wat werk te verrichten. Daarnaast: ik maak er eigenlijk nauwelijks gebruik van.
Groeten, Roel.
|
||||
|
||||
Is eigenlijk een vergelijking van appels met peren, aangezien Aeroplayer en Realplayer bedoeld zijn voor het afspelen van muziek en Kinoma voor het afspelen van video.
|
|
||||
|
||||
Ik gebruik de standaard Clie software (AudioPlay, MoviePlay) EN Kinoma.
|
|
||||
|
||||
Ik gebruik Aeroplayer, omdat het wachten op de RealOne Player wel erg lang duurde en ik toch graag van de MP3-mogelijkheid gebruik wilde maken. Pocket Tunes had aanvankelijk meer skins, maar Aeroplayer heeft er nu ook een paar mooie. Plus: in Aeroplayer kun je het scherm tijdens het luisteren automatisch laten uitschakelen en kun je andere applicaties starten. Dat kan (kon?) Pocket Tunes niet.
Nu ik eenmaal aan Aeroplayer vastzit, volg ik eigenlijk niet meer zo precies welke functies wel en niet in de andere programma's zitten. Ik ben er tot nu toe erg tevreden over, dus de behoefte om op iets anders over te stappen is niet zo groot. Er was toch nog een vierde audioplayer?
|
|||
|
|||
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gonny
Plus: in Aeroplayer kun je het scherm tijdens het luisteren automatisch laten uitschakelen en kun je andere applicaties starten. Dat kan (kon?) Pocket Tunes niet. ![]() |
|
|||
|
|||
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Is eigenlijk een vergelijking van appels met peren, aangezien Aeroplayer en Realplayer bedoeld zijn voor het afspelen van muziek en Kinoma voor het afspelen van video. Ik mis ook PocketTunes,... geen enkele hoeft er niet echt bij te staan togg??? anders voten mensen togg gewoon niet? maar inderdaad... het izz nogal vreemd dat tussen Aeroplayer en Realplayer kinoma is gezet... wat togg als ik me niet vergis meer bedoeld is voor video (ik weet het... je kan ook alleen audio converten met Kinoma producer...maar togg) keej.. laterz |
|
||||
|
||||
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hayomoizy
maar togg)
|
|||
|
|||
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gonny
Behalve Tungstenfreak ook OGG-freak? Daarbij, nu ook wel .rm freakkie, want bevalt me ook goed uiteindelijk.... Jij niet dan? ![]() |
|
||||
|
||||
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hayomoizy
Idd.. deze poll klopt neit echt geloof ik... ![]()
|
||||
|
||||
In de nieuwste pdf-editie van Handheld Magazine staat een vergelijking van de beschikbare players.
|
|||
|
|||
![]() Pocket Tunes beste speler vooral door de equalizer. Lage tonen zijn toch erg beperkt bij de TT. Met equalizer kunnen de lage tonen iets worden opgekrikt en begint geluid zelfs goed te worden.
|
|
|||
|
|||
Lage tonen zijn prima bij de T|T, maar niet uit de interne speaker, bedoel je dat soms?
|
|
|||
|
|||
Zelfs via hoofdtelefoon vind ik lage tonen matig. Ik ben inmiddels wel overgeschakeld op 128 kbps MP3 en dat heeft al geholpen verder zal een andere hoofdtelefoon zeker ook gaan helpen.
|
|
|||
|
|||
128kbps is ook minimaal voor de meeste MP3's hoor en afhankelijk van de soort muziek en de opbouw is soms tot 256kbps nodig. Dit heeft nix te maken met de player, met de T|T, maar gewoon met de MP3 standaard. (Al kan met softwaretruukjes de kwaliteit ook wat verhoogd worden, misschien dat de betreffende player dat niet doet...al hoor ik het niet...echter dat deel is een kwestie van software en heeft nix te maken met de T|T.)
|
|
||||
|
||||
Audio playback gaat inderdaad prima op de T|T. Het enige (grote) punt van kritiek vind ik de volume van het apparaatje, zelfs met de audiopatch geïnstalleerd. Het maximale volume van de T|T ligt nu ongeveer gelijk aan de helft van de max. van mijn oude miniMP3cdspeler. Ik kan natuurlijk het volume een beetje omhoogkrikken met de overdrive, maar als ik hoger ga dan +3db dan gaat het zaakje behoorlijk kraken. Ik snap dat dit de hardwaregrens is, maar het valt me toch tegen.
Ik gebruik trouwens Pocket Tunes. |
|
||||
|
||||
Pocket Tunes of toch Aeroplayer
Welke van de twee is nu de beste (voor de treo 650)? Of zit er weinig verschil tussen.
Peter |
|
||||
|
||||
Review is (hopelijk) dit weekend af. Tip tot dan: laadt ze allebei op je Treo, en laat je zelf het subjectieve "beste mp3 player" bepalen.
Ik kan je wel vertellen welke ik het beste vind (PTunes), maar uiteindelijk moet je het zelf proefondervindelijk uitzoeken, of dat ook voor jou geldt, voor dezelfde argumenten. ![]()
|
|||
|
|||
Zelf gebruik ik nog geen music player, maar lees ik erg veel goede verhalen over TCPMP. Dit is open source en speelt meer formaten dan de (meeste?) andere players. Er is nog geen stabiele versie, maar hier heb ik nog geen klachten over gehoord
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddie
Zelf gebruik ik nog geen music player, maar lees ik erg veel goede verhalen over TCPMP. Dit is open source en speelt meer formaten dan de (meeste?) andere players. Er is nog geen stabiele versie, maar hier heb ik nog geen klachten over gehoord
|