alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
||||
|
||||
![]() Hallo allemaal,
WebOS heeft zoals jullie weten nog geen Tomtom etc ondersteuning. Wel is de community zo vrij geweest om Navit gereed te maken voor onze apparaten met een GPS erin ![]() ![]() Navit is een opensource navigatie systeem. Wat inhoud dat het regelmatig word geupdate en dat de kaarten dus ook via een niet commerciële bron. De kaarten worden onderhouden door mensen als ons. Al met al een heel mooi systeem waar je zelf dus ook een bijdrage aan kunt leveren! Installeren van Navit
Het is even wennen hoe het menu werkt. Maar op mijn Pre3 lijkt het prima te werken tot nu toe ![]() Gr, Rob
Life is sweet...! Laatst gewijzigd door rx_shorty; 27 september 2011 om 11:49. |
|
||||
|
||||
Bedankt! Ga ik thuis maar eens proberen (als ik de weg zonder Navit nog kan vinden
![]() gr, Roel
|
||||
|
||||
Haha vast wel toch
![]() Gr, Rob
|
|||
|
|||
ow ik had het al uitgeprobeerd maar bij mij werkt het niet goed, er is geen geluid maar als ik bij de beschrijving kijk is het alleen maar voor de Pre met 1.4.5. Of ik heb iets verkeerds gedaan maar heb mijn Veer weer geresetted. Want hij bleef van alle kanten hangen pffff, in ieder geval bedankt voor de tip. groetjes
|
|
||||
|
||||
Hoi Ronald,
Ahh ja goed dat je het zegt! Ik heb gelijk de Speech Dispatcher erbij gezet. Die verzorgt het geluid van Navit! ![]() Gr, Rob
|
||||
|
||||
thx voor de tip; werkt op de Touchpad - alleen nog eens effe testen en wijs worden van de functies / menu
op de Pre3 loopt hij vast bij het downloaden; later vandaag nog eens opnieuw testen.
|
|||
|
|||
Navit werkt geweldig op mijn palm pre. Dankzij de instructies op het forum!
Is het ook mogelijk de stem naar het Nederlands te krijgen ? |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Navit
Ik heb de Navit file en ook de maps gedownload op mij Pixi Plus (1.4.5).
Maar de Install lukt niet, en produceert de volgende Message, kan iemand daar iets mee? begin Nothing Interesting. verify Nothing Interesting. download % Total % Received % Xferd Average Speed Time Time Time Current 96 3627k 96 3508k 0 0 78837 0 0:00:47 0:00:45 0:00:02 67358 100 3627k 100 3627k 0 0 80095 0 0:00:46 0:00:46 --:--:-- 77284 identify org.webosinternals.navit failed -1: Unable to run command: /usr/bin/luna-send -n 6 luna://com.palm.appinstaller/installNoVerify '{"subscribe":true, "target": "/media/internal/.developer/org.webosinternals.navit_0.5.0.5243-2_armv6.ipk", "uncompressedSize": 0}' 2>&1 ** Message: serviceResponse Handling: 2, {"returnValue":true , "ticket":3, "subscribed":true} ** Message: serviceResponse Handling: 2, { "ticket":3 , "status":"STARTING" } ** Message: serviceResponse Handling: 2, { "ticket":3 , "status":"CREATE_TMP" } ** Message: serviceResponse Handling: 2, { "ticket":3 , "status":"VERIFYING" } ** Message: serviceResponse Handling: 2, { "ticket":3 , "status":"IPKG_INSTALL" } |
|
|||
|
|||
Citaat:
Volgens mij niet, aangezien de spraak gegenereerd wordt, in tegenstelling tot bv. TomTom en andere commerciële pakketten. Er is dus geen set met audiobestandjes dat je kan vervangen. Ik vond op webOS-Nation nog wel wat info van iemand met hetzelfde probleem. Het blijkt wel te kunnen, al is er enig handwerk nodig.
![]() |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Navit
Bedankt Domo voor je adviezen. Ik ben er nog niet aan toe gekomen. Ik had de hele procedure al een paar keer gedaan en daaruit bleek dat de download wel gelukt was, want het ging veel sneller dan de eerste keer.
Dat met die QuickInstall ga ik zeker proberen, ik breng je daar nog verslag van uit. ![]() |
|
|||
|
|||
Navit installatie
Hier is dan dat verslagje:
Installatie lukt ook niet mbv WebOS QuickInstall. De twee bestanden Navit en Speechd komen prima in het Quickinstall scherm, maar na Selectie + 'Install' komt na enkele seconden de mededeling "Package dependencies not satisfied". ![]() Iemand was het kennelijk gelukt door eerst dat Speechbestand te installeren, maar dat lukte bij mij niet. Ik blijf natuurlijk nog wat dooremmeren, maar veel hoop heb ik niet meer. |
|
||||
|
||||
Ik zie dat je ook nog Locale Support Infrastructure nodig hebt (org.webosinternals.locale). Bekijk ook nog even deze pagina over Navit van webOS Internals, met name ergens bovenaan staat nog een mogelijk probleem toegelicht.
|