Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30 mei 2003, 08:40
Jaap Vijn
Guest
 
Berichten: n/a
Tungsten C zoemend geluid

Hoi,

Ik ben net in bezit van een Tungsten C, als ik hem aanzet hoor ik een hoog zoemend geluid aan de kant van het beeldscherm. Klopt dit, of is er iets fout.
Ook komt er uit de luidspeaker af en toe een piepje, terwijl bij de instellingen al het geluid uit staat.

Groeten Jaap
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 mei 2003, 12:01
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Een hoog zoemend geluid lijkt me niet normaal. Mijn Tungsten|C zoemt niet als ik hem aan zet. Echt helemaal niet, hij is muisstil, geen enkele verstoring van de rust.

Met de piepjes bedoel je misschien de geluidjes/klikjes die je af en toe hoort als je op het scherm tikt, terwijl het systeem-geluid uit staat. Die klikjes klinken als een soort mini-kortsluitinkjes. Dit is door Palm erkend als een probleem van het PalmOS. Het wordt onderzocht en er zal vermoedelijk een software-fix voor komen. Het is geen hardware probleem.

Zie de Palm support Knowledge Library:
http://205.141.210.149/SRVS/CGI-BIN/...ase=obj(23563)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 mei 2003, 12:30
Jaap Vijn
Guest
 
Berichten: n/a
Mooi, dan is er een probleem opgelost.

Om het zoemende geluid te horen moet je de Palm wel bij je hoofd houden. Het is niet zo dat als je hem aanzet meteen zegt wat is dat nou? Maar je kunt hem wel horen.

Jaap
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 mei 2003, 13:05
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Ik heb de Palm natuurlijk bij mijn hoofd gehouden om vast te stellen of er spontaan geluid uit komt. Maar ik hoor echt helemaal niets. Kan natuurlijk aan mijn gehoor liggen.

Andere (of oudere) Palm's hebben vaak wel een zoemend geluid. Dit zoemen wordt harder als je het "backlight" aan zet of de "brightness" instelling helderder zet. Dit heb ik natuurlijk ook met de Tungsten|C geprobeerd, maar bij mij blijft hij stil. Of ik heb echt een gehoor-probleem .

Misschien kun je het eens vergelijken met een andere Tungsten|C. Ik zou me er geen zorgen over maken als je moeite moet doen om het zoemen waar te nemen. Als het toch uitzonderlijk is kun je natuurlijk ruilen in de winkel waar je hem gekocht hebt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 mei 2003, 14:32
frarie's schermafbeelding
frarie frarie is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|C
 
Geregistreerd: 25 mei 2003
Berichten: 156
Hier ook geen geluid, ik hoorde alleen de weerkaatsing van het geluid van mijn desktop PC
Met citaat reageren
  #6  
Oud 01 juni 2003, 08:14
Jaap Vijn
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben er gisteren toch maar mee teruggegaan naar de winkel waar ik hem vandaan had.

Die vond het ook vreemd en heb nu een andere meegekregen die geen geluid maakt .

Bedankt voor jullie reacties,

Jaap
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023