Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17 juni 2005, 18:03
RonaldMarks's schermafbeelding
RonaldMarks RonaldMarks is offline
Senior lid
Voornaam: Ronald
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Den Haag
Berichten: 69
Perfect Passenger versie 2.0B

Gonny heeft in April 2005 een review geschreven over de nieuwe versie van Perfect Passenger (versie 2.0B). Enig idee wanneer deze uit gaat komen voor de gebruikers van de huidige 1.5 versie? Ook stond er in de review iets over Stemmen die tzt te downloaden zouden zijn via de website van Perfect Passenger in combinatie natuurlijk met versie 2.0B.

Laatst gewijzigd door RonaldMarks; 18 juni 2005 om 10:45.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 juni 2005, 18:05
RonaldMarks's schermafbeelding
RonaldMarks RonaldMarks is offline
Senior lid
Voornaam: Ronald
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Den Haag
Berichten: 69
Thumbs up

Verplaats het onderwerp maar naar nieuws, hij staat online de nieuwe versie!!!!

Laatst gewijzigd door RonaldMarks; 17 juni 2005 om 18:26.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 juni 2005, 22:35
RonaldMarks's schermafbeelding
RonaldMarks RonaldMarks is offline
Senior lid
Voornaam: Ronald
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Den Haag
Berichten: 69
Net zonder problemen geinstalleerd, kaartdetail lijkt beter en gevoelsmatig werkt de software sneller. Het is wel even wennen aan de nieuwe manier van zoeken (zie afbeelding).

Morgen ga ik er mee op pad dus krijgen we de 'veldtest'.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif perfpas7.gif‎ (9,7 KB, 29x gelezen)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 juni 2005, 00:32
factotum factotum is offline
Lid
Voornaam: peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 februari 2004
Locatie: monnickendam
Berichten: 44
op de update pagina van pp staan twee versies een 2.00a en een 2.00b wat is het verschil en welke moet ik hebben voor mijn treo650
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 juni 2005, 19:24
RonaldMarks's schermafbeelding
RonaldMarks RonaldMarks is offline
Senior lid
Voornaam: Ronald
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Den Haag
Berichten: 69
Gewoon beide downloaden en eerst versie 2.0a proberen, de software geeft zelf aan of je toch 2.0b moet nemen. Je kan ook kijken of er a of b naast je huidige versienummer staat: 'menu' - '?' -over perfect passenger'.

Succes.

Gisteren met de upgrade op pad geweest, ik heb het gevoel dat de software sneller reageert. Ik ben ook nog even met de instellingen bezig, het lijkt wel of de software zelf overschakelt naar 'snelle schermweergave' (alles grijs zonder pictogrammen).
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 juni 2005, 10:14
Spooks's schermafbeelding
Spooks Spooks is offline
Lid
Voornaam: Niels
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 15 december 2003
Locatie: Soesterberg
Berichten: 49
Nou heb net even de update gedaan naar 2.0 maar ik zie helemaal geen verschil,
medoel alles ziet er nog het zelfde uit als voor de update naar 2.0 zie geen nieuwe kleuren of t9 zoekfuntie. heb ik mischien iets verkeerd gedaan dan?
heb het net zo gedaan als op de site stond netjes uitgepakt, en pp en rest vande file's van me palm gehaalt toen de gedownloade file op me palm gezet.

wie kan me mischien uitleggen wat ik fout gedaan heb
alvast badankt
Met citaat reageren
  #7  
Oud 20 juni 2005, 13:28
n3232 n3232 is offline
Lid
Voornaam: Fred
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 17 maart 2005
Locatie: Dedemsvaart
Berichten: 28
Ik denk dat je vergeten bent dubbel te klikken op start.prc
Met citaat reageren
  #8  
Oud 20 juni 2005, 13:32
Spooks's schermafbeelding
Spooks Spooks is offline
Lid
Voornaam: Niels
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 15 december 2003
Locatie: Soesterberg
Berichten: 49
Hij geeft wel gewoon aan dat ik 2.0 draai marr kwa uiterlijk is er niets anders als voor de update heb geen t9 zoek funtie enzo
Met citaat reageren
  #9  
Oud 20 juni 2005, 19:13
RonaldMarks's schermafbeelding
RonaldMarks RonaldMarks is offline
Senior lid
Voornaam: Ronald
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Den Haag
Berichten: 69
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door n3232
Ik denk dat je vergeten bent dubbel te klikken op start.prc
Die is te gemakkelijk , wat ze bij PP wel adviseren: "Verwijder voor het installeren van de update het bestand PerfectPassenger en/of DigiMap van de PDA en de bestanden die beginnen met DGM... " ik zag wel dat je aangaf dat je PP er af had gehaald, mischien niet alles??
Met citaat reageren
  #10  
Oud 20 juni 2005, 19:45
EricL
Guest
 
Berichten: n/a
Sorry, maar de voordelen van de nieuwe interface ontgaan mij volledig. Invoeren via het oude QWERTY toetsenbordje op de palm gaat veel sneller dan via dit nieuwe systeem. Bovendien wordt regelmatig bij het zoeken naar een adres twee keer dezelfde plaatsnaam gegeven (bijv. Apeldoorn). Kies je de verkeerde dan wordt de straat weer niet gevonden. Ook al een aantal malen moeten resetten wegens vastlopers. Kortom versie 1.5 heeft nog steeds mijn voorkeur
Met citaat reageren
  #11  
Oud 20 juni 2005, 21:31
RonaldMarks's schermafbeelding
RonaldMarks RonaldMarks is offline
Senior lid
Voornaam: Ronald
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Den Haag
Berichten: 69
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EricL
Sorry, maar de voordelen van de nieuwe interface ontgaan mij volledig. Invoeren via het oude QWERTY toetsenbordje op de palm gaat veel sneller dan via dit nieuwe systeem.
Tja ik heb ook erg veel moeite met de nieuwe interface, T9 gaat redelijk (als sms'er) maar de resultaatschermen zijn een stuk kleiner (hooguit twee namen ipv van de oude lijst). bij de PIO's werkt dit ook onhandig, in het scherm is er nu maar ruimte voor 2 regels met een flinke 'witregel' er tussen. Volgens mij passen er gemakkelijk 4 regels/opties tussen. Je blijft nu scrollen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EricL
Bovendien wordt regelmatig bij het zoeken naar een adres twee keer dezelfde plaatsnaam gegeven (bijv. Apeldoorn). Kies je de verkeerde dan wordt de straat weer niet gevonden.
Dubbele plaatsnamen herken ik ook van 1.5. Gelukkig heb ik tot nu toe geen errors gehad. Ik had in het begin wel veel vreemde errors met 1.5 (Emul68KCommon.c,Line:1594, index out of range, fatal error, of SysEvtMgr.c,Line:1409,Pen q out of sync, - enz.) maar het probleem zat toen in de geheugenruimte. De minimale systeemeisen zijn 6 MB, maar voor de berekening van langere routes en de zoekfunctie moet je toch meer denken aan 7 tot 8 MB.

Verder is mij opgevallen dat de software tijdens de rit standaard overgaat op de 'snelle modus' alle vlakken worden grijs en alleen de routelijn is nog groen ook zijn de pictogrammen weg. Bij de 1.5 was dat nog een keuze. Na het afkoppelen van de GPS muis en het opnieuw starten van PP krijg je weer het uitgebreide beeld.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 21 juni 2005, 16:51
nivo
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben een digi-map gebruiker. Weet iemand of ik zonder risico het PP programma kan installeren op mijn treo 650, of krijg ik dan te maken met niet compatibele wachtwoorden of iets dergelijks?[/b]
Met citaat reageren
  #13  
Oud 21 juni 2005, 18:15
RonaldMarks's schermafbeelding
RonaldMarks RonaldMarks is offline
Senior lid
Voornaam: Ronald
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Den Haag
Berichten: 69
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nivo
Ik ben een digi-map gebruiker. Weet iemand of ik zonder risico het PP programma kan installeren op mijn treo 650, of krijg ik dan te maken met niet compatibele wachtwoorden of iets dergelijks?[/b]
Volgens mij moet je eerst alle 'oude' software verwijderen: zie ook de veelgestelde vragen op de website van PP, "Verwijder voor het installeren van de update het bestand PerfectPassenger en/of DigiMap van de PDA en de bestanden die beginnen met DGM... ".
Met citaat reageren
  #14  
Oud 21 juni 2005, 19:27
EricL
Guest
 
Berichten: n/a
Volgens mij een kwestie van proberen. Als je de originele software van digimap hebt kan je toch niets gebeuren?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 22 juni 2005, 01:10
pvc pvc is offline
Lid
Voornaam: G
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 21 december 2003
Locatie: Maasmechelen Belgie
Berichten: 33
PP versie 2

Heb vandaag vanalles geprobeerd met die nieuwe versie, maar op mijn Zire71 wekt het ingeven van speciale tekens zoals "- é" niet. In de handleiding staat via knopje "7#&" maar dit werkt niet. Heb PP gemaild en wacht op antwoord. Ook vind ik sommige plaatsnamen niet meer(?), voornamelijk namen uit verschillende delen (Sint-truiden, Hanne-Sur-Lesse, Saint-Malo, Marneé-La-Valleé)

Waar staan op hun site die alternatieve stemmen ??? Werk nu met de Engelstalige dame van de Europese CD.
__________________
guy.w@skynet.be
Met citaat reageren
  #16  
Oud 22 juni 2005, 18:10
RadR
Guest
 
Berichten: n/a
Pp 2

Beschik ook over een T3 met PP heb exact dezelfde problemen met het installeren van PP 2.0 als SPOOKS. Alle aangegeven files zijn door mij verwijderd. Versie 2.0 A geinstalleerd (versie B gaf aan dat ik A moest installeren). Zie echter weinig verschillen met m´n bestaande 1.5 versie. Het op de T9 manier ingeven van plaatsnamen ken hij ook niet. Ik herinner me nog de introductie van de laatste update daar waren ook aanloop problemen mee. Ik wacht vol spanning af op adviezen zodat ook ik mijn plaatsnamen kan gaan ingeven op de t9 manier.

PS: kan inderdaad op de PP website niet de aangegeven stem bestanden vinden. Weet iemand waar ik ze wel kan vinden?

Thx
Met citaat reageren
  #17  
Oud 23 juni 2005, 00:14
pvc pvc is offline
Lid
Voornaam: G
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 21 december 2003
Locatie: Maasmechelen Belgie
Berichten: 33
Thumbs up pp update

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RadR
Beschik ook over een T3 met PP heb exact dezelfde problemen met het installeren van PP 2.0 als SPOOKS. Alle aangegeven files zijn door mij verwijderd. Versie 2.0 A geinstalleerd (versie B gaf aan dat ik A moest installeren). Zie echter weinig verschillen met m´n bestaande 1.5 versie. Het op de T9 manier ingeven van plaatsnamen ken hij ook niet. Ik herinner me nog de introductie van de laatste update daar waren ook aanloop problemen mee. Ik wacht vol spanning af op adviezen zodat ook ik mijn plaatsnamen kan gaan ingeven op de t9 manier.

PS: kan inderdaad op de PP website niet de aangegeven stem bestanden vinden. Weet iemand waar ik ze wel kan vinden?

Thx
T9 is even wennen, maar werkt vrij goed. Kan ook op de zogenaamde intelligente manier (zie handleiding) Is even wennen maar gaat ook.
Dit antwoord kreeg ik vandaag van PP na een mailtje van mij:
"Hieronder nogmaals de instructie:

ik denk dat je nu op je scherm op dat moment het witte blok ziet met daarin de mogelijke bestemmingen en daaronder zie je de toetsen om letters in te voeren. Daar tussenin zul je een witte balk zien waar je de letters ziet verschijnen die je net intoets. Dan heb je gekozen voor de eenvoudige tekstinvoer en dit is niet de standaard tekstinvoer. Door rechts op het kleine knopje met een "toetsenbord" hierop te drukken zul je zien dat het veranderd in cijfers en daarna weer in letters maar dan zonder dat witte balkje waar de letters in verschijnen.

Dan zul je zien dat je elke toets met de gevraagde letter maar één keer hoeft in te drukken, dit is "Perfect Search". Als je dan 7#& toest indrukt dan zul je zien dat hij automatisch een "-" zet of een spatie of een ander karakter wat niet tot het alfabet behoort, met de letters op de toetsen die mogelijk zijn en met de 7#& toets worden dan automatisch gefilterd. In het begin wellicht heel even wennen, maar een toets dus 2 of 3 keer intoetsen om de 2e of 3e letter op die toets te krijgen hoeft dus niet meer.

Groet,

Perfect Passenger Support


__________________
guy.w@skynet.be
Met citaat reageren
  #18  
Oud 23 juni 2005, 10:10
RonaldMarks's schermafbeelding
RonaldMarks RonaldMarks is offline
Senior lid
Voornaam: Ronald
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Den Haag
Berichten: 69
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pvc
Dan zul je zien dat je elke toets met de gevraagde letter maar één keer hoeft in te drukken, dit is "Perfect Search".
Ik had die optie ook nog niet gevonden, werkt veel beter zo! Jammer dat het piepje bij de invoer niet uitgezet kan worden (is mij nog niet gelukt). Interface werkt met zoeken nu wel gemakkelijker.

PVC: heb jij bij het navigeren met PP 2.0 (+ GPS muis) dat de veldkleuren 'op grijs' gaan zonder pictogrammen? Pas na herstart zonder muis krijg ik weer alles te zien...
Met citaat reageren
  #19  
Oud 23 juni 2005, 12:50
RadR
Guest
 
Berichten: n/a
Jammer genoeg kom ik niet tot aan het witte veld. Ik blijf alleen over de invoermethode van versie 1.5 beschikken. De enige veranderingen die ik zie zijn die op het kaartje. Ik kan geen andere invoermogelijkheden selecteren. Ook ndat ik alle PP en DGM files heb verwijderd blijft alles bij het oude. Heb zowel versie A als B geprobeerd.

Wederom: HELLLLLLLLLLLLLP
Met citaat reageren
  #20  
Oud 23 juni 2005, 22:28
RonaldMarks's schermafbeelding
RonaldMarks RonaldMarks is offline
Senior lid
Voornaam: Ronald
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Den Haag
Berichten: 69
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RadR
Jammer genoeg kom ik niet tot aan het witte veld. Ik blijf alleen over de invoermethode van versie 1.5 beschikken. De enige veranderingen die ik zie zijn die op het kaartje. Ik kan geen andere invoermogelijkheden selecteren. Ook ndat ik alle PP en DGM files heb verwijderd blijft alles bij het oude. Heb zowel versie A als B geprobeerd.

Wederom: HELLLLLLLLLLLLLP
Dan toch maar even een mailtje sturen naar Perfect Passenger Support (support@perfectpassenger.nl), die reageren erg snel! Kan je een update geven als je een reactie hebt gehad????
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023