Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19 december 2004, 22:23
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Review: PalmOne GPS Solution/Zire 31 Edition

PalmOne heeft een goedkoop navigatiepakket uitgebracht, bestaande uit de Zire 31 en de kaarten van MapSonic. Jaap Fresco maakte testritten en schreef er dit review over: Review PalmOne GPS Solution/Zire 31 Edition

__________________
gonny
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 december 2004, 17:27
Newspaz's schermafbeelding
Newspaz Newspaz is offline
Senior lid
Voornaam: Stan
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 25 september 2004
Locatie: Tilburg
Berichten: 87
Stuur een bericht via ICQ naar Newspaz Stuur een bericht via Instant Messenger naar Newspaz Stuur een bericht via MSN naar Newspaz Stuur een bericht via Yahoo naar Newspaz
Ik zou graag een foto zien van de verbinding tussen de Z31 en de GPS receiver. Want ik begrijp uit de review toch nog niet goed hoe dit zit
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 december 2004, 20:00
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik zie dit staan in het review:
Citaat:
je steekt de dubbel uitgevoerde plug aan de linkerkant in de Zire 31
, is dat duidelijk genoeg, of heb je alsnog behoefte aan meer uitleg van de reviewer(s)?

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 20 december 2004 om 20:02.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 december 2004, 06:09
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Citaat:
Op 20-12-2004, om 18:27 heeft Newspaz dit gezegd in bericht #2
Ik zou graag een foto zien van de verbinding tussen de Z31 en de GPS receiver. Want ik begrijp uit de review toch nog niet goed hoe dit zit
Er zit bij deze set een dubbel uitgevoerde kabel: één plug met daarin zowel de connectie met de GPS als de stroom van de auto. Deze zit aan de linkerkant net iets boven de helft in de Zire 31...

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #5  
Oud 04 januari 2005, 10:24
tazzie
Guest
 
Berichten: n/a
stooring??

hey,
allereerst gelukkig nieuwjaar

Ik zat het review te lezen.. en zag

Veel vervelender is, dat de fix gedurende de rit ook een aantal keren verloren gaat. Terwijl de Emtac vrolijk door blijft gaan,
raakt de Kirrio af en toe zijn fix volledig kwijt

Ik vraag me af kan het niet zo zijn dat de emtac de kirrio stoord??
Met citaat reageren
  #6  
Oud 04 januari 2005, 10:34
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Re: stooring??

Citaat:
Op 04-01-2005, om 11:24 heeft tazzie dit gezegd in bericht #5
Ik vraag me af kan het niet zo zijn dat de emtac de kirrio stoord??
Wat ik er van begrepen heb is dat GPS-ontvangers geen signaal uitzenden, ze ontvangen enkel signalen. Het zou dan hooguit zo kunnen zijn dat de Kirrio last heeft van de Bluetooth-signalen van de Emtac, maar dat lijkt me vrijwel onmogelijk...

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #7  
Oud 04 januari 2005, 11:56
tazzie
Guest
 
Berichten: n/a
aa okee,
Zit het uit te dokteren omdat de palm zire met viamichelin combinatie zo beetje de enige is die in mijn financiele plaatje past.

De combinatie wordt nu bij de dixons aangeboden voor €299,-

Het fijt dat sommige wat problemen hebben met het geluid..
Das niet zo probleem voor me, heb 8 electronica opleiding, en het lukt me vast wel om het geluid van de pda aan te sluiten op mijn autoradio. Probleem verholpen dus

De enige opstakel die ik kan bedenken is het probleem met het wegvallen van de verbinding

Laatst gewijzigd door tazzie; 04 januari 2005 om 12:06.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 juni 2005, 20:45
peter_05
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb sinds kort de Zire 31, nu geupdate naar Navigation 3.1 software. Op zich tevreden: Wat me opvalt in de review op de palmclub site, de Zire 31 staat veel te laag op de voorruit geplakt om inderdaad een goed zicht te hebben, ik heb hem vlak onder mijn achteruitkijkspiegel hangen, licht schuin richting bestuurder afgesteld en zodoende geen last van hinderlijk zonlicht, want die kan vrijwel niet op het display voor strooilicht zorgen.

De query schermen voor opzoeken route is ook veel gebruiksvriendelijker als met versies van 2.5 en lager.

De snelheid van het tonen van de GPS positie loopt inderdaad wat achter bij het gesproken woord en de keuze voor de soort teksten is soms best grappig (lichtjes naar rechts), maar wordt de snelheid van de GPS positie (kaart) beïnvloed door de snelheid van het interne (SD) geheugen die aan de Zire 31 wordt toegevoegd? Ik kan me voorstellen dat een snellere SD kaart hierin wel verschil maakt.

Kortom, is het wellicht tijd om de review eens over te doen? want er is al weer veel veranderd aan de software en beschikbaarheid steeds goedkopere SD kaartjes...
Met citaat reageren
  #9  
Oud 11 juni 2005, 00:20
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385

Hallo peter_05 en welkom op het forum!



Citaat:
maar wordt de snelheid van de GPS positie (kaart) beïnvloed door de snelheid van het interne (SD) geheugen die aan de Zire 31 wordt toegevoegd?
Nee, mijn ervaring is dat alles netjes vantevoren gebufferd wordt, en dat er niets "direct van de kaart" afgelezen hoeft te worden.

Citaat:
Kortom, is het wellicht tijd om de review eens over te doen?
Laten we nou precies iemand zoeken die dat wil doen! Alle reviews die je op de Palmclub leest zijn op vrijwillige basis geschreven, dus als jij een review van de nieuwe Mapsonic versie wil maken, dan graag! Wij plaatsen het, en jouw naam komt erboven te staan. Lijkt je dat wat?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 11 juni 2005, 12:18
cvrm
Guest
 
Berichten: n/a
Het scherm van de Zire 31 is veel te donker om bij fel zonlicht goed te kunnen zien en heb de combinatie Zire 31 met Gps weer snel naar de winkel terug gebracht.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 11 juni 2005, 12:20
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Mijn ervaring is dat als je de backlight op voluit zet (dus contrast op 50 en brightness op 100), dat het dan prima leesbaar is in de zon. Natuurlijk is een transflectief scherm nog altijd beter, maar de brute schijnende kracht van een transmissief scherm op volle backlight heeft wel wat.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #12  
Oud 17 september 2005, 01:07
citizenkane
Guest
 
Berichten: n/a
Werkt Prima

Hoi daar. Ben de gelukkige eigenaar van een 31, samen met mijn vader die er ook eentje had. Ik heb twee pakketjes van deze combinatie weten te kopen voor de ongelofelijk lullige prijs van 75 euro per stuk! (nee, nu niet jaloers worden...). Ik kon het gewoon niet laten staan.

Inmiddels hebben we de spullen uitgeprobeert en alles werkt naar behoren. De eerste fix nam twee minuutjes en onderweg maar 1 keer een fix kwijtgeraakt. Verder is het na-ijlen va de software inderdaad een KLEIN nadeel (naast de via via route die ontbreekt), ik denk dat dit te wijten is aan de Texas Instruments OMAP processor die gewoonweg niet snel genoeg is. Het scherm is voor ons sporadische gebruik afdoende.

Het geluid is inderdaad te zacht, maar daar hebben we een oplossing voor gevonden. Of versterken via de autoradio met een cassettebandje met een snoer eraan (zo'n geval waarmee je je discman aan kan sluiten aan een autoradio met een cassettebandspeler (SCABBLE ) of kijk eens op www.pdashop.nl, daar zijn een aantal speakers te verkrijgen met batterijen. Deze willen we gaan uitproberen. tot die tijd doen we het met oordopjes van een discman, aangezien de 31 gelukkig over een hoofdtelefoon uitgang beschikt.

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee!
Met citaat reageren
  #13  
Oud 05 september 2006, 16:35
B@Zzz... B@Zzz... is offline
Lid
Voornaam: Bas
Model: Palm Zire31
 
Geregistreerd: 04 september 2006
Locatie: Naast m'n buurman
Berichten: 42
Ik ben ook van plan om de Zire 31 in combinatie met navigatie aan te schaffen. Heeft iemand er iemand ervaring met de Zire 31 icm de nieuwste versie van ViaMichelin?

Zijn er veel verschillen met de review?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

B@Zzz...
Met citaat reageren
  #14  
Oud 23 februari 2007, 23:23
wielie.janssen wielie.janssen is offline
Lid
Model: Palm Zire31
 
Geregistreerd: 07 februari 2007
Berichten: 14
zijn er voor map sonic nog update kaarten te krijgen of te downloaden ergens liefst van europa
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023