Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 05 oktober 2004, 15:30
bjorntje's schermafbeelding
bjorntje bjorntje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 13 juni 2001
Berichten: 269
Stuur een bericht via ICQ naar bjorntje
Kirrio GPS die ik binnenkort even ga lenen.

Op dit moment is TT3 een veredeld stratenboek wat prima bevalt
Met citaat reageren
  #22  
Oud 05 oktober 2004, 19:24
clemens
Guest
 
Berichten: n/a
kirrio

Oh, gebruik je hem op die manier. Ik heb dat toevallig geprobeerd met de laatste software van tomtom en dat ging goed. Het was wel een nieuwe lege palm E.
Ik heb ook de eerste versie van palm geprobeerd en die liep meteen vast.
Ik ben wel heel erg benieuwd of je die kirrio muis ook met tomtom en de palm E kan laten werken.
Kan toch eigenlijk geen probleem zijn want het is toch gewoon ordinair serieel of vergis ik me.

Clemens

Laatst gewijzigd door clemens; 08 oktober 2004 om 10:42.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 09 oktober 2004, 15:16
Palmpje Palmpje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 april 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 293
Citaat:
Op 30-09-2004, om 17:06 heeft Savage dit gezegd in bericht #16
Verder hoef ik niet telkens mijn bluetooth gps uit een lijst te selecteren, hij maakt de connectie automatisch. Flitspalen doen het prima. Alleen snap ik niet dat dezelfde PoI-bestand op de Pocket-PC van mn broertje meer Mac's laat zien En plaatjes bij die Poi's doen het ook niet altijd...

Weet iemand of er nu voor de Palm ook andere toestenborden te downloaden zijn, ik kan het nergens vinden, maar zou graag een qwerty willen hebben.
Zou ik even de OV2 en BMP bestanden van je broertje "lenen" die van de Pocket PC werken namelijk gewoon op de Palm versie 4.40
__________________
De misdaad is al georganiseerd.
Nu de politie nog.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 14 oktober 2004, 10:19
PulmoPalm PulmoPalm is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 13 februari 2001
Locatie: Achterhoek
Berichten: 125
Citaat:
Is er toevallig al iemand die versie 4.40 succesvol op een TH55 heeft geinstalleerd?
Ja, geen probleem, ook versie 4.40 in scherm inderdaad.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 14 oktober 2004, 15:42
MAL MAL is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: Rotterdam
Berichten: 26
extra optie "reizen via"

Ik heb onlangs nog een verzoek gedaan aan TomTom tot het toevoegen/aanpassen van een functie, nl de functie "reizen Via".

Als ik van Rotterdam naar Amsterdam wil, dan stuurt tomtom mij natuurlijk over de A4/e19.
Maar als ik nou bijvoorbeeld zin heb om over het platteland te gaan, lang bijvoorbeeld Kudelstaart, dan moet ik een adres selecteren in Kudelstaart, terwijl ik daar helemaal niet moet zijn of wil stoppen, ik wil er slechts doorheen rijden.

Ik kreeg antwoord dat het idee was doorgestuurd naar de ontwikkelingsafdeling van de software. Ben benieuwd.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 15 oktober 2004, 16:29
joop's schermafbeelding
joop joop is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 februari 2004
Berichten: 140
Reizen via gaat prima via "zoek alternatief" en dan "reis via".

Je hoeft niet persé een plaatsnaam en een exacte straatnaam in te toetsen. Je kunt gewoon bij "straat" weer de plaatsnaam Kudelstaart invoeren. Je wordt dan keurig door de plaats geleid.

Joop

Laatst gewijzigd door joop; 15 oktober 2004 om 16:33.
Met citaat reageren
  #27  
Oud 20 oktober 2004, 15:50
evanb
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 30-09-2004, om 23:06 heeft Savage dit gezegd in bericht #16
Verder hoef ik niet telkens mijn bluetooth gps uit een lijst te selecteren, hij maakt de connectie automatisch. Flitspalen doen het prima. Alleen snap ik niet dat dezelfde PoI-bestand op de Pocket-PC van mn broertje meer Mac's laat zien En plaatjes bij die Poi's doen het ook niet altijd...

Weet iemand of er nu voor de Palm ook andere toestenborden te downloaden zijn, ik kan het nergens vinden, maar zou graag een qwerty willen hebben.
Je schrijft dat ie de bluetooth gps automatisch pakt. Ik heb een BT Emtac Crux II muis en alleen als ik een softreset doe dan vind ie de muis weer. Bij pda uit/aan niet. Erg irritant. Weet iemand hier een oplossing voor?

Andere toetsenborden zijn er nog niet, andere stemmen wel:
http://www.tomtom.com/addons/index.p...=18&Language=1


Tomtom v4.40 op een Palm T3 met BT Emtac Crux II muis
Met citaat reageren
  #28  
Oud 20 oktober 2004, 19:52
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Zet je TomTom uit voordat je de pda uitzet?

Als je dat doet zouden er bij het opnieuw opstarten van TomTom geen problemen mogen onstaan.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 23 oktober 2004, 19:30
nielsbothof nielsbothof is offline
Senior lid
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Berichten: 66
Citaat:
Op 20-10-2004, om 20:52 heeft koekiemonster dit gezegd in bericht #28
Zet je TomTom uit voordat je de pda uitzet?
Als je dat doet zouden er bij het opnieuw opstarten van TomTom geen problemen mogen onstaan.
Ik doe dit regelmatig... Tot nu toe geen problemen gehad. Bij mij werkt 4.40 erg stabiel op de TH55. Ik moest wel de hotsync conduit uitzetten van de tomtom-mappen, anders gaat tomtom keihard crashen na 2 of 3 keer (be warned)!
Met citaat reageren
  #30  
Oud 24 oktober 2004, 21:00
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Lightbulb

Hallo,

Ik had ook problemen met het aan- en uitschakelen van de BT-verbinding tussen TT en mijn T3. Op advies van enkele forumleden heb ik toen BT Toggle aangeschaft. BT Toggle schakelt keurig je BT verbinding in en uit na opstarten, respectievelijk afsluiten van TomTom. Hierdoor voorkom je, dat een BT-verbinding blijft openstaan. Bij mij gebeurde dit nog al eens, omdat ik ook een telefoon gebruik, die via BT verbinding heeft met mijn T3.
http://www.whizoo.com/apps/bttoggle.php.
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???

Laatst gewijzigd door apeka; 24 oktober 2004 om 21:02.
Met citaat reageren
  #31  
Oud 25 oktober 2004, 22:41
Kees Kees is offline
Forumbikkel
Voornaam: Kees
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 155
Citaat:
Op 24-10-2004, om 22:00 heeft apeka dit gezegd in bericht #30
Hallo,

http://www.whizoo.com/apps/bttoggle.php.
Dit linkje werkt niet omdat de punt op het eind weg moet

Zo dus: http://www.whizoo.com/apps/bttoggle.php
Met citaat reageren
  #32  
Oud 16 november 2004, 10:48
ebido
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy Update lukt niet

Ik heb sinds een week een Tungsten T3 met TomTom erop. Echt een super apparaat en het navigeren werkt prima.

Nu zie ik dat er een update 4.4 is. Aangezien mijn nav versie 4.0 is wil ik graag updaten. Dit lukt echter niet.

Ik heb nu meerdere keren het install programma gedraaid, daarna netjes gehotsynced, maar nav blijft versie 4.000 aangeven.

Wat gaat er mis?
De kaart is niet schrijfbeveiligd. Ik zie dat er een bestandje start.prc wordt overgezet maar verder gebeurt er niets

Help..
Met citaat reageren
  #33  
Oud 16 november 2004, 11:10
joop's schermafbeelding
joop joop is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 februari 2004
Berichten: 140
In deze thread (bericht 7/8/9)staat hier ook al iets over.

Breek je de hotsync niet te vroeg af? het duurt nogal een tijdje voordat TomTom geïnstalleerd is!

Joop
Met citaat reageren
  #34  
Oud 16 november 2004, 15:23
ebido
Guest
 
Berichten: n/a
Nee hoor, ik breek niets af.

Ik zie tijdens de hotsync dat er kort iets van navigator wordt gesynced en vervolgens gaat hij verder naat het synchroniseren van Outlook, Avantgo etc etc.
Hij stopt gewoon netjes zelf.

Wat wel vreemd is (of niet, ik ben geen expert) is dat ik als ik voor het syncen kijk in Quick Install ik niets zie staan. Klopt dat?

Op de SD kaart is nog iets van 44mb vrij. (hij is net uit de doos)
Met citaat reageren
  #35  
Oud 16 november 2004, 16:10
joop's schermafbeelding
joop joop is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 februari 2004
Berichten: 140
Citaat:
Op 16-11-2004, om 16:23 heeft ebido dit gezegd in bericht #34
Nee hoor, ik breek niets af.

Ik zie tijdens de hotsync dat er kort iets van navigator wordt gesynced en vervolgens gaat hij verder naat het synchroniseren van Outlook, Avantgo etc etc.
Hij stopt gewoon netjes zelf.

Wat wel vreemd is (of niet, ik ben geen expert) is dat ik als ik voor het syncen kijk in Quick Install ik niets zie staan. Klopt dat?

Op de SD kaart is nog iets van 44mb vrij. (hij is net uit de doos)
Op de website van TomTom staat:
Citaat:
- On an empty machine (e.g. out of the box, or after a hard reset ), you do need to install TomTom Navigator 4.0 for PalmOS from the original CD(s) before you install this update.
Je hebt weliswaar geen out of the box situatie, maar ik zou het toch gewoon een keer proberen
Er staat dus dat je eerst vanaf de CD TomTom nog een keer helemaal moet installeren en dan de upgrade erover heen. Het hotsyncen duurt echt vele minuten.... .

In Quick install staat inderdaad niks, want TomTom heeft zijn eigen hoekje gecreëerd om de spullen te installeren.

Joop

Laatst gewijzigd door joop; 16 november 2004 om 16:50.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 17 november 2004, 09:01
ebido
Guest
 
Berichten: n/a
Hmm, kennelijk zet TomTom zaken inderdaad in een eigen hoekje neer waar het niet meer gevonden wordt.

Als ik vanaf de cd TomTom opnieuw installeer en vervolgens Hotsync wordt er niets geinstalleerd op de Palm.

Ik heb wel reeds andere programmas succesvol geinstalleerd.

Kennelijk gaat er iets mis waardoor TomTom iets ergens installeert maar dat vervolgens niets meer mee gebeurt. Alleen dat kleine start.prc bestndje wordt gesynced.

Ik heb ook al de Palm Desktop software opnieuw geinstalleerd maar ook dat helpt niet.

stuck with versie 4.000 forever...
Met citaat reageren
  #37  
Oud 17 november 2004, 19:31
joop's schermafbeelding
joop joop is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 februari 2004
Berichten: 140
De meeste software beland op je SD-kaart. Misschien dat je die eerst moet wissen en daarna alles opnieuw moet installeren. Maak eerst voor alle zekerheid een back-up van je kaart. (bv. met Card Export).


Maar ik raad je aan op de web-site van TomTom te kijken? Daar staan een aantal FAQ's over het installeren en je kunt daar ook je vraag stellen.

Joop
Met citaat reageren
  #38  
Oud 23 november 2004, 11:54
steets
Guest
 
Berichten: n/a
Palm desktop updaten

Mij lukte het eerste ook niet.

Op de site van TomTom staat het antwoord: desktop upgraden naar 4.1.4.

Voor mij hielp het.
Met citaat reageren
  #39  
Oud 26 februari 2005, 23:13
RichardT3
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben blij met de update! Ik heb recentelijk mijn HP Ipaq 4150 (Met vaste TT muis en TT navigator 3)ingeruild voor een Thungsten T3 met een rikaline BT gps.
Het is even wennen, het is wel merkbaar dat de ontwikkelijk op de PocketPC al wat verder is (logisch, bestaat al wat langer in de "navigator" vorm).

Ik merkte het vooral als je dooro de menutjes heen bladerd. sinds ik de nieuwe update heb geinstalleerd merk ik toch zeker wel verbetering!

En ik weet niet of het nou aan mijn nieuwe GPS ligt, maar het navigeert als gek! Qua prestaties bevalt mij het prima (Op de PPC was het vaak nogal schokkerig).

Ik heb de maps overigens met Card Export geinstalleerd aangezien het haast geen doen was via hotsync, wat mij betreft mogen ze zij Palm zo'n card export achtige functionaliteit standaard inbouwen!
Met citaat reageren
  #40  
Oud 28 februari 2005, 18:32
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
wat mij betreft mogen ze zij Palm zo'n card export achtige functionaliteit standaard inbouwen!
Palmone zelf is ook tot dat inzicht gekomen. De Tungsten|T5 biedt een dergelijke, usb-stick achtige functie standaard.
Palmsource - de ontwikkelaar van het besturingssysteem - is bovendien bezig de applicatie voor het synchroniseren aan te passen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023