Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08 februari 2004, 01:29
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Mapsonic GPS pakket voor Tungsten|E

Via PDAFrance.com ben ik op deze FNAC catalogus pagina gestuit, waar te zien is dat de Tungsten|E met Mapsonic, een muis en een houder geleverd wordt voor 429 EUR.



Grappig, een GPS oplossing voor de Tungsten|E, wie had dat ooit gedacht.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 09 februari 2004 om 15:31.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 februari 2004, 13:12
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
PDAFrance, nieuwsgedeelte op de hompage:
Citaat:
Jusqu'à ce jour, il n’était pas possible d’utiliser un GPS filaire avec le Tungsten E du à sa connectique mini USB. C’est désormais possible avec la technologie développée par Kirrio.
Kirrio heeft dus iets ontwikkeld waardoor het nu wel mogelijk is te gps'en op een Tungsten|E.
Maar wat, hoe, de techniek erachter? Het is nog allemaal erg onduidelijk. Op de site van Kirrio is nog niks te vinden (maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk). Maar goed de aansluiting zal wel via mini-usb gaan.
Bij Palm kunnen ze zichzelf wel voor hun kop slaan: nu komt er gps bij via een mini-usb connector (waarschijnlijk dus) en is er niet alleen meer gps mogelijk via de Universal Connector. Daar zullen ze bij Palm vast niet blij mee zijn, dat soort versplinteringen. Bovendien hoopten ze daar natuurlijk dat zodra iemand behoefte had aan gps op z'n palm een nieuwe palm aangeschaft zou worden, maar dat hoeft dus niet meer. Kortom: verlies voor Palm.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 februari 2004, 14:03
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Nu nog een GPS pakket dat de volledige snelheid van de Zire21 weet te benutten!

Ik weet niet of ze hier nu echt wakker van liggen bij PalmOne. Sony heeft gewoon een gangbare connector op modellen uit dezelfde prijsklasse. Als je veel wilt GPS'en lijkt mij (gezien de lange rekentijd waar patrickl het in zijn review over had) dat je liever een 400MHz apparaat hebt.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 februari 2004, 09:44
Aantjes
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up Nog nieuws

Toch stiekem wel interessant: GPS op mijn E, is er nog meer informatie over die systeem. Welke taal software zit erop, waar is te koop?

Ga flink zoeken, hou jullie op de hoogte.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 februari 2004, 22:50
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Zie bericht 1: te koop bij de FNAC. De Fransen kennende, chauvinistisch als ze zijn, zal het geheel wel in Frans zijn.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 februari 2004, 23:26
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 23-02-2004, om 22:50 heeft koekiemonster dit gezegd in bericht #5
Zie bericht 1: te koop bij de FNAC. De Fransen kennende, chauvinistisch als ze zijn, zal het geheel wel in Frans zijn.
De doos komt redelijk Engels op mij over...
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 01 maart 2004, 18:21
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Palm NL heeft deze gps-oplossing nu ook op zijn site staan: http://www-5.palmone.com/nl/en/produ...kte/index.html
Helaas word je uit de productbeschrijving niet veel wijzer.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 06 maart 2004, 17:57
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Bij Kirrio op de site staat nu ook iets meer informatie over deze set, het schijnt gebruik te maken van een nieuwe (gepatenteerde?) uitvinding: de Magicbus.

Mijn gevoel zegt dat die Magicbus als een soort converter functioneert, en dus de serieele signalen van de GPS ontvanger omzet naar een begrijpelijk 'usb signaal' voor de E.

het is in ieder geval wel leuk dat ook aan bezitters van de Tungsten|E gedacht wordt als het om navigatie gaat.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 06 maart 2004, 23:28
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Kijk ook even naar de productbeschrijving (Kirrio): € 429,-. En dat is inclusief Tungsten|E, daar koop je echt geen autosysteem met kleurenscherm voor. Ok je moet er nog een geheugenkaart bijkopen - 256 MB heb je toch wel nodig icm Mapsonic, 128 MB lukt misschien net. Dan kom je op een bedrag dat nog immer onder de 550 euro ligt en voor een complete gps-set inclusief agenda is dat nog steeds erg scherp.

Nu maar wachten op een verkoopadres in Nederland.

Laatst gewijzigd door koekiemonster; 06 maart 2004 om 23:31.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 12 maart 2004, 22:29
jazzmasterpol
Guest
 
Berichten: n/a
Weet iemand of dit pakket ook zonder de tungsten|E uitkomt? DIe heb ik namelijk al
Met citaat reageren
  #11  
Oud 17 maart 2004, 16:08
Aantjes
Guest
 
Berichten: n/a
Smile PDA Shop

Zonder reclame te willen maken... heb ik geinformeerd bij Pdashop.nl.

Onderstaande reactie kreeg ik bij mijn vraag of en wanneer het GPS pakket van Kirrio - ViaMichelin GPS Navigation Pack van de PalmOne site in het assortiment komt.

Antwoord van PdaShop.nl (binnen 15 minuten!!!):

"Geachte heer Aantjes,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij zijn op dit moment bezig dit pakket in ons assortiment te krijgen, maar per wanneer dit gelukt is is nog niet duidelijk. De enige raad die ik u mee kan geven is onze site goed in de gaten te houden.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Matthijs van der Jagt
PDAshop.NL"

Dus nog even de tanden op elkaar..
Met citaat reageren
  #12  
Oud 19 maart 2004, 19:24
RemcoIwema
Guest
 
Berichten: n/a
combinatie met Easy of expert GPS

Ik zou graag willen weten of je met deze combinatie ook de software van EASY GPS of EXPERT GPS kunt gebruiken.

remco
Met citaat reageren
  #13  
Oud 19 maart 2004, 20:29
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Mits het PalmOS software is zou het volgens mij gewoon moeten lukken. Aan de muis zou het haast niet kunnen liggen, hoogstens de aansluiting. Dus wat dat betreft is de aansluiting nog wel een interessant vraagstuk. Dat is immers een niet reguliere mini-usb aansluiting.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 19 maart 2004, 20:31
storko
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Complete Kirrio pakket nu ook te koop bij Bel Company, tenminste, in Alkmaar. Prijs? 449 Euri
Met citaat reageren
  #15  
Oud 21 maart 2004, 21:34
Chipie
Guest
 
Berichten: n/a
Complete Kirrio pakket tevens te koop bij de Mediamarkt. Geprobeerd om daar Kirrio zonder Tungsten|E mee te krijgen maar dat was helaas niet mogelijk....
Met citaat reageren
  #16  
Oud 31 maart 2004, 16:12
popuser
Guest
 
Berichten: n/a
Mapsonic GPS pakket voor Tungsten|E

Ook ik zoek heftig naar alleen de GPS-hardware van Kirrio of iets dergelijks voor mijn Tungsten|E, software hoef ik niet.

Iemand al resultaat?

Groet, Ben
Met citaat reageren
  #17  
Oud 01 april 2004, 16:13
popuser
Guest
 
Berichten: n/a
Zoektocht gedeeltelijk geslaagd

Hi,

Ik heb eindelijk een shop gevonden waar het pakket te koop is zonder Palm.
(http://www.dragiton-shop.de/product_...oducts_id/3182) voor €174,90.

Nu nog zonder software.

Ben.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 06 april 2004, 08:06
lette's schermafbeelding
lette lette is offline
M505,PalmPix,GM251+
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 16 mei 2002
Locatie: Brussel
Berichten: 67
nu ook in Makro

nieuwe folderaanbieding bij Makro: zelfde set voor 399EURO

Weet er iemand of Digimap op deze combinatie werkt?

Groet,

Laatst gewijzigd door lette; 06 april 2004 om 08:10.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 09 april 2004, 12:43
TL_lamp
Guest
 
Berichten: n/a
ik ben zwaar aan het overwegen om dat pakket in de makro te kopen, maar eigenlijk enkel omdat ik dan een handheld en gps kan kopen onder de 500€ (wat toch belangrijk is vr student)

maar nu is mijn vraag of er mensen zijn, die deze combinatie al gebruiken of zijn er gebruikers die me meer kunnen vertellen of de tungsten e? (is dit een goed toestel (voor deze prijs natuurlijk)

met vriendelijke groeten

TL_lamp
Met citaat reageren
  #20  
Oud 09 april 2004, 14:39
ChiChiWaWa
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben het ding gisteren gaan halen in de Makro, dus een uitgebreide analyse kan ik nog niet maken.

De eerste indruk van de Tungsten E is in elk geval goed. Mind you, ik kom van een m125 die meer in de kast gelegen heeft dan dat ik 'm gebruikt heb, was me dat even een miskoop! De TE is een verademing. Helder scherm, goed leesbaar, goede reactie met de pointer, ...

Het aansluiten van de GPS was iets moeizamer. Om te beginnen vind ik het al jammer dat de GPS-ontvanger enkel werkt wanneer aangesloten op de CarKit. Via het mini-USB poortje van de palmtop krijgt ie geen stroom door.
Het grootste probleem was dat er iets mis ging met de mini-USB connector van de carkit. Die paste niet 100% (iets te stroef, halve millimeter verkeerde plaatsing, ...) in de palmtop, met als resultaat dat ik de connector naar beneden duwde in plaats van in de Palm. Tja, zo gaat het niet werken natuurlijk. Maar met een beetje eigenhandig knutselwerk is ook dat nu in orde.

Een eerste test op de baan is me goed bevallen, al moet ik zeggen : de stemaanwijzigingen zijn te stil, ik hoor ze eenvoudig weg niet. Tenzij ik ergens op de Palm nog een verkeerde instelling heb staan? Geen probleem voor mij hoor, ik kijk toch liever op een kaartje dan dat ik luister naar waar ik moet, dus zo ga ik 'm ook gebruiken.

Eén onbeantwoorde vraag blijft nog (Zie andere thread) hoe ik additionele landen te pakken kan krijgen voor MapStore ...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023