Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 03 januari 2004, 10:04
Marco Marco is offline
Forumbikkel
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 12 februari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 205
Ik heb even verder getest. Zo te zien werkt het zoeken bij alle POI's behalve Culture/Entertainment.
Met citaat reageren
  #42  
Oud 04 januari 2004, 15:27
Hendrikus40
Guest
 
Berichten: n/a
Beta Digimap

Citaat:
Op 21-12-2003, om 19:18 heeft grote teun dit gezegd in bericht #15
Het zoekprobleem wordt opgelost door met de 2.281 PC versie de kaarten opnieuw aan te maken en deze te gebruiken. Als de kaarten met 2.27 zijn aangemaakt lukt het zoeken niet (goed).
Het is trouwens altijd aan te raden om de kaarten met de laatste PC versie opnieuw (met de batch mode ) aan te maken.

Leo

Als ik de 2.281 versie installeer+ de beta dan lukt het mij niet meer de Digimapkaarten van de sd kaard af te lezen: wie kan mij helpen?

Henk
Met citaat reageren
  #43  
Oud 04 januari 2004, 20:08
Litje Litje is offline
Forumbikkel
Voornaam: Gerard
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: Woerden- buiten vh Harmelen
Berichten: 147
Re: Beta Digimap

Citaat:
Op 04-01-2004, om 16:27 heeft Hendrikus40 dit gezegd in bericht #42



Als ik de 2.281 versie installeer+ de beta dan lukt het mij niet meer de Digimapkaarten van de sd kaard af te lezen: wie kan mij helpen?

Henk
Beste Henk,

Heb je ook de kaarten opnieuw aangemaakt en op de SD kaart geinstalleerd? Je kunt dit het beste doen via de bathmode en dan de pre-made kaarten selecteren. Volgens mij is dit wel nodig.
Gerard
__________________
Het handig hulpmiddel de TX, alleen jammer dat er zoveel tijd in gaat zitten
Met citaat reageren
  #44  
Oud 04 januari 2004, 21:16
Hendrikus40
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Re: Beta Digimap

Citaat:
Op 04-01-2004, om 21:08 heeft Litje dit gezegd in bericht #43


Beste Henk,

Heb je ook de kaarten opnieuw aangemaakt en op de SD kaart geinstalleerd? Je kunt dit het beste doen via de bathmode en dan de pre-made kaarten selecteren. Volgens mij is dit wel nodig.
Gerard
Thank you!!!!
Met citaat reageren
  #45  
Oud 26 januari 2004, 00:33
svliegen svliegen is offline
Palm Evangelist
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 46
Citaat:
Op 03-01-2004, om 10:57 heeft Marco dit gezegd in bericht #40
@Erik,

Ik zie hetzelfde probleem hier.
Maar als ik zoek bij sport areas en typ bijv. Snow in, vind hij wel 2 Snowworlds.
Dit komt waarschijnlijk door overlappende kaarten. Als je meerdere kaarten hebt waarop deze POI voorkomt, geeft DigiMap meerdere hits bij het zoeken.

Als je er een selecteert kunt je onderin het scherm zien in welke Map DigiMap deze POI gevonden heeft.

Bij mij geeft Snowworld zelfs 3 hits, maar ja, ik woon dan ook vlakbij

Dat Zeeuwse museum kan ik ook niet vinden maar verder werkt DigiMap v2.28 beta 2 bij mij helemaal super op mijn Tungsten T2. Razendsnel, stabiel, geen problemen met routes, uitgebreid met een aantal nieuwe handige functies. Echt een hele grote stap voorwaarts.

Laatst gewijzigd door svliegen; 26 januari 2004 om 00:35.
Met citaat reageren
  #46  
Oud 26 januari 2004, 00:35
svliegen svliegen is offline
Palm Evangelist
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 46
Citaat:
Op 03-01-2004, om 10:57 heeft Marco dit gezegd in bericht #40
@Erik,

Ik zie hetzelfde probleem hier.
Maar als ik zoek bij sport areas en typ bijv. Snow in, vind hij wel 2 Snowworlds.
Dit komt waarschijnlijk door overlappende kaarten. Als je meerdere kaarten hebt waarop deze POI voorkomt, geeft DigiMap meerdere hits bij het zoeken.

Als je er een selecteert kunt je onderin het scherm zien in welke Map DigiMap deze POI gevonden heeft.

Bij mij geeft Snowworld zelfs 3 hits, maar ja, ik woon dan ook vlakbij
Met citaat reageren
  #47  
Oud 26 januari 2004, 19:38
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Citaat:
verder werkt DigiMap v2.28 beta 2 bij mij helemaal super op mijn Tungsten T2. Razendsnel, stabiel, geen problemen met routes, uitgebreid met een aantal nieuwe handige functies. Echt een hele grote stap voorwaarts.
Helaas kan ik die nieuwe beta niet gebruiken i.v.m. stabiliteitsproblemen. Er zijn meerdere gebruikers van T3's die hetzelfde hebben. Hekosoft heeft zelfs al gevraagd om een aantal problematische T3's om te testen wat er aan de hand is. Inmiddels hebben ze ook al een probleem gevonden op de T3 (hangende berekening af en toe).

Ik wacht met spanning op een nieuwe beta/final version.

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #48  
Oud 02 februari 2004, 19:09
Avi
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy

zou iemand de voor de aspirant gebruikers en geïnteresseerden de
pc 2.281 patch kunnen posten. Ik werk nu met 2.27 maar ziet geen enkele map van mijn sd kaart.

alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #49  
Oud 02 februari 2004, 21:51
svliegen svliegen is offline
Palm Evangelist
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 46
Citaat:
Op 26-01-2004, om 20:38 heeft Erik076 dit gezegd in bericht #47


Helaas kan ik die nieuwe beta niet gebruiken i.v.m. stabiliteitsproblemen. Er zijn meerdere gebruikers van T3's die hetzelfde hebben. Hekosoft heeft zelfs al gevraagd om een aantal problematische T3's om te testen wat er aan de hand is. Inmiddels hebben ze ook al een probleem gevonden op de T3 (hangende berekening af en toe).

Ik wacht met spanning op een nieuwe beta/final version.

Groeten
Erik
De nieuwe versie 2.28beta3 zou jouw problemen moeten oplossen. Hij komt vermoedelijk op 8 februari uit.
Met citaat reageren
  #50  
Oud 02 februari 2004, 21:54
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
De patch kun je toch zelf ook downloaden (als geregistreerd gebruiker)?
Met citaat reageren
  #51  
Oud 02 februari 2004, 21:55
svliegen svliegen is offline
Palm Evangelist
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 46
Citaat:
Op 02-02-2004, om 20:09 heeft Avi dit gezegd in bericht #48
zou iemand de voor de aspirant gebruikers en geïnteresseerden de
pc 2.281 patch kunnen posten. Ik werk nu met 2.27 maar ziet geen enkele map van mijn sd kaart.

alvast bedankt.
Dit snap ik niet. Ofwel je bent geregistreerde gebruiker, en dan kun je PC versie 2.28 patch 1 zo downloaden van de DigiMap site, of je heb een minder legale versie en dan mag je hier niet om updates vragen.

Hoe dan ook, je moet met pc v2.28p1 je kaarten opnieuw genereren anders krijg je veel problemen.
Met citaat reageren
  #52  
Oud 02 februari 2004, 22:32
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi svliegen,



Citaat:
De nieuwe versie 2.28beta3 zou jouw problemen moeten oplossen. Hij komt vermoedelijk op 8 februari uit.
Bedankt voor de informatie! De inhoud van de (update
ziet er erg interessant uit:
* wildcard search (yes!!!)
* behoorlijk verbeterde routing over
meerdere kaarten (eindelijk!)
* verbeterde aanwijzingen (alleen als je
de kaartupdate koopt vanaf april/mei)
* verbeterde stabiliteit T3.

Ik ga 8 februari alvast in mijn Palm zetten om de website te checken. Zou het nu toch nog goedkomen met digimap?

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #53  
Oud 16 maart 2004, 21:51
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi allemaal,



De nieuwe beta 2.30beta2 is uit. In een behoorlijk korte tijd hebben ze enorm veel bugs opgelost. Het ziet ernaar uit dat het een significante verbetering is t.o.v. 2.30beta1.

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #54  
Oud 17 maart 2004, 15:24
Michiel's schermafbeelding
Michiel Michiel is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Haarlem
Berichten: 60
Thumbs up

Ook mijn eerste ervaringen met de 2.30B2 versie zijn inderdaad velen malen beter dan met de eeste Beta versie van 2.30. Nog geen enkele crash ondervonden !
Met citaat reageren
  #55  
Oud 18 maart 2004, 21:42
Patrick's schermafbeelding
Patrick Patrick is offline
Forumbikkel
Voornaam: Patrick
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Gendt
Berichten: 296
Eindelijk een in-een-keer goed geplande route ! Zonder Waypoints etc. Oftewel, wederom een hele verbetering van DigiMap.

Enkele onvolkomenheden: ETA geeft rare tijden aan en de functies in de bovenste balk werken nog niet naar behoren (maar ja, het is dan ook een Beta)
Met citaat reageren
  #56  
Oud 19 maart 2004, 08:04
odvdveer's schermafbeelding
odvdveer odvdveer is offline
Senior lid
Voornaam: Olga
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 22 oktober 2002
Locatie: Ede
Berichten: 57
Unhappy

Bij deze Beta krijg ik bij zowel een Treo270 als een Visor Pro met een rikalin muis-gps alleen maar een foutmelding over de seriele port. Omdat Cetus en cotoGPS wel werken moet het aan digimap liggen.

Ik heb digimap op de treo trouwens nog nooit draaiend gehad met de GPS. Dure geldverspilling dus.

Olga
Met citaat reageren
  #57  
Oud 19 maart 2004, 18:19
Litje Litje is offline
Forumbikkel
Voornaam: Gerard
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: Woerden- buiten vh Harmelen
Berichten: 147
Ik heb de nieuwe Digimap beta geinstalleerd volgens de hiervoor aangereikte procedure. Ik ben er niet zo tevreden over. Van Dordrecht naar Capelle aan de IJssel is ongeveer 186 kilometer, van Den Haag naar Woerden ongeveer 265 km. Ik heb altijd de juiste routeinfo gehad bij de vorige beta's. Wat ook opviel was dat de speed prefs allemaal weer gereset werden na een nieuwe route? Ik kijk het nog even aan, maar ik wil wel graag kunnen vertrouwen op een routeplanner, dat is nu even niet meer het geval. Miscchien heeft iemand dezelfde ervaringen??
__________________
Het handig hulpmiddel de TX, alleen jammer dat er zoveel tijd in gaat zitten
Met citaat reageren
  #58  
Oud 19 maart 2004, 19:29
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi

Citaat:
Ik ben er niet zo tevreden over. Van Dordrecht naar Capelle aan de IJssel is ongeveer 186 kilometer, van Den Haag naar Woerden ongeveer 265 km.
Dit herken ik niet. De route die ik net heb geprobeerd van Dordrecht naar Capelle a/d Ijssel ging in 22 km zonder problemen.

Wat erg belangrijk is bij deze Digimap versie is om alle kaarten in 1 keer te genereren en als het enigszins kan de voorgedefinieerde kaarten te gebruiken.

Heb je dit gedaan?

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #59  
Oud 19 maart 2004, 23:28
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Thumbs up

De vorige bata was op mijn Sony NR70V niet te harden, deze beta is OK.
Nog geen enkele storende bug ontdekt. Of het moet zijn dat ik de 'background'kleur niet kan wijzigen.

Een tip: nu je de kaarten van NL weer zonder omhaal met de batch installer kunt maken, is het handig om de hele landkaart van Duitsland te verwijderen. Dat scheelt maar zo 3 Mb bij de overzichtkaart van NL! (van 7.231 Kb naar 4.000 Kb) Immers nu hoeven de wegen in het Ruhrgebied niet meegenomen te worden in de NL-kaarten. Ga je over de grens, dan is het eenvoudig om even een nieuw setje kaarten te maken.

@Patrick:
De keuzemogelijkheden op de bovenste balk werken inderdaad pas goed als je even de GPS-aansluiting van je Palm klikt.


De oude favorieten kun je eenvoudig met de nieuwste versie van OnMyWay weer importeren in de laatste beta. http://www.onmyway.de/

Groet,
__________________
[][][][][][][]

Laatst gewijzigd door jeeptricks; 19 maart 2004 om 23:55.
Met citaat reageren
  #60  
Oud 20 maart 2004, 08:09
Litje Litje is offline
Forumbikkel
Voornaam: Gerard
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: Woerden- buiten vh Harmelen
Berichten: 147
Citaat:
Op 19-03-2004, om 20:29 heeft Erik076 dit gezegd in bericht #58
Hoi



Dit herken ik niet. De route die ik net heb geprobeerd van Dordrecht naar Capelle a/d Ijssel ging in 22 km zonder problemen.

Wat erg belangrijk is bij deze Digimap versie is om alle kaarten in 1 keer te genereren en als het enigszins kan de voorgedefinieerde kaarten te gebruiken.

Heb je dit gedaan?

Groeten
Erik
Hoi Erik,
Ja ik heb de predifined maps gebruikt met uitzondering van map 2, g- ned. de reden is dat mijn computer deze map op de een of andere manier niet kan maken. Ik heb dus wel de BNL overzichtsmap, maar niet de NL overzichtsmap. Heb jij geen problememn gehad met het aanmaken van die map?
__________________
Het handig hulpmiddel de TX, alleen jammer dat er zoveel tijd in gaat zitten
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:59.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023