Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02 november 2003, 08:39
Veldh
Guest
 
Berichten: n/a
Question Problemen met Holux 251+ ism Digimap op een Tungsten C

Ik kwam hier een thread tegen waarin problemen met de Holux 251+ ism Digimap worden beschreven.

Ik heb soortgelijke problemen met mijn Tungsten C. Mijn Holux doet het prima zonder Palm, maar zodra ik Digimap opstart dan valt de fix weg of wordt het aantal satelieten 'in range' kleiner.
Vooral wanneer de fix helemaal wegvalt als gevolg van het feit dat ik door een tunnel rijd, dan duurt het lang voordat de fix weer terug is (vele minuten).

Heeft Holux of DSH ooit een oplossing aangedragen voor het probleem van Lette, Star en Rudy?
Het valt me wel op dat Holux (op http://www.holux.com) de 251+ niet meer voert....
Zijn er andere mensen die problemen hebben met de Holux 251+ ism Digimap op een Tungsten C?
Helpt het om een externe antenne aan te schaffen?


thx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 02 november 2003, 10:48
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Eigenaardig dat de 251 daar niet staat. Op de duitse site staat ie trouwens nog wel.

Blijkbaar heeft de Tungsten C dan ook een plastic behuizing? De enige oplossing die er ooit gevonden is is dat je een externe antenne koopt of dat je de GPS ontvanger of PDA vervangt door een ander type.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 03 november 2003, 09:23
Veldh
Guest
 
Berichten: n/a
Ik weet het niet zeker, maar het zou me niets verbazen als de duitse site wordt beheerd door een importeur (net zoiets als DSH). Ook DSH verkoop de 251 nog. Ik zal ze eens vragen wat de achtergrond daarvan is....

De Tungsten C is in ieder gaval aan de buitenkant van plastic.
Het zou me dus niet verbazen dat we hier met dezelfde problemen te doen hebben.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 03 november 2003, 21:42
Marco Marco is offline
Forumbikkel
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 12 februari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 205
Ik denk dat de kunststofbehuizing van de Tungsten T te weinig afscherming geeft en stoort op de gps ontvangst.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 03 november 2003, 22:53
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Je bedoelt waarschijnlijk Tungsten C? de Tungsten T doet het prima met de GM251 (schijnbaar beter dan de M515)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 04 november 2003, 07:05
Marco Marco is offline
Forumbikkel
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 12 februari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 205
Patrick, je hebt gelijk, Tungsten C.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 08 november 2003, 20:56
Veldh
Guest
 
Berichten: n/a
Holux 251+ wordt niet meer gemaakt .....

Het lijkt er op dat de 251+ niet meer wordt gemaakt (teminste dat maak ik uit het antwoord op) Bij DSH weet men daar klaarblijkelijk nog niet van. (zie onderstaande antwoorden).


Het zou me niet verbazen dat men bij Holux tot de conclussie is gekomen dat er onoverkomenlijke bezwaren kleven aan een GPS model met een antenne die heel dicht bij de palm zit ....





DSH:
De GM251 wordt bij mijn weten nog steeds gemaakt. Er is geen opvolger.
We hebben nog voldoende in voorraad


Holux:
Dear Sir:

Thanks for your Info.
For GM-251, we produced it not many quantity.
You can use our GM210 or GR-230 for Palm application.


Let me know if you have any comments.

Best Regards
Met citaat reageren
  #8  
Oud 08 november 2003, 22:52
evdelft
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben een gelukkige gebruiker van de Holux 251+ en de Tungsten C.
Belangrijk is wel dat eventuele batterijen uit het apparaat verwijderd worden. Het lijkt erop dat de batterijen een nadelige werking hebben, voor los gebruik valt op dat op batterijstroom de verbinding veel langer duurt om een eerste fix te verkrijgen.
In de auto geen enkel probleem.
De antenne van de Holux kun je bewegen ( scharnieren) en een horizontale positie geeft prima verbinding.
Ik heb meestal zo rond de vijf tot 7 sattelieten dus daar zal het ook niet aan liggen.

Mijn advies voor mensen met problemen zou dan ook zijn : kijk meerst eens naar de voorruit, is die metaalbedampt ofwel gekleurd?
Zo ja dan is alleen een externe antenne de oplossing.
Ook wil het wle eens helpen de Holux aan een zijraam te bevestigen.

Het enige probleem dat ik heb is de wat lastige klem door het veertje dat bij een T|C maar net past.

Ik heb nu ook de hierboven ergens vermelde link naar een oudere discussie gevolgd maar daar gaat men nogal kort door de bocht de schuld bij Holux leggen.
Duidelijk is dat er diverse factoren zijn die storing kunnen veroorzaken en dat met name afscherming en proc belasting daar invloed op hebben.
Ook slecht geschreven software die niet optimaal gebruik maakt van de hardware kan een flinke invloed hebben.

Duidelijk is dat Digimap 2.28 en de Holux 251+ en de Tungsten C bij mij geen enkel probleem opleveren.
Wel is Cetus1.0 een wat gammel stukje software maar ook daar zijn updates 1.1 van die met name met sommige hardware ( holux?) beter werkt.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 09 november 2003, 00:04
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
De GM251 is gewoon slecht bestand tegen storing en een Palm PDA geeft blijkbaar veel storing af. Applicaties met een hoog CPU gebruik geven dan eerder Problemen. Cetus en Digi-Map zijn daar voorbeelden van. Het feit dat de verbinding wegvalt als een dergelijke applicatie gestart wordt zegt eigenlijk al genoeg, maar als je het zeker wil weten zou je iets als PlaceTrace, NavCompanion of NMEA Monitor kunnen proberen om te zien hoe de ontvangst dan is.

Vreemd dat de ene gebruker daar wel last van heeft en een ander niet, maar er zit ook nog wel verschil tussen de Holux ontvangers onderling. Dat is ook een veel gehoorde klacht bij deze Holux ontvangers. Palmrouter geeft aan dat hij ze eerst voor je kan testen. Ik begrijp uit zijn verhaal dat hij er ook regelmatig een hoop terug moet sturen, omdat ze niet goed zijn. In eerste instantie was deze test gratis, maar ik geloof dat je er nu voor moet betalen. DSH verkoopt je er gewoon een extra antenne bij als de ontvanger niet goed bevalt.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 09 november 2003, 02:17
evdelft
Guest
 
Berichten: n/a
Patrick, ik weet niet of jij zelf de bezitter bent van een Holux of dat je de premature conclusie nog op andere gronden kunt baseren.
Ik heb jouw bijdrage gelezen in het aangehaalde topic en moet dan vaststellen dat jij goed bent in het trekken van conclusies met incomplete informatie.

Dat er een aantal Palm zijn die storingen veroorzaken is best mogelijk, aangezien de Palms via diverse fabrikanten in elkaar gezet worden.
Dat de Holux voor bepaalde typen gevoeliger is dan voor andere typen is eveneens mogelijk. Feitelijk zal dat voor iedere GPS module gelden die acher een PDA zit en waarvan de antenne niet geheel goed staat.

Daarnaast haalt Holux naar mijn mening terecht een aantal zaken aan die in dat topic ronduit slecht vertaald worden:
Palm is in staat om slechts een applicatie tegelijk te draaien dus schakelen tussen applicaties heeft funeste gevolgen.
Sommige applicaties zijn minder goed geprogrammeerd en dus waarschijnlijk gevoeliger voor fouten.
Het draaien van zware applicaties terwijl je GPS gebruikt is onzinnig en heeft als test geen waarde.( voorzover het geen GPS applicaties zijn)


Wat ik in jouw analyse mis zijn diverse andere mogelijkheden een heb ik hierboven reeds genoemd)
Palm die storingen veroorzaakt door gebrekkige afscherming in het apparaat.
De lichter palms met tragere procs lijken bevattelijker voor de storing.

Verder suggereer jij allerlei zaken die ik nergens van enige onderbouwing voorzien terug kan vinden.
Waar haal jij vandaan dat er veel Holux apparaten teruggestuurd worden?
De nederlandse importeur is tevreden over de apparatuur en kent de problemen alleen uit mails van de forumleden.

Kortom, veel klok en weinig klepel.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 09 november 2003, 17:07
Veldh
Guest
 
Berichten: n/a
Ik denk dat er wel degelijk feiten ziin....

Ik geloof op mijn beurt dat het wat kort door de bocht is om Patrickl te beschuldigen van het verspreiden van 'praatjes'.

Ik maak evdelft er attent op dat in de door mij aangehaalde thread, tenminste 3 gebruikers (Lette, Star en Rudy) hebben gemeld dat ze precies dezelfde problemen hebben met de Holux 251+.

Even de FEITEN op een rijtje:

- De problemen doen zich bij meer dan één persoon voor (Lette, Star, Rudy, Veldh).
- De problemen doen zich bij meer dan één applicatie voor. Cetus, Digimap maar ook andere (niet GPS) software is genoemd.
- De problematiek doet zich ook voor wanneer de palm niet in de Holux is geklikt, maar daar dicht bij wordt gehouden.
- De problematiek doet zich bij verschillende Palm modellen voor.
- Tenminste twee gebruikers hebben vastgesteld dat het losschroeven van de antenne de problematiek verhelpt/verminderd.

Ik kan overigens uit eigen ervaring nog melden dat ik tot voor enkele maanden geleden een andere Holux 251+ had. Daar heb ik in samenwerking met mijn Palm 125 nooit enig probleem mee gehad. Dit model is echter gestolen (laad nooit spullen bij de Kwantum in je auto terwijl je Holux op de voorbank ligt). Ik heb een nieuwe Holux 251+ gekocht en deze geeft zowel ism mijn Palm125 als mijn Tungsten C de genoemde problemen. Voor de volledigheid meld ik nog even dat ik op mijn Palm 125 gebruik maak van TomTom software.
Dit ondersteunt de vaststelling van Patrickl dat er "ook nog wel verschil tussen de Holux ontvangers onderling" zit.

Toegegeven: bovenstaande feiten vormen wellicht geen sluitend juridisch bewijs ten aanzien van de oorzaak van de problemen (... ik ben ook geen jurist ...). Het zijn wel sterke aanwijzingen dat er 'iets' aan de hand is.
Wat mij (en wellicht ook anderen) stoort is het feit dat zowel Holux als DSH, de klachten volstrekt niet serieus nemen. Het zal de firma's sieren als ze de klachten eens zouden onderzoeken (al dan niet in samenwerking met de mensen die in dit forum melding hebben gemaakt van de problemen).
Ik denk persoonlijk dat dit het imago van de bedrijven beter doet, dan 'killing the messenger of the bad news'.

Zou het overigens kunnen dat evdelft banden heeft met DSH of Holux die de moeite van het vermelden waard zijn?
(gegeven de felheid van de reactie en de opmerking over 'de importeur van Holux in Nederland' zou men die indruk kunnen krijgen).
Met citaat reageren
  #12  
Oud 09 november 2003, 19:12
jwoerdma's schermafbeelding
jwoerdma jwoerdma is offline
Forumbikkel
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 07 maart 2001
Locatie: leiden
Berichten: 219
Daar gaan we weer......


PS Met de T3 is het fix probleem, welliswaar in mindere mate, weer terug.
__________________
Woerdman
Met citaat reageren
  #13  
Oud 09 november 2003, 22:27
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Op 09-11-2003, om 02:17 heeft evdelft dit gezegd in bericht #10
Patrick, ik weet niet of jij zelf de bezitter bent van een Holux

Kortom, veel klok en weinig klepel.
Tsja, wat jij wil. Ik denk dat mijn bijdrages in de betreffende threads voor zich spreken. Ik hoef geen GM251 te hebben om logisch na te kunnen denken en als mensen samen (waaronder in dit geval ikzelf) een test verzinnen om iets uit te sluiten dan kan ik die uitkomsten dus ook herhalen. Je zou die threads beter iets nauwkeuriger kunnen lezen dan had je je vragen niet hoeven stellen.

Je zou ook eens op het Palmrouter.de forum kunnen kijken. Daar staan nog veel meer klachten over deze GPS en ook het verhaal van Hannes zelf dat er zoveel verschil in kwaliteit in deze modellijn zit (of in ieder geval zat toen hij het schreef) Hij beschuldigt de Nederlands importeur er zelfs van ondeugdelijke upgrades naar klanten te sturen alsof het een nieuwe versie betreft. Hij weet war hij het over heeft, want hij kan dat aan de serienummers zien.

Met name de Nederlands importeur doet dan inderdaad ook of zijn neus bloedt bij klachten over deze GPS. Het advies wat je daar steevast schijnt te krijgen is dat je maar een externe antenne moet kopen. Op moment dat je vast zit aan je GM251 is dat inderdaad wel de enige optie. Er zijn talloze voorbeelden op de forums te vinden van mensen waar dit gebeurt is.

Ik ben ook bang dat je het punt van de discussie niet helemaal begrijpt:
Citaat:
Het draaien van zware applicaties terwijl je GPS gebruikt is onzinnig en heeft als test geen waarde.( voorzover het geen GPS applicaties zijn)
Ja, dat heeft wel zin, want het gaat om de EM storing die de processor uitzendt als deze in gebruik is.
Citaat:
Palm die storingen veroorzaakt door gebrekkige afscherming in het apparaat.
Dat geeft dus ondubbelzinnig aan dat je de threads niet gelezen hebt. Het gaat om de kunststof behuizing.

Overigens was de storing hierdoor ook het meest duidelijk met Cetus. Dan had zelfs een Palm M515 nog last van storing. Misschien dat Digi-Map inmiddels ook "zwaarder" geworden is en dus ook voor meer problemen kan zorgen.

Maar blijkbaar geven ook de TC en T3 storing. Het zijn dan dus niet alleen de lichtere processoren. Overigens hebben de TC en T3 weer als overeenkomst dat ze beide een 400Mhz XScal processor hebben. De overige Tungstens doen het wel goed en die hebben de TI variant.

De rest van de bovenstaande quote dan:
Citaat:
Palm is in staat om slechts een applicatie tegelijk te draaien dus schakelen tussen applicaties heeft funeste gevolgen.
Sommige applicaties zijn minder goed geprogrammeerd en dus waarschijnlijk gevoeliger voor fouten.
Wat heeft dit er nou toch mee te maken? Dit is pas je reinste laster. Een GPS is een volledig los draaiende module. Je kunt wel wat instellingen veranderen, maar het lijkt me sterk dat er een Palm applicatie is die dat (zeker zonder daarvoor te waarschuwen) zou doen. Alleen SiRFDemo of dergelijke applicaties besturen de GPS een beetje. Ik heb geen zin om het hele verhaal uit te leggen, maar een Palm applicatie heeft geen normale invloed op de GPS. Alleen als de PDA zelf de ontvangst (of verdere werking) van de GPS gaat storen (door ontwerpfouten in een of beide apparaten) dan kan er een probleem ontstaan. Een punt in deze categorie is bijvoorbeeld de verkeerde aansluiting van de laadpin (was het geloof ik) waardoor de eerste modellen GM251 het gewoon niet deden met een Palm M130.

Overigens nog een heel goede quote van Veldh:
Citaat:
Ik denk persoonlijk dat dit het imago van de bedrijven beter doet, dan 'killing the messenger of the bad news'.
Ik heb hier op het forum een keer een vrij hoog oplopende discussie gehad met de nederlands importeur. Hij wilde ook dat ik fouten gemaakt door zijn bedrijf niet meer zou herhalen. Ik heb hem geprobeerd duidelijk te maken dat hij die fouten dan beter gewoon niet meer kon maken en dat er dan ook geen zaken herhaald zouden worden. Ik geloof niet dat het tot hem doordrong, want hij bleef herhalen dat alle klanten tevreden waren en dat hij geen fouten maakte. Blijkbaar maakt hij ze nog steeds.

Er zijn zat mensen heel tevreden over de GM251, maar er zijn er waarschijnlijk net zoveel die er niet tevreden over zijn of die een externe antenne is aangepraat om hem nog te kunnen gebruiken. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn van een clip-on GPS die je met name koopt om er ook mee te kunnen wandelen. Je betaalt niet voor niets iets van €100 meer voor zo'n clip on dan voor een GPS muis. Het is leuk dat er een externe antenne aan kan, maar het moet geen noodzaak worden. Dat vermindert de bruikbaarheid gewoon.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 09 november 2003, 22:56
jwoerdma's schermafbeelding
jwoerdma jwoerdma is offline
Forumbikkel
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 07 maart 2001
Locatie: leiden
Berichten: 219
Een aanvulling van mijn kant:
Met de T3 gaat het gewoon wel goed, ook als "losse"gps zonder antenne. Maar met Cetus zie je dat je beter signaal hebt met een externe antenne, dat was bij de TT juist minder met antenne!
__________________
Woerdman
Met citaat reageren
  #15  
Oud 10 november 2003, 00:31
evdelft
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Ik denk dat er wel degelijk feiten ziin....

Citaat:
Op 09-11-2003, om 17:07 heeft Veldh dit gezegd in bericht #11
Ik geloof op mijn beurt dat het wat kort door de bocht is om Patrickl te beschuldigen van het verspreiden van 'praatjes'.
Dat mag ik ben benieuwd
Citaat:
Ik maak evdelft er attent op dat in de door mij aangehaalde thread, tenminste 3 gebruikers (Lette, Star en Rudy) hebben gemeld dat ze precies dezelfde problemen hebben met de Holux 251+.
Lees de threaad nog maar eens goed door, stel dan vast dat Star de problemen weet op te lossen en daarvoor min of meer berispt wordt.
Ronduit kortzichtig.
Citaat:
Even de FEITEN op een rijtje:

- De problemen doen zich bij meer dan één persoon voor (Lette, Star, Rudy, Veldh).
Op hoeveel verkochte apparaten en met welke specifieke installaties. Dit zegt dus erg weinig. Als je wat vaker werkt met hardware dan kom je al snel tot de conclusie dat er zeer veel verschillende configuraties en installaties mogelijk zijn die nooit allemaal perfect werken.
Citaat:
- De problemen doen zich bij meer dan één applicatie voor. Cetus, Digimap maar ook andere (niet GPS) software is genoemd.
Ik kom hieronder daar nog eens op terug. Wat is het probleem dat niet GPS software stoort op de GPS als je werkt met een OS dat maar een applicatie tegelijk kan draaien?
Citaat:
- De problematiek doet zich ook voor wanneer de palm niet in de Holux is geklikt, maar daar dicht bij wordt gehouden.
Dis die desbetreffende Palm stoort blijkbaar, dat kan.
Citaat:
- De problematiek doet zich bij verschillende Palm modellen voor.
- Tenminste twee gebruikers hebben vastgesteld dat het losschroeven van de antenne de problematiek verhelpt/verminderd.
Heel goed mogelijk dat het vervangen van de voorruit een beter effect had gehad. Dat als voorbeeld van een leuke oplossing die op zich niet zoveel zegt. En nogmaals, als een Palm stoort op de GPS dan wil het niet per definitie zeggen dat de GPS defect is.


Citaat:
Ik kan overigens uit eigen ervaring nog melden dat ik tot voor enkele maanden geleden een andere Holux 251+ had. Daar heb ik in samenwerking met mijn Palm 125 nooit enig probleem mee gehad. Dit model is echter gestolen (laad nooit spullen bij de Kwantum in je auto terwijl je Holux op de voorbank ligt). Ik heb een nieuwe Holux 251+ gekocht en deze geeft zowel ism mijn Palm125 als mijn Tungsten C de genoemde problemen. Voor de volledigheid meld ik nog even dat ik op mijn Palm 125 gebruik maak van TomTom software.
Dit ondersteunt de vaststelling van Patrickl dat er "ook nog wel verschil tussen de Holux ontvangers onderling" zit.
Ik neem aan dat jij een van de early adapters bent op het gebied van de T|C aangezien je daar een tijd geleden al positieve ervaringen mee had op je Holux. Maar ook hier kan ik alleen maar aanhalen dat diverse mensen in mijn omgeving de Tungsten reeks en de Holux zonder enig probleem gebruiken. Uitzondering is een bezitter van een Peugeot 307 waarvan de voorruit metaalbedampt is.
Deze werkt met een externe antenne.

Citaat:
Toegegeven: bovenstaande feiten vormen wellicht geen sluitend juridisch bewijs ten aanzien van de oorzaak van de problemen (... ik ben ook geen jurist ...). Het zijn wel sterke aanwijzingen dat er 'iets' aan de hand is.
Absoluut en ik zie dan ook heel wat slordig geschreven maar goed bedoelde reacties van de fabrikant die de problemen duidelijk serieus neemt.
Citaat:
Wat mij (en wellicht ook anderen) stoort is het feit dat zowel Holux als DSH, de klachten volstrekt niet serieus nemen. Het zal de firma's sieren als ze de klachten eens zouden onderzoeken (al dan niet in samenwerking met de mensen die in dit forum melding hebben gemaakt van de problemen).
Ik denk persoonlijk dat dit het imago van de bedrijven beter doet, dan 'killing the messenger of the bad news'.
Dat laatste zie ik in die berichten nergens gebeuren. Wel worden er door de mailers al snel beschuldigingen gemaakt waarop men netjes blijft antwoorden.

Citaat:
Zou het overigens kunnen dat evdelft banden heeft met DSH of Holux die de moeite van het vermelden waard zijn?
(gegeven de felheid van de reactie en de opmerking over 'de importeur van Holux in Nederland' zou men die indruk kunnen krijgen).
Dit soort figuren kan niet op mijn waardering rekenen. Als iemand het niet eens is met ze is men meteen verdacht. Jij zou het vast goed gedaan hebben in de VS ten tijde van de communisten vervolging.
Waardeloze opmerking!
Leer eens omgaan met kritiek en sta open voor afwijkende meningen zonder meteen te veroordelen.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 10 november 2003, 00:48
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Veldh:

Citaat:
Zou het overigens kunnen dat evdelft banden heeft met DSH of Holux die de moeite van het vermelden waard zijn?
(gegeven de felheid van de reactie en de opmerking over 'de importeur van Holux in Nederland' zou men die indruk kunnen krijgen).
Ik weet niet of je dit serieus bedoelde, Veldh, maar ik vond je post zeer goed onderbouwd totdat ik deze alinea tegenkwam, wat door evdelft opgevat kon worden als flame-bait, gezien de verhitting van de discussie.

evdelft:

Citaat:
Dit soort figuren kan niet op mijn waardering rekenen. Als iemand het niet eens is met ze is men meteen verdacht. Jij zou het vast goed gedaan hebben in de VS ten tijde van de communisten vervolging.
Waardeloze opmerking!
Leer eens omgaan met kritiek en sta open voor afwijkende meningen zonder meteen te veroordelen.
Hap. Als ik over communisten wil praten ga ik wel naar een ander forum. evdelft, ook jouw post begon heel goed maar deze laatste alinea is gewoon een persoonlijke aanval wat helemaal niks met de discussie te maken heeft.

Dus, beiden, en aan eenieder die nog verder wil reageren in deze thread, ga gerust verder met verhitte discussies. Dat is de enige manier om deze wereld te verbeteren. Maar speel het niet op de man af.

Dank.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #17  
Oud 10 november 2003, 00:50
evdelft
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 09-11-2003, om 22:27 heeft patrickl dit gezegd in bericht #13
Tsja, wat jij wil. Ik denk dat mijn bijdrages in de betreffende threads voor zich spreken. Ik hoef geen GM251 te hebben om logisch na te kunnen denken en als mensen samen (waaronder in dit geval ikzelf) een test verzinnen om iets uit te sluiten dan kan ik die uitkomsten dus ook herhalen. Je zou die threads beter iets nauwkeuriger kunnen lezen dan had je je vragen niet hoeven stellen.
Ik maak opmerkingen die je blijkbaar niet zinnen, dit herken ik van eerdere postings van je.
Citaat:
Je zou ook eens op het Palmrouter.de forum kunnen kijken. Daar staan nog veel meer klachten over deze GPS en ook het verhaal van Hannes zelf dat er zoveel verschil in kwaliteit in deze modellijn zit (of in ieder geval zat toen hij het schreef) Hij beschuldigt de Nederlands importeur er zelfs van ondeugdelijke upgrades naar klanten te sturen alsof het een nieuwe versie betreft. Hij weet war hij het over heeft, want hij kan dat aan de serienummers zien.
Iets wat in de thread ook gebeurde en waar door de fabrikant de bevestiging kwam dat het wel degelijk een plus model betrof. Het zou je sieren als je niet alleen de verzonnen problemen opsomt maar ook de weerlegging van de fabrikant.

Citaat:
Met name de Nederlands importeur doet dan inderdaad ook of zijn neus bloedt bij klachten over deze GPS. Het advies wat je daar steevast schijnt te krijgen is dat je maar een externe antenne moet kopen. Op moment dat je vast zit aan je GM251 is dat inderdaad wel de enige optie. Er zijn talloze voorbeelden op de forums te vinden van mensen waar dit gebeurt is.
Dit heet dus uit derde hand en waarschijnlijk zitten er nog meer mensen tussen. Jij roept dingen alsof het feiten zijn terwijl het losse opmerkingen zijn van een aantal gebruikers.
Het woordje
Citaat:
schijnt
speekt hier dan ook boekdelen.
Citaat:
Ik ben ook bang dat je het punt van de discussie niet helemaal begrijpt:Ja, dat heeft wel zin, want het gaat om de EM storing die de processor uitzendt als deze in gebruik is.
Ik vrees dat jij niet helemaal begrijpt hoe het Palm OS werkt. Dat kan ( voorlopig tenminste) maar een applicatie tegelijk draaien. Het is heel aardig om zware applicaties aan te zetten en vervolgens tot de geweldige ontdekking te komen dat je GPS het dan niet doet. Ook het omschakelen tussen applicaties heeft een soortgelijk effect.
Test een GPS met goede GPS software en dan kun je oordelen vormen.
Cetus heeft nog steeds een flinke eigenaardigheid aangezien daar bepaalde signalen worden (mis) bruikt die bijvoorbeeld in de cradle tot een hardware detectie kunnen leiden onder een OS als Windows XP. Even om aan te tonen dat Cetus niet de perfecte applicatie is die je als betrouwbare testomgeving kunt gebruiken.
Als er dan wel een applicatie si TOM TOM die prima werkt in de HOlux dan negeer je dat want die is niet zwaar genoeg.
Ronduit vreemde conclusies.
Citaat:
Dat geeft dus ondubbelzinnig aan dat je de threads niet gelezen hebt. Het gaat om de kunststof behuizing.
Als je een Palm openmaakt zie je dat ook onder het kunststof afscherming zit. Die metalen buitenkant is meer een verkoop argument.
Daarnaast heeft de T|C een plastic cover en werkt deze goed.
Ik stel voor dat jij de inhoud van de diverse bijdragen nog eens leest ipv meteen de mening op ons los te laten die je vooraf al had.

Citaat:
Overigens was de storing hierdoor ook het meest duidelijk met Cetus. Dan had zelfs een Palm M515 nog last van storing. Misschien dat Digi-Map inmiddels ook "zwaarder" geworden is en dus ook voor meer problemen kan zorgen.
Ik ben blij dat je al begrippen als misschien gaat gebruiken, dat is al de eerste winst hier.

Citaat:
Maar blijkbaar geven ook de TC en T3 storing. Het zijn dan dus niet alleen de lichtere processoren. Overigens hebben de TC en T3 weer als overeenkomst dat ze beide een 400Mhz XScal processor hebben. De overige Tungstens doen het wel goed en die hebben de TI variant.
T|C doet het ook goed en de T3 in een Holux251+ zal gegarandeerd problemen opleveren, dus dat lijkt me alleen al daarom een vreemde opmerking.
Citaat:
De rest van de bovenstaande quote dan:
Wat heeft dit er nou toch mee te maken? Dit is pas je reinste laster.
Moet ik dit soort opmerkingen serieus nemen van iemand die alles bij elkaar raapt en het dan als feit opvoert?



Citaat:
Een GPS is een volledig los draaiende module.
Kletskoek, verdiep je maar eens goed in de materie.
Maar dat voel je iets verderop in je tekst zelf ook al aan en dan komt er een beperkte nuancering.



Citaat:
Er zijn zat mensen heel tevreden over de GM251, maar er zijn er waarschijnlijk net zoveel die er niet tevreden over zijn of die een externe antenne is aangepraat om hem nog te kunnen gebruiken.
Kijk dit soort tendentieuze opmerkingen stoor ik me dus behoorlijk aan.
Jij hebt geen enkele kennis van getallen maar wekt de suggestie dat het wel zo is. Het internet is een machtig wapen voor allerlei gefrustreerde geesten om bedrijven en producten te beschadigen. Vaak zonder enioge kennis van zaken en vaak op basis van verwachtingen die men had die niet waargemaakt zijn. Of dat objectief is doet voor die mensen blijkbaar niet terzake. Je kunt ook niet verwachten dat alle positieve ervaringen op een forum komen, dat zou een moderator al snel afkappen en vreselijk saai zijn.
Ik kom dan inderdaad op voor een importeur of fabrikant van een populair product dat slecht onderbouwde kritiek van een absolute minderheid over zich heen krijgt. Als je dat niet aanstaat dan moet je niet willen discussieren. Blijkbaar heb jij net zoveel problemen met kritiek als je de importeur toeschrijft
Met citaat reageren
  #18  
Oud 10 november 2003, 00:55
evdelft
Guest
 
Berichten: n/a
Gazpacho
Citaat:
Hap. Als ik over communisten wil praten ga ik wel naar een ander forum. evdelft, ook jouw post begon heel goed maar deze laatste alinea is gewoon een persoonlijke aanval wat helemaal niks met de discussie te maken heeft.
Een totaal ongefundeerde beschuldiging roept dit soort opmerkingen over zich af!
Maar je hebt gelijk, het kan ook netter.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 10 november 2003, 10:26
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
evdelft,

Denk je nou serieus dat ik die hele discussie van de GM251 nog een keer met jou ga doorlopen? De uitkomten waren vrij eenduidig dus ik zie niet wat er zo moeilijk aan te volgen is. Bizar dat er altijd wel weer zo'n newbie is die het allemaal beter weet.

Ik stel voor dat iedereen die echt geinteresseerd is de oude threads nog eens doorleest (of lees het bovenstaande bericht van Veldh voor de samenvatting) en dat evdelft hier blijft doorfoeteren.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 10 november 2003, 10:30
jwoerdma's schermafbeelding
jwoerdma jwoerdma is offline
Forumbikkel
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 07 maart 2001
Locatie: leiden
Berichten: 219
lijkt me een prima plan!
Overigens, Patrick, waar find ik de door jou genoemde programma's? Op Palmgear vind ik ze niet
__________________
Woerdman
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023