Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 15 augustus 2003, 23:58
buggeroff's schermafbeelding
buggeroff buggeroff is offline
TAFKAB
Voornaam: Jan Karel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 mei 2002
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 439
Citaat:
Op 18-09-2002, om 16:06 heeft patrickl dit gezegd in bericht #7
Je kunt uit de routenet.nl routeplanning heel eenvoudig de coordinaten van de routepunten halen en de beschrijving. Daar heb ik een CSV file van gemaakt, geconverteerd naar een PDB en deze in PathAway opgenomen. Helaas wordt het dan een "points" database, dus ik moest er ook nog even een route van maken.

De routenet.nl kaart kun je nu ook heel eenvoudig calibreren. Je kunt met "Calibrate by selecting two known points" heel eenvoudig het eerste en laatste routepunt van de route opgeven en je kaartje is klaar voor gebruik. De route waypoints en route lijnen worden er dan vanzelf overheen getekend.
Het lukt me inmiddels om de coordinaten en beschrijvingen uit het zgn. "bronbestand" van Routenet te halen, ook om ze dan in een excel (en dus ook csv) bestandje te zetten. Hoe converteer je dat dan naar een PDB bestand ? Heb je daar een programmaatje voor nodig ofzo ?

Op mijn Palm kan ik in Pathaway de optie "Calibrate by selecting two known points" vinden en door dan op het beginpunt en later ook op het eindpunt te wijzen verschijnt er een vensterje "select first" en daarna via "new" een nieuw venstertje "point" waarin je co-ordinaten en hoogtes kunt invoeren. In het info-scherm daarvan kun je je eigen gegevens voor dit punt invullen en er een icoontje bij kiezen. In het location-scherm worden dan de gewenste co-ordinaten en elevatie ingevoerd. Hoe komt nu de link tot stand tussen dit gecalibreerde kaartje en het hierboven aangemaakt pdb-bestandje ?

Jan Karel
__________________
Maak niet steeds dezelfde fout ! Er is keus genoeg !
Met citaat reageren
  #22  
Oud 16 augustus 2003, 00:05
buggeroff's schermafbeelding
buggeroff buggeroff is offline
TAFKAB
Voornaam: Jan Karel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 mei 2002
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 439
Citaat:
Op 19-09-2002, om 09:51 heeft patrickl dit gezegd in bericht #9
In de javascript aanroepen zitten de lengtegraad en breedtegraad als 5e en 6e parameter. In de onmouseover staat de omschrijving. Als je hier in excel een lijstje van maakt. Even de lengte en breedte omwisselen en wat kolommen toevoegen dan krijg je een CSV file die je om kunt zetten naar een PDB.
Waarom lengte en breedte omwisselen en wat voor kolommen toevoegen ?

Jan Karel

P.S. Langzamerhand begint het me te dagen hoe dit werkt, maar ik kan me voorstellen dat andere mensen ook met mijn problemen worstelen. Zal ik een soort van stappenplan schrijven dat we dan op de nieuwe FAQ pagina kunnen plaatsen ? Ik heb alleen nog wel wat hulp nodig om ook echt de eindstreep te halen. Bovendien, is dit proces eventueel enigszins te automatiseren via een progje of in Excel ?
__________________
Maak niet steeds dezelfde fout ! Er is keus genoeg !
Met citaat reageren
  #23  
Oud 16 augustus 2003, 09:26
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Had je mijn routenet conversie pagina gezien? Daar staat hoe je de routebestanden kunt converteren.

Het calibreren van kaartjes moet ik nog opnemen in die pagina. Je kunt de hoekcoordinaten uitrekenen op basis van de centrum coordinaat en de zoomfactor. Dus het script zou ook meteen die set coordinaten kunnen geven.

Je kunt de routenet kaart ook calibreren door de rode stippen en een puntendatabase te gebruiken voor de calibratie. Van alle rode stippen heb je namelijk de coordinaten in de routebeschrijving.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 14 september 2003, 20:31
Crazy_D
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi, ik ben een net geboren (Junior lid) en volg al een aantal weken dit forum over o.a. Pathaway. Nu ben ik daar al aardig mee aan het stoeien geweest maar ik loop tegen een probleempje aan. Als ik via routenet een route omreken met het Conversie programma van Patrickl, dit vervolgens omreken naar en importeer naar Exel.csv en daarna dit bestand omreken met pwdbconvert, dan houd ik alleen de N coordinaten over en de E coordinaten rekend hij uit met eindwaarden E0 00.00 . Een Coordinaten reeks uit mijn route is b.v.(N51 29 20.436 E5 26 55.176)
Ik gebruik W-XP en doe de conversie met pwdbconvert in een XP dosbox, kan dit het probleem zijn?
Met citaat reageren
  #25  
Oud 14 september 2003, 23:46
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Gebruik je wel de bijbehorende CAL file?
Met citaat reageren
  #26  
Oud 15 september 2003, 20:02
Crazy_D
Guest
 
Berichten: n/a
Inderdaad. Ik gebruikte de points.cal en de route.cal van jou maar nu heb ik de oorspronkelijke .cal (samplepts.cal) bestand gebruikt van Pathaway en het werkt. Ik dacht namenlijk dat jou bestanden nodig waren om een routenet.nl om te kunnen zetten naar iets Nederlands.

Mijn dank.
Met citaat reageren
  #27  
Oud 16 september 2003, 08:28
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ehm, dat dacht ik ook, maar er is net een nieuwe versie uit van die tools. Ik zal eens kijken of daar dingen in veranderd zijn dan.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023