Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05 maart 2006, 20:33
jorge 001
Guest
 
Berichten: n/a
afwijking t.o.v. referentiepunt

Als ik een route uitstippel en de navigatie begeleidt mij tot aan een straat waar ik links of rechts in moet rijden, dan heb ik een verschil of een afwijking van ongeveer 20 meter van mijn referentiepunt, m.a.w., als ik bv. een straat links af moet, dan geeft hij pas na 20 meter verder aan dat ik links afmoet, tegen die tijd ben ik de straat al voorbij, zo is het ook met huisnummers, als ik op huisnummer 2 moet zijn arriveer ik bij huisnummer 10, het is alsof hij vertraagd werkt, terwijl ik toch mijn 7 á 8 satt.ontvangsten heb, hoe komt dat??
Met citaat reageren
  #2  
Oud 05 maart 2006, 21:05
Lindoras's schermafbeelding
Lindoras Lindoras is offline
Forumbikkel
Voornaam: Karel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 29 maart 2005
Locatie: Swerter Scive
Berichten: 680
Stuur een bericht via MSN naar Lindoras
Kun je wat concreter zijn?
Over welk navigatiesysteem heb je het bijvoorbeeld?
Kan het ook zin dat jij heel erg laag vliegt,
sneller dan je gps bij kan houden?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 maart 2006, 21:12
jorge 001
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lindoras
Kun je wat concreter zijn?
Over welk navigatiesysteem heb je het bijvoorbeeld?
Kan het ook zin dat jij heel erg laag vliegt,
sneller dan je gps bij kan houden?
Hallo Karel, ik heb het hier over de kirrio(gps) aangesloten op een palm tungsten E, wel....zo laag is mijn picasso ook al niet , wat ik wel heb moeten doen is mijn kabel van de gps verlengen met een verlengstuk(PS2 M/F extension cable) van 1,8 meter, anders kwam ik niet tot aan mijn hoedeplank, maar daar zal het wel niet aan liggen hoop ik, toch?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 maart 2006, 00:14
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorge 001
Als ik een route uitstippel en de navigatie begeleidt mij tot aan een straat waar ik links of rechts in moet rijden, dan heb ik een verschil of een afwijking van ongeveer 20 meter van mijn referentiepunt, m.a.w., als ik bv. een straat links af moet, dan geeft hij pas na 20 meter verder aan dat ik links afmoet, tegen die tijd ben ik de straat al voorbij, zo is het ook met huisnummers, als ik op huisnummer 2 moet zijn arriveer ik bij huisnummer 10, het is alsof hij vertraagd werkt, terwijl ik toch mijn 7 á 8 satt.ontvangsten heb, hoe komt dat??
GPS in het algemeen heeft een nauwkeurigheid, afhankelijk van de omstandigheden van 10 tot 50 meter. Jouw muis is een SirfII en deze vertonen soms een konstante afwijking tot wel 30 meter en zijn ook berucht voor een vertraging in de positie. Je opstelling op de hoedenplank maakt natuurlijk ook dat je positie van je GPS al zowiezo een paar meter achter ligt.
Wat kan je er aan doen:
-Vertraag voldoende voor en tijdens de afslag.
-Ik neem aan dat ViaMichelin ook op voorhand op het scherm een aanwijzing en richting aangeeft, alsook de afstand tot de afslag. Gebruik deze visualisatie, alsook de kaart met de indeling van het kruispunt om te bepalen waar je juist moet afslaan en vertrouw niet op de stem die zegt: 'nu afslaan'.

De huisnummers worden meestal bepaald door interpollatie op een wegsegment en stemmen maar bij benadering overeen met de werkelijke toestand. Op de navigatiekaart liggen alle huisnummers altijd even ver van mekaar, terwijl in werkelijkheid er heel wat open ruimte kan zijn door dat er bvb. een voetbalveld op de hoek van de straat ligt.

GPS is een hulpmiddel, geen vervanger voor de bestuurder!
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 maart 2006, 20:56
jorge 001
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
GPS in het algemeen heeft een nauwkeurigheid, afhankelijk van de omstandigheden van 10 tot 50 meter. Jouw muis is een SirfII en deze vertonen soms een konstante afwijking tot wel 30 meter en zijn ook berucht voor een vertraging in de positie. Je opstelling op de hoedenplank maakt natuurlijk ook dat je positie van je GPS al zowiezo een paar meter achter ligt.
Wat kan je er aan doen:
-Vertraag voldoende voor en tijdens de afslag.
-Ik neem aan dat ViaMichelin ook op voorhand op het scherm een aanwijzing en richting aangeeft, alsook de afstand tot de afslag. Gebruik deze visualisatie, alsook de kaart met de indeling van het kruispunt om te bepalen waar je juist moet afslaan en vertrouw niet op de stem die zegt: 'nu afslaan'.

De huisnummers worden meestal bepaald door interpollatie op een wegsegment en stemmen maar bij benadering overeen met de werkelijke toestand. Op de navigatiekaart liggen alle huisnummers altijd even ver van mekaar, terwijl in werkelijkheid er heel wat open ruimte kan zijn door dat er bvb. een voetbalveld op de hoek van de straat ligt.

GPS is een hulpmiddel, geen vervanger voor de bestuurder!
Bedankt Gerard, dat stelt me gerust
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023