Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15 februari 2006, 10:04
theodoor64
Guest
 
Berichten: n/a
holux GM251+ en M515

De discussie is al meer gevoerd maar sterk verouderd. Misschien kan iemand nog zijn voordeel hiermee doen.
Ik had steeds problemen om een fix te krijgen op mijn M515 in combinatie met de Holux GM251+. Ondanks dat dit een verbeterde versie is van voorgaande types met afscherming en dergelijk was dit een ramp. Ik heb een discussie gelezen van enkele jaren oud over het storen van de M515 op de interne antenne. Dit probleem leek zich ook bij mij voor te doen.
Wat heb ik nu gedaan, de complete interne antenne gedemonteerd, en de connector (fenale MCX) voor externe antenne op een stukje print gesoldeerd en in de ruimte geplaatst. Ik sluit nu de externe antenne aan op de GM251+ en heb bij een koude start binnen de minuut een fix, maakt niet uit of ik met de auto rijd of niet. Eenmaal een fix te pakken komt deze ook heel snel terug bijvoorbeeld bij het rijden door een lange tunnel (lees Westerscheldetunnel), wat vroeger een groot probleem was.
Wat ik nu wil doen is de ex-interne antenne ook extern maken zodat ik deze ook nog kan gebruiken bijvoorbeeld als eens met een andere auto rijdt. Ik kan echter nergens de benodigde MCX connectors of snoer met connectors vinden, heeft iemand een idee?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 februari 2006, 11:31
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theodoor64
Wat heb ik nu gedaan, de complete interne antenne gedemonteerd, en de connector (fenale MCX) voor externe antenne op een stukje print gesoldeerd en in de ruimte geplaatst.
Heel interessant! Heb je ook een foto?
Citaat:
Wat ik nu wil doen is de ex-interne antenne ook extern maken zodat ik deze ook nog kan gebruiken bijvoorbeeld als eens met een andere auto rijdt. Ik kan echter nergens de benodigde MCX connectors of snoer met connectors vinden, heeft iemand een idee?
Amphenol en DDS Electronics.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 februari 2006, 07:48
theodoor64
Guest
 
Berichten: n/a
Helaas heb ik geen foto's gemaakt van de operatie, maar het is heel eenvoudig. Ik heb een stukje printplaat gepakt met koperbanen erop, op maat gezaagd (dezelfde afmeting als de print met antenne erop), gaten geboord, connector overgezet, erin geplaatst en dicht geschroefd. Ik wil alles niet meer open maken omdat ik blij ben dat het nu werkt en niet het risico wil lopen dat er iets mis gaat. Uiterlijk is er geen verschil met vroeger.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023