Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15 februari 2006, 16:08
wkrop
Guest
 
Berichten: n/a
Langzame GPS

Ik zit zo nu en dan minutenlang te wachten voordat mijn Palm GPS (bluetooth) een signaal opvangt en vervolgens doorgeeft aan de vlak erbij opgestelde Tungsten E2. Ook als ik door een tunnel rijd, duurt het vinden van het signaal vaak erg lang.
Zover ik weet heb ik geen warmtewerende voorruit (Citroėn Picasso) of zijruit. Weet iemand een oplossing?

Wim Krop
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 februari 2006, 16:17
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Franse auto's hebben toch over het algemeen een warmtewerende voorruit. Maar dat betekent ook dat ze altijd zijn uitgerust met een tolpootje in de ruit (maar dat weet koekie wel ).
Dat het lang duurt om een signaal kan te maken hebben met het feit dat je je gpsmuis hebt uitgezet op plaats X en weer aanzet op plaats Y. Dan moet de muis zichzelf namelijk eerst weer orienteren en dat kan wel even duren. Dat het vinden van een signaal in een tunnel lang duurt, lijkt me logisch: er zit zo'n drie meter gewapend beton tussen je gpsmuis en de satellieten.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 februari 2006, 16:21
wkrop
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up Langzame GPS

Ik ga dat direct proberen met dat 'tolpoortje', want dat zit er inderdaad in.

Dank voor de tip en ik laat weten of het werkt!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 februari 2006, 17:02
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Je zou de gps-ontvanger ook nog voor een van de driehoekige zijruitjes kunnen leggen. De ruitjes die net voorbij de voorportieren zitten zeg maar. Die ruitjes zijn als het goed is niet gelaagd/warmtewerend. Je zult geen extreem snelle fix krijgen, maar als er eenmaal ontvangst is is die wel stabiel.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 februari 2006, 17:05
wkrop
Guest
 
Berichten: n/a
Ik maak op dit moment al gebruik van dat ruitje. Maar ook daardoor wordt de GPS niet sneller.
Ik probeer het nog eens even met de 'tolpoort'. Maar als dat ook niet werkt, begin ik toch aan de GPS te twijfelen. Of ben ik gewoon te ongeduldig?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 februari 2006, 17:18
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Als je direct gaat rijden, en je gps-muis heeft een dag of 5 uitgestaan dan lijkt een kwartier voordat je een fix hebt niet ongebruikelijk, als je in open gebied rijdt. In de stad kan het makkelijk nog veel beroerder gesteld zijn qua fix-tijd.
Het krijgen van gps-ontvangst gaat gewoon niet razendsnel.

Niet voor niets hebben inbouwsystemen voor in de auto een koppeling aan het snelheidssignaal van de auto en een sensor die de gereden richting meet (gyroscoop). Zo is een navigatiesysteem ook redelijk goed bruikbaar zonder ontvangst.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023