Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm LifeDrive

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22 augustus 2005, 15:19
Plastiekbootje
Guest
 
Berichten: n/a
Question Dilemma: een Palm of Pocketpc ?

Beste palmclub-mensen,

Ik zit met een groot dillema, kiezen voor een nieuwe Palm of toch de overstap maken naar een pocketpc? Ik heb met veel interesse gekeken naar de nieuwe Lifedrive maar door de vele reviews op internet kan ik de bomen door het bos niet meer zien, de meningen zijn verdeeld over de prestaties van het apparaat. Ik heb vele jaren met plezier gebruik gemaakt van mijn Palm V, een mooie kleine pda met prima pim functies. De tijd is nu gekomen voor iets nieuws: een Lifedrive of toch maar een hp hx4700 of dell x50v ? Nu weet ik dat voorheen de PPC een waardeloos alternatief was, maar nu begin ik toch echt te twijfelen, de hx4700 houdt het met een batterijlading in tests net zo lang uit als een lifedrive. Ook hoor ik maar matige dingen over de harde schijf, het is natuurlijk fijn om veel ruimte te hebben voor opslag, maar om nou prestaties daarvoor te moeten inleveren... Ik ben dan ook op zoek naar een pda die ik ook kan gebruiken voor het kijken van een filmpje in de trein en waar ik mee kan surfen via wifi/bluetooth.

De keuze wordt mij nog moeilijker gemaakt door het feit dat de Lifedrive en de hx4700 voor ongeveer hetzelfde bedrag over de toonbank gaan (+- 420 euro)

Nu weet ik dat ik op een palm-fan forum zit, maar wie kan mij vertellen wat een slimme keuze is ? Is het misschien verstandig te wachten op nog een nieuwere Palm (release rond oktober?)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 augustus 2005, 15:30
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Je wilt dus:
- PIM
- Filmpjes kijken
- Surfen via Wifi/BT

Filmpjes kijken gaat snel vervelen. Zeker als je weinig opslagcapaciteit hebt moet je elke film eerst converteren, en dat duurt erg lang. Daarnaast kijkt een klein scherm niet zo lekker.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 augustus 2005, 15:33
Plastiekbootje
Guest
 
Berichten: n/a
Vooral de pim functies en wifi/bluetooth internet ja, filmpje kijken is meer wat als ik in de trein zit

Tevens houd ik ook wel van een verslavend spelletje, wat zijn aanraders voor de Palm ?

Nog een vraag: Wie heeft er ervaring met vga schermen ? zijn deze echt zo mooi in gebruik bij surfen ed ?

Laatst gewijzigd door Plastiekbootje; 22 augustus 2005 om 15:36. Reden: Nog meer vragen
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 augustus 2005, 15:48
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
VGA is meer een marketing techniek. Kijk bijvoorbeeld eens hoeveel tekst je op een 320x480 scherm kwijt kunt. Dat doe je toch niet, want het is veel te klein om te lezen. Wel wordt de tekst iets scherper, maar bij 320x480 is het ook al erg scherp.
De kwaliteit van de voorbeeldfoto is niet heel goed, maar zoals je het rechtsboven ziet, is het hele scherm.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS

Laatst gewijzigd door Bram; 10 januari 2017 om 15:10.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 augustus 2005, 17:51
be037446 be037446 is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 10 juli 2005
Berichten: 21
Je roots nooit verloochenen en altijd voor "the real thing" gaan. Dus een Palm en geen PPC. Ik heb een LifeDrive sinds enkele maanden (daarvoor Visor Prism) en het enige minpunt is die harde schijf die wat "achter" blijft.
Maar om filmpjes te bekijken of muziek te beluisteren, geeft die harde schijf geen problemen. Toch zeker niet als je TCPMP gebruikt.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 augustus 2005, 18:03
judgeblacksteel's schermafbeelding
judgeblacksteel judgeblacksteel is offline
Forumbikkel
Voornaam: judge
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Locatie: ijsland
Berichten: 308
palm

palm wat anders .......
__________________
It is not that your life is too short , but you are dead so long
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 augustus 2005, 07:49
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Ik loop rond met een Qtek 2020 (PocketPC) en een Palm Tungsten T3. De Palm is zoveel fijner (minder stappen tot elk doel, intuitiever, overzichtelijker) dat het voor mij loont om met 2 apparaten rond te lopen (want voor m'n werk heb ik PocketPC nodig). Zodra ik kan dump ik de PocketPC. Ik heb het echt geprobeerd! Zelfs DateBk achtige kloons op PocketPC gekocht en geprobeerd, want ik wilde maar met één apparaat rondlopen... Wat ik doe met m'n PDA's: Films kijken, MP3's luisteren, MSN, plannen, enkele keer office documenten bijwerken.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #8  
Oud 23 augustus 2005, 14:09
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Tsja, ik zou altijd voor Palm kiezen. Maar ik heb dan ook geen goede herinneringen aan mijn HP. Ook echt geprobeerd, maar ik had het er niet mee. Slechte batterij, moeilijk leesbaar scherm, niet het gebruikersgemak van een palm. Veel, heel veel soft en hard resets .

Ppc's zijn uiteraard prima apparaten. En ik heb vast veel pech gehad. Maar ik denk dat je net zoveel negatieve verhalen over ppc kunt vinden als je gaat zoeken als over palm. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die het bovenstaande mee heeft gemaakt.

Ik ben dan ook na drie jaar rommelen weer teruggegaan naar Palm en na een paar maanden nog steeds heel gelukkig!!!!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 23 augustus 2005, 14:34
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Ondanks dat het scherm van mijn Treo 600 minder is dan v/d SPV e200, heb ik toch de Treo mee, en de SPV in de kast

Accu gaat langer mee, als er al eens een spontane reset is, ben ik nu tenminste niet alle data kwijt (bij Windows Mobile wel) alle apps sluiten automatisch af, dus niet eerst alles afsluiten met een TaskManager zoals bij WM (omdat anders echt de snelheid eruit is)
En Agendus is TOP, evenals Document To Go.

Maar goed Imate Jam is ook leuk, moeilijke keuze.

Ik ben terug, en blijf voorlopig bij Palm
__________________
Toon mij uw Ipod, en ik zeg u wie u bent
Klik: Postbus31 TechBlog

Met citaat reageren
  #10  
Oud 23 augustus 2005, 14:53
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Accu gaat langer mee, als er al eens een spontane reset is, ben ik nu tenminste niet alle data kwijt (bij Windows Mobile wel)
Bij Windows Mobile ook niet. Tenzij je een hard reset doet, maar dan is ook bij Palm alles weg. Toch gaat ook mijn voorkeur uit naar PalmOS.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #11  
Oud 23 augustus 2005, 14:54
Niek's schermafbeelding
Niek Niek is offline
Forumbikkel
Voornaam: Niek
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Berichten: 170
Nooit een PocketPC nemen. Ik heb vorig jaar korte tijd een ipaq 4150 gehad. Ik vond het helemaal niks. Traag, al die progjes blijven openstaan. Input van nieuwe afspraken vergt meer handelingen. Plus het is Windows, dus veel resets . En er is m.i. weinig echt handige software (vindt maar eens een echt goed alternatief voor Agendus of Datebk5)

Als ik jou was zou ik een 2e hands Sony Clié TH-55 proberen te scoren. Da's volgens mij nog altijd de fijnste 'Palm'. Super battery life (veel beter dan mijn T3). Camera er op, WiFi bluetooth, je kunt er TomTom op draaien. Zo heel gek veel extra's biedt de LifeDrive volgens mij ook niet.

En... een goed exemplaar is vaak voor 200 Euri te scoren.

Mocht je liever een telefoon erbij hebben dan is de Treo 650 de enige keuze.

Ik zou het wel weten als mijn T3 het begaf.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 23 augustus 2005, 15:01
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Bij Windows Mobile ook niet. Tenzij je een hard reset doet, maar dan is ook bij Palm alles weg. Toch gaat ook mijn voorkeur uit naar PalmOS.
[off topic]

Ik had dus ook spontane harde resets bij WM

[/off topic]
__________________
Toon mij uw Ipod, en ik zeg u wie u bent
Klik: Postbus31 TechBlog

Met citaat reageren
  #13  
Oud 20 oktober 2005, 21:08
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
To reset or not to reset

Ligt het aan mij of aan de toestellen...

1,5 jaar TUngsten T en 2,5 jaar m500: aantal resets : 0 (hoeveel?) NUL
Akkoord ik gebruik wat erop staat en niets anders.

pocket pc sinds anderhalve week om uit te testen. Aantal resets : 0 (hoeveel?) NULL

Het is inderdaad een groter karwei om je appointments in te tikken, maar wie zegt dat je alles moet ingeven?
Je krijgt er ook wat voor terug. (je krijgt bv. je afspraak samen met de 'note' op één schermpje... voor mij handig, voor een ander dan weer niet.

En ja palm werkt intuïtiver, vlugger. Maar stop het toestel in mijn vader zijn handen (66 jaar en geen palmgebruiker), dan heeft hij ook moeite. Met een windows toestel zal hij wel kunnen werken, omdat hij windows kent.
Oh ja, ik weet dat het niet hetzelfde is, maar voor hem is dat wel hetzelfde. Een knop waar je op klikt, waar je programma's kunt kiezen en een explorer waar je ziet waar je bestanden staan.
Een vriend van mij heeft een T5, en het was voor mij toch wel even zoeken vooraleer ik het doorhad... (en ik heb nochtans een beetje intuïtie voor zulke spullen )

Enfin de groeten

Aangepast 2/3/2006...
Voor de volledigheid... ik ben ondertussen terug aan het palmen... De ipaq hx2790 is al lang 'geebayed'..

Laatst gewijzigd door huplahoi; 02 maart 2006 om 15:27.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 20 oktober 2005, 21:40
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Het is inderdaad een groter karwei om je appointments in te tikken, maar wie zegt dat je alles moet ingeven?
Je gaat dus minder invoeren omdat het apparaat minder lekker werkt. Op den duur vul je dan nooit meer wat in, en verdwijnt hij in de la.

En Windows Mobile verschilt wél veel van Windows. De leercurve is vergelijkbaar met die van Palm, maar vervolgens gaat bij Palm alles veel lekkerder.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #15  
Oud 21 oktober 2005, 00:12
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
En Windows Mobile verschilt wél veel van Windows. De leercurve is vergelijkbaar met die van Palm, maar vervolgens gaat bij Palm alles veel lekkerder.
Mee eens, ik heb een paar keer een tijdje met een HP gespeeld, laatste keer met een 4700. Je blijft klikken en zoeken met dat Windowsgedoe. Uiteindelijk is het gewoon minder overzichtelijk. Windows is absoluut niet intuïtief, als je Windows al kent van de desktop is het te doen, anders denk ik zelfs dat de leercurve steiler is (naar het OS gekeken dan...).
Met citaat reageren
  #16  
Oud 21 oktober 2005, 06:57
dragonetti's schermafbeelding
dragonetti dragonetti is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 mei 2005
Berichten: 86
Altijd leuk dit soort topics (...misschien niet altijd gewaardeerd maar goed...)
Een PPC is zeker niet slecht als:
  • Filmpjes wilt kijken
  • Word documenten wilt maken / bewerken
  • Veel PDF documenten leest
  • Je in de toekomst wat aan uitbreidingen wil doen op de PPC zelf (CF jackets e.d.)
De minpunten vind ik:
  • Je bent verplicht om de stylus te gebruiken voor navigatie en informatie invoer. (de hardware knoppen laten wel beperkt navigatie toe, maar toch...het is te beperkt vind ik)
  • Batterij gaat sneller leeg
  • Windows OS op je device is niet altijd prettig (dingen zoals register e.d.) dat je met windows op je pc werkt wil nog niet direct zeggen dat je prettig kan werken met een windows georienteerde device.
  • Je kan een PPC 128 MB geven.... 256 mb geven ...etc maar als de batterij leeg is...
Voor mij is de palm (Treo 650) super omdat:
  • batterij gaat lang mee
  • invoer, je kan met 1 hand alles invoeren. (nu pas beginnen die "betere" toetsendbord modellen uit te komen en de MDA 3 reken ik daarbij absoluut niet mee!)
  • de besturing gaat vlotter met een palm merk ik. (met de navigatie knop kan je zowat alles besturen zonder je stylus erbij te pakken)
  • Zelfs als je een model hebt zonder toetsenbord zal het navigeren alsnog prettiger zijn.
  • Het geheugen systeem in de nieuwere modellen Palm (waaronder gelukkig ook mijn treo 650) is zodanig dat bij een lege batterij al je data van je interne geheugen weg is... (de PPC heeft wel een file store hiervoor...)
  • Ik lees hier op de forum trouwens dat het films bekijken op Palm devices zelfs op tragere modellen heel strak gaat dus zelfs dit kan een low end palm blijkbaar.
De minpunten vind ik:
  • zonder omzetten een PDF document bekijken
  • Hotsyncen is minder, het werkt niet zo soepel als active sync ondanks dat het 2 verschillende OSen zijn is het uiteindelijke doel van die 2 wel hetzelfde...je data up to date houden. Het update proces is gewoon prettiger bij de PPC.
    (ik kan mijn ipaq in de cradle zetten en hij synct alles wat ik wil dat hij synct automatisch)
  • uitbreidingen zoals Compact flash jackets battery jackets, je device wordt er wel groter door maar je krijgt ook wat voor terug. (als je geen behoefte aan dat soort uitbreidingen hebt dan is dit niet eens een nadeel meer).
  • Alhoewel games niet het belangrijkste zijn van het geheel vind ik toch dat de games op de PPC er gelikter / mooier uitzien. Als je dan toch zo een duur device hebt dan wil je oog misschien op dit vlak ook wel wat zien. (maar je device heeft andere prioriteiten neem ik aan en graphics zeggen niet alles over gameplay)
  • USB connectie problemen, ik heb veel pocket pc forums gezeten en heb zelden iemand gezien die problemen had met zijn connectie. Nadat ik laatst problemen had met mijn cradle ben ik hier en op andere forums gaan zoeken naar de oplossing en zag toch behoorlijk wat mensen die hier problemen mee hebben (niet alleen met hun accessoires maar ook met hun device zelf m.b.t USB). Kans is zeer klein dat het je overkomt maar toch... (probleem met mijn cradle is opgelost trouwens.)
-edit- Palm Desktop kan je gewoon downloaden!

Je kunt die 2 toch niet tegen elkaar afspelen de een vind dit prettiger de ander weer dat…
Ik heb het geluk dat ik van 2 walletjes kan eten (een Ipaq 3970 + uitbreiding jackets en een treo 650)
Ondanks dat dit een Palm forum is, moet je de inhaalslag van de PPC totaal niet onderschatten ik loop hier met een gevoel rond dat de PPC flink aan het inhalen is…maar goed daar is weer een ander topic voor…

Laatst gewijzigd door dragonetti; 22 oktober 2005 om 16:43.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 21 oktober 2005, 11:04
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Palm Desktop kan wel gedownload worden, maar de cd is juist handig voor de extra applicaties die erop staan. Verder is Dataviz (van Docs2Go) bezig met native PDF-support, en is er sinds kort al een programma beschikbaar van een andere maker die hetzelfde kan (maar helaas nog veel crasht). Na de herfst zou de PDF-ondersteuning van Palm stukken beter moeten zijn.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #18  
Oud 21 oktober 2005, 17:36
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dragonetti
  • Hotsyncen is minder, het werkt niet zo soepel als active sync ondanks dat het 2 verschillende OSen zijn is het uiteindelijke doel van die 2 wel hetzelfde...je data up to date houden. Het update proces is gewoon prettiger bij de PPC.
    (ik kan mijn ipaq in de cradle zetten en hij synct alles wat ik wil dat hij synct automatisch)
  • USB connectie problemen, ik heb veel pocket pc forums gezeten en heb zelden iemand gezien die problemen had met zijn connectie. Nadat ik laatst problemen had met mijn cradle ben ik hier en op andere forums gaan zoeken naar de oplossing en zag toch behoorlijk wat mensen die hier problemen mee hebben (niet alleen met hun accessoires maar ook met hun device zelf m.b.t USB). Kans is zeer klein dat het je overkomt maar toch... (probleem met mijn cradle is opgelost trouwens.)
Microsoft Warns of ActiveSync 4.0 Problems
Microsoft publiceert tutorial voor Activesync 4.0 en Windows Mobile 5.0
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Neyndorff @ Pocketinfo.nl
De nieuwe Activesync 4.0 werkt op basis van netwerk synchronisatie. Dit is een totaal andere insteek dan de vorige Activesync versies en is erg gevoelig voor firewalls of andere vormen van beveiligingssoftware. Let hier dus op als je Activesync 4.0 gaat gebruiken. De top 4 issues op een rij:
  • Connectie valt weg tijdens synchronisatie
  • Geen connectie kunnen maken
  • Synchronisatie stopt terwijl deze nog niet klaar is
  • De PC functioneert niet zoals het moet als deze verbonden is met een device

Laatst gewijzigd door jean-paul; 21 oktober 2005 om 18:42.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 21 oktober 2005, 22:52
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
windows vista

Windows vista ondersteunt geen palm... komaan zeg . Dat ruikt naar monopolie. Ik zeg niet dat palm dood gaat, en dat zal het ook niet. Maar op die manier zal het toch in de toekomst een aantal klanten verliezen.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 21 oktober 2005, 23:23
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi
Windows vista ondersteunt geen palm... komaan zeg . Dat ruikt naar monopolie. Ik zeg niet dat palm dood gaat, en dat zal het ook niet. Maar op die manier zal het toch in de toekomst een aantal klanten verliezen.
Windows XP ondersteunt toch standaard ook geen Palms? Voor de Palmgebruiker verandert er echt niets met Vista hoor.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023