Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19 augustus 2004, 15:43
Gado
Guest
 
Berichten: n/a
Terughalen gewiste bestanden

Tijdens het intypen van een verslag verschenen er plotseling strepen in het beeld en reageerde de Tungsten T3 nergens meer op. Ik moest uiteindelijk een zachte reset (door de button achter op de Tungsten T3 in te drukken) uitvoeren. Hierdoor raakte ik mijn verslag (een dagboek van mijn reis door Indonesie) kwijt. Ik baal hier stevig van. Weet iemand een oplossing om dit verslag toch nog tevoorschijn te halen. Via de Palm Desktop wordt dit verwijderde bestand niet herkend.

Bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 augustus 2004, 16:06
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Als je hem tussendoor niet hebt opgeslagen, of niet hebt gesynchroniseerd, denk ik dat je alles kwijt bent.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 augustus 2004, 16:58
Gado
Guest
 
Berichten: n/a
Aangezien ik het verslag tijdens mijn vakantie maakte, had ik geen computer bij de hand. Ik heb dus het bestand alleen kunnen opslaan op de Tungsten T3.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 augustus 2004, 17:07
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Ook nooit een kopie naar je SD-kaartje geschreven?
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 augustus 2004, 19:15
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Heb je een programma als Filez op je T3? Daarmee kan je alle bestanden die in het geheugen staan bekijken. Zoek eens of je iets kan vinden dat lijkt op de titel van je verslag (het bestand dus). Soms zijn dat er meerdere (met DocsToGo). Ik neem aan dat je dat gebruikte?

Dan valt er wellicht nog wat terug te winnen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 augustus 2004, 13:18
Gado
Guest
 
Berichten: n/a
Op de Tungsten t3 heb ik geinstalleerd FileProg en FileZ. Met deze programma's zie ik inderdaad welke bestanden op de interne schijf staan, maar ik de gewiste bestanden komen niet in deze lijst voor en daar ging het me juist om. Ik heb de handleiding van deze programma's bestudeerd om te achterhalen welke opdracht ik moet geven om de gewiste bestanden te laten zien, maar ik kom er niet uit. Heeft iemand een suggestie?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 augustus 2004, 19:58
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Als ze er niet staan zijn ze er waarschijnlijk ook niet. Uithuilen en opnieuw beginnen dus, voor zover dat mogelijk is.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 augustus 2004, 21:06
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Heeft docs2go eigenlijk geen auto-save functie? Het lijkt mij gek dat de software het bestand enkel tijdelijk vasthoudt. Je kan wel kiezen tussen automatisch opslaan bij het afsluiten of een keuzeschermpje met de vraag 'opslaan of niet?', maar volgens mij niet zoals MS Word dat tussendoor doet.

Had je het verslag overigens al een keertje opgeslagen? Want dan moet er iets bewaard gebleven zijn. Anders denk ik dat ik me bij de rest moet aansluiten.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 23 augustus 2004, 01:55
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Ik heb een programmaatje voor het onthouden van wachtwoorden (Keyring) en dat beroept er zich op dat na het draaien van het programma geen waardes in het geheugen achterblijven.
Het is zo dat na het draaien van een programma of na het wissen van een dokument de gegevens nog in de geheugenlokaties staan. De 'directory' is wel gewist en daar door zijn de gegevens niet langer bereikbaar.
Met een of ander debug- of hackerprogramma zou je deze informatie kunnen zichtbaar maken. Cfr Undelete of discsectordump in DOS. Het kan ook zijn dat de info in blokken verspreid staat en dan moet er heel wat gepuzzeld worden. Ik weet daarvoor te weinig van het Palm geheugenbeheer af hoe dit precies in zijn werk gaat. Voorwaarde is wel dat er nog niets anders over geschreven geweest is.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023