Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10 augustus 2004, 13:41
Mark Vondenhoff
Guest
 
Berichten: n/a
Entourage (Mac) - Palm m500

Beste Palm-club-medegebruikers,

Al een paar maanden lijkt het erop dat ik een gefrustreerde Palmgebruiker ga worden. Waar mijn Palm m500 tot een zeker moment zeer goed samenwerkte met mijn I-book en ik prima kon syncen met Entourage, van de een op de andere dag lukt dit niet meer zoals het hoort. Harde, zachte resets , maakt allemaal niets uit. Ben lang aan het vogelen geweet, maar geen succes.

Gisteravond het volgende ontdekt: als ik een nieuwe identiteit aanmaak in Entourage gaat alles weer prima. Adressen, agenda alles gaat goed van Palm naar Entoura v.v.. Maar als ik mijn huidige bestaande identiteit weer wil syncen gaat het weer niet goed. Kan het zijn dat in Entourage teveel items staan (ik moet er niet aan denken dat ik al mijn adressen (400) en agenda-items opnieuw handmatig moet invoeren?

Anders zou er een fout in mijn database in Entourage kunnen zitten. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Overigens kan ik wel gewoon nieuwe software installeren dus de communicatie is er op zich wel tussen Palm en mijn I-book.

Ben ik te vaag, of is dit voldoende voor een antwoord om mij te behoeden voor een Palm-depressie

Groet,



Mark.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 augustus 2004, 14:25
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Hallo Mark en welkom op dit forum.

Het lijkt erop dat je ooit iets geinstalleerd hebt wat de problemen veroorzaakt. Probeer eens een grote schoonmaak en zet alleen die applicaties terug die je echt op je pda wilt hebben.

Als je vooraf een goede backup maakt (zie het hele schoonmaakverhaal), dan hoef je je adressen niet opnieuw in te voeren.

En 400 adressen is voor een pda niet echt veel, dat lukte al met de Pilot 1000.

Succes, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 augustus 2004, 14:41
Mark Vondenhoff
Guest
 
Berichten: n/a
Beste Roel,

Dank voor je antwoord. Harde reset geen probleem en backup niet nodig want ik loop toch al een paar maanden met een lege palm rond. Maar bij het opnieuw opstarten elke keer installeert hij inderdaad wel allerlei programma's die ik wellicht beter kan weglaten. Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat hij die niet installeert bij een nieuwe harde reset ? Dat heb ik nog nergens kunnen vinden....

Groet,



Mark.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 augustus 2004, 15:11
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
http://www.palmone.com/us/support/macintosh/ en dan specifiek deze pagina.
Citaat:
In Macintosh OS X, your individual user folder is usually in this path:
(Mac hard drive) : Users : (Your Mac username) : Documents : Palm : Users

In Macintosh OS 9 and earlier, your individual user folder usually located in this path:
(Mac hard drive) : Applications : Palm : Users

On a Macintosh, the title of your user folder is the same as your user name.
Overigens staat dit precies zo in de Grote Schoonmaaktip die Roel een paar posts hierboven gaf. Die folder moet je dus leegmaken om te voorkomen dat alles wordt teruggezet na een harde reset .
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023