Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05 februari 2007, 12:43
NoFRespect
Guest
 
Berichten: n/a
Question Palm schakelt elk om het uur automatisch aan

Hoi mede palmgebruikers, ik zit met een probleempje en kom er maar niet achter waar het door komt.

Ik ben in het bezit van een Tungsten T2 en die springt elk uur automatisch aan en gaat dan na de ingestelde auto off tijd weer uit. Niet hinderlijk maar het hoort niet.
Op het aanspringen van de Palm kan je de klok gelijk zetten op precies een uur. Bijv. om 12, dan 13 dan 1400 uur. Geef ik hem nou om 1230 uur een softreset dan springt hij vervolgens om 1330, 1430 etc uur weer aan (het zal dus niet aan een alarm liggen e.d.).
Ik heb aardig wat software op mijn Palm zitten maar ik noem alleen de programma's op waarvan ik denk dat de fout kan zitten.
- ZLauncher (enabled)
- Poweron (disabled)
- PowerRun (enabled)
- BT Toggle (enabled)
- TealAlias (enabled)
- MSMount OS5 Beta (disabled)
- Crash Pro (enabled)
- Symantec AntiVirus (enabled)
- Clipper (enabled)
- HiLauncher (enabled)
- SlideFree (enabled)
- PButton (enabled)
- TextMaster (enabled)
- YAHM (enabled) met de extension SupressKeyclickSound
- AutoOffEx (enabled)

Zelf verdenk ik het programma'tje AutoOffEx als die namelijk geinstalleerd staat dan gaat mijn Palm na een uur automatisch aan en na 3 minuten weer uit, maar als ik dit programma'tje verwijder dan gaat hij na een uur automatisch aan en blijft dan een uur aan staan, dus heb ik hem maar weer erop gezet (liever 3 minuten dan 1 uur toch?)

Deze programma's hebben ook allemaal op mijn vorige Palm de Tungsten T gedraaid zonder problemen. De Tungsten T heb ik doorverkocht aan een kennis met veelal dezelfde programma's en hij zit nu met hetzelfde probleem.....

Ik hoop dat iemand het weet of nog suggesties heeft, ik heb van alles geprobeert zoals het in en uitschakelen van meedraaiende programma'tjes en het zelfs verwijderen daarvan. Ik zie het niet zitten om alle programma'tjes er één voor één weer in te zetten

Aan ZLauncher ligt het in ieder geval niet daar had ik op de volgende site al wat over gelezen 1src Forums - AutoOffExtender 2.5 Crash, ik trek deze conclusie omdat degene die mijn oude Tungsten T heeft hetzelfde probleem heeft en MegaLauncher heeft draaien i.p.v. ZLauncher. ZLauncher is op de Tungsten T ook nooit geinstaleerd geweest.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 05 februari 2007, 12:54
NoFRespect
Guest
 
Berichten: n/a
Talking :-$

Excuus voor de typefout in de titel
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 februari 2007, 13:11
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NoFRespect Bekijk bericht
Excuus voor de typefout in de titel
Ik had hem al weggehaald.

Kijk eens met het programma Palminternals welke applicatie een alarm instelt voor hele uren.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 februari 2007, 13:14
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Probeer eens met Palm Internals te achterhalen voor welk programma allemaal alarms (binnen een uur na nu) ingesteld zijn.

EDIT
Tegelijk typen . Maar ja: ik heb een link

__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 05 februari 2007, 13:37
NoFRespect
Guest
 
Berichten: n/a
Hardstikke bedankt voor de snelle reacties

Handig proggie die Palm Internal, ik weet nu dat het probleem in Symantec AntiVirus zit, die wil elk uur een automatische update uitvoeren. Maar nu komt het volgende probleem, ik kan de optie voor het updaten van de virusscanner nergens aanpassen sterker nog, ik heb nog niet eens een proxy ingesteld voor de AntiVirus.

Hoe kwetsbaar zijn Palm-computers eigenlijk voor virussen, als dat minimaal is dan gooi ik de AntiVirus er gewoon af.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 05 februari 2007, 13:54
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Gooi het er maar af, virusbesmetting bij Palms komt niet voor
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #7  
Oud 05 februari 2007, 14:09
NoFRespect
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Jeeejjjj, hardstikke bedankt voor jullie hulp, ik ben nu eindelijk van het probleem af waar ik al een paar weken mee liep te klooien.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 05 februari 2007, 14:47
NoFRespect
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb Handige tip voor Symantec Antivirus gebruikers

Als je ook het probleem hebt wat hier boven omschreven staat hoef je niet persé Symantec te verwijderen. Je kan ook het life update gedeelte van Symantec met de extensie 'SLUp' verplaatsen naar je SD-kaartje. Dan is de virusscanner nog wel actief maar zal geen updates uitvoeren. Als je dan toch een update wil uitvoeren even het bestandje terug-kopieren naar je RAM en dan kan je na het updaten het'update-proggie weer weg halen.

Ook al komen er dan geen virussen voor op de Palm (had ik eerder moeten weten), het is wel zonde van je 40 euro als je Symantec Antivirus zomaar weg gooit.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023