Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21 augustus 2005, 02:10
knuppelhout knuppelhout is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 21 augustus 2005
Berichten: 27
BT internet delen via netwerkbrug werkt niet

ik heb een Palm Tungsten T PDA (PAlmOS 5.0) met Bluetooth, en nou wil ik graag via BT internet op kunnen.
Daar heb ik allerlei handleidingen voor gevonden, en het lukt me ook het voor elkaar te krijgen.
Ik moet dan via ICS (internet delen in XP) mijn Wifi netwerkverbinding (met de router) delen met de Bluetooth verbinding. Prima. Alleen wil ik mijn internet ook delen via een gewone netwerkkaart met een 2e pc. Dat kan voor zover ik heb kunnen vinden niet, je kunt maar 1 verbinding kiezen om mee te delen. Dus heb ik een netwerkbrug gemaakt met daarin de BT en de LAN verbindingen.
De PDA kan dan gewoon connecten en krijgt een IP adres, maar hij wil niks van internet halen.
Wie weet hier een oplossing voor?

Ik heb al zitten klooien in de instellingen voor internet delen (zodat je bepaalde poorten openzet denk ik) maar dat heeft nog niet mogen baten.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 augustus 2005, 13:05
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Welke foutmelding krijg je op je pda? En helpt het als je de firewall op de pc helemaal uitzet? En wat gebeurt er als je geen netwerkbrug gebruikt?
Een verzoekje voor de volgende keer: geef in je posts meer (en nog duidelijkere) informatie. Meestal wordt je dan stukken sneller geholpen

Tot slot, welkom bij de Palmclub!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 augustus 2005, 13:06
Ed-Infrared
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo Knuppelhout,

Wat jij wilt heb ik ook tot in den treure zitten proberen.
Het is niet gelukt.
Uiteindelijk heb ik een router geplaatst voor het delen van de internetverbinding voor de verschillende pc's en op 1 pc internetsharing aangezet voor bluetooth.
Nu werkt het perfect. Een bluetoot router vind ik nog wat te prijzig dus dit is voor mij een goede oplossing.

Overigens kun je hier een draad vinden over een bluetoot accespoint

Laatst gewijzigd door Ed-Infrared; 21 augustus 2005 om 13:10. Reden: extra informatie
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 augustus 2005, 13:25
knuppelhout knuppelhout is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 21 augustus 2005
Berichten: 27
aha, was ik al bang voor.
op het 1e antwoord:
geen foutmeldingen op PDA, internet op 2e pc werkt wel gewoon als de netwerkbrug aanstaat.
vreemd dat het zo niet werkt, staat in een handleiding die ik heb gevonden wel dat het zou moeten werken (welke services/poorten je allemaal moet delen enzo) maar helaas.
Moet nog maar een extra draadloos usb dongle'tje installeren ofzo.
thanks
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 augustus 2005, 13:40
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Knuppelhout, heb je mijn post, voor die van ed infrarood, eigenlijk wel gelezen?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 augustus 2005, 13:52
knuppelhout knuppelhout is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 21 augustus 2005
Berichten: 27
ja die heb ik gelezen en ik heb er ook antwoord op gegeven: ik heb geen firewall lopen (ook niet die van winXP - edit: ik zie net dat dat berichtje niet is geplaatst omdat het te snel na de 1e was, sorry) en de PDA geeft geen foutmelding. In mijn OP stond al dat internet het gewoon doet op de PDA als de BT-verbinding niet in de brug zit.
Bedankt voor de tips tot nu toe, misschien kom ik er nog eens uit.
Ik las in die handleiding die ik had gevonden (ik zal m eens opzoeken) dat er 3 manieren zijn om internet werkend te krijgen:
1 met een programma (xxxPPP ofzo)
2 met internet-delen van winXP
3 met de BT-seriele poort en dan in windows een seriele directe kabelverbinding aanleggen.

Die laatste optie heb ik geprobeerd maar als ik dan de virtuele seriele poort (COM11 bij mij) instel, zegt t BT programma dat de poort in gebruik is (weet ik, door mn telefoon). wat kan ik hieraan doen? ik gebruik Syncen wel voor de gsm, maar nie de hele tijd natuurlijk, hooguit 1x per dag. Het zou dus prima zijn als ie alleen connect als ie synct, en daarna weer disconnect zodat de poort vrij is voor de PDA, maar hoe doe ik dat?

alvast bedankt
Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 augustus 2005, 15:12
knuppelhout knuppelhout is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 21 augustus 2005
Berichten: 27
heb t nu werkend, via windows RAS, alleen syncen via BT werkt nu niet, maar dat geeft niet aangezien ik m altijd in de cradle kan steken als ik dat wil.
prima!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 21 augustus 2005, 15:13
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Misschien wil je je instellingen en handelingen hier nog posten?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #9  
Oud 21 augustus 2005, 15:24
knuppelhout knuppelhout is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 21 augustus 2005
Berichten: 27
sure:

gewoon de optie "winras" uit de BT intenet-delen handleidingen die op inet te vinden zijn, met user en pass "palm" (die user moet je wel in windows aangemaakt hebben).
je maakt dan een directe verbinding met de seriele BT poort (bij mij poort 11) en zet "inbellers mogen ip adres bepalen" aan!
op de palm: verbinding maken in networking met user en pass ingevuld, in details "PPP" kiezen en idle timeout "never".
Query DNS aanvinken en (heel belangrijk) IP-adres kiezen. BT 'wil' de PC per se op 192.168.0.1 hebben, de pc wil dat soms zelf NIET (bijv als je router in dezelfde range zit), dus als je zelf op de palm ip 192.168.0.2 (bijv) kiest, past de pc zich aan en gaat ook in die range zitten.
Doe je dit laatste niet, dan connect ie bij mij wel, maar kan niet op internet.

Daarna heb ik de WLAn verbinding naar de router geshared, niet met de BT-LAN verbinding maar gewoon met de 2e LAN-verbinding (naar mn 2e pc), en de netwerkbrug uitgeschakeld.

ALs je nu connect op de palm krijg je een popup dat je moet pairen, en dan ben je verbonden met de BT serial port.
et voila!

syncen lukt niet via BT of netwerk, maar dat boeit me dus niet aangezien de cradle het gewoon doet.
suc6
Met citaat reageren
  #10  
Oud 22 augustus 2005, 09:28
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Dank je
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:50.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023