Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Windows Mobile - Algemeen > Palm Treo 500v (Windows Mobile)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20 mei 2010, 17:25
Kvto Kvto is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 500v
 
Geregistreerd: 20 mei 2010
Berichten: 1
HELP ! Usb kapot in me Palm (Treo 500v) !

Zoals de titel al beschrijft is de usb poort in mijn Palm (Treo 500v) kapot.
Ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen zal niet moeilijk zijn.

Ik stopte de oplader in de Palm (Treo 500v) en toen merkte ik dat die USB poort in me Palm (Treo 500v) een beetje los zat toen ik de oplader eruit haalde trok ik ook gelijk die USB poort mee.
Nu zit ik dus met het probleem dat ik mijn Palm (Treo 500v) niet meer op geladen kan worden.

Nu was mijn vraag kan ik op de een of andere manier toch een oplader om alleen de accu in te doen vinden ? Ik heb er wel eens wat over gehoord maar kan het nergens vinden dus hoopte dat ik hier hulp zou kunnen vinden.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 mei 2010, 09:39
MikeO MikeO is offline
Lid
Model: Palm Treo 500v
 
Geregistreerd: 31 maart 2008
Berichten: 20
wat je zou kunnen doen is een cradle kopen waar je de Treo in kunt steken als burolader. Aan bepaalde laders is ook een extra optie om een losse batterij op te laden. Nadeel is wel dat je elke keer je batterij uit de telefoon moet halen.

Op onderstaand een voorbeeld, deze is hier alleen niet meer te bestellen.
Veripart Cradle with battery slot Palm Treo 500 - Smartphoneshop.nl

Op ebay is er nog 1 te vinden
Dockingstation Cradle mit Akkufach Palm Treo 500v 500 v - eBay, Dockingstations, Palm, PDA- Organizer-Zubehör, Handy Organizer. (Eindtijd 27-mei-10 17:54:13 CEST)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 mei 2010, 20:54
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MikeO Bekijk bericht
wat je zou kunnen doen is een cradle kopen waar je de Treo in kunt steken als burolader.
Citaat:
toen ik de oplader eruit haalde trok ik ook gelijk die USB poort mee.
Hoe gaat hij z'n 500v er dan insteken De USB connector ligt eruit en dat is nu net het onderdeel waarmee hij in de cradle zit

Is een kleine reparatie die hier gedaan kan worden terwijl je erop wacht.
Citaat:
5-pin Mini USB Connector Replacement€ 39.00
Contact
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 mei 2010, 08:53
MikeO MikeO is offline
Lid
Model: Palm Treo 500v
 
Geregistreerd: 31 maart 2008
Berichten: 20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deMol Bekijk bericht
Hoe gaat hij z'n 500v er dan insteken De USB connector ligt eruit en dat is nu net het onderdeel waarmee hij in de cradle zit
Kijk als je dan niet het hele verhaal goed leest en allen quote wat je wilt lezen dan kan ik daar ook niets aan doen.

Er staat toch duidelijk bij
Aan bepaalde laders is ook een extra optie om een losse batterij op te laden. Nadeel is wel dat je elke keer je batterij uit de telefoon moet halen

De eerste regel die jij quote is puur om even uitleg te geven wat ik bedoeld met een cradle aangezien niet iedereen hiervan op de hoogte is.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 mei 2010, 13:50
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MikeO Bekijk bericht
Kijk als je dan niet het hele verhaal goed leest en allen quote wat je wilt lezen dan kan ik daar ook niets aan doen.

Er staat toch duidelijk bij
Aan bepaalde laders is ook een extra optie om een losse batterij op te laden. Nadeel is wel dat je elke keer je batterij uit de telefoon moet halen

De eerste regel die jij quote is puur om even uitleg te geven wat ik bedoeld met een cradle aangezien niet iedereen hiervan op de hoogte is.
Ja dat had ik wel gelezen. Maar om zo'n cradle te kopen en dan de helft (van de functie)gebruiken
Ik zou zelf even een nieuwe usb connector erin solderen, of laten solderen als hij dat niet kan.Inderdaad is het een nadeel om steeds die batterij er te moeten uithalen.

Ik wens hem succes
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 mei 2010, 17:57
MikeO MikeO is offline
Lid
Model: Palm Treo 500v
 
Geregistreerd: 31 maart 2008
Berichten: 20
Mee eens maar is altijd nog het goedkoopste. Niet handig maar ja voor 39 euro kun je ook zoeken op bijvoorbeeld MP voor een andere.

Hieer 1 voor 50 euro. Kun je de oude gebruiken voor onderdelen als er nog eens iets stuk gaat en je hebt direct een reserve batterij. Marktplaats.nl > Koopje: Palm Treo 500 Smartphone (500V) - compleet 50 euro! - Telecommunicatie - Mobiele telefoons | Overige Merken
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023