Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11 januari 2007, 08:00
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
[Nieuws] Apple iPhone schudt aandelenmarkten overhoop

De aankondiging van de iPhone heeft behoorlijke invloed gehad op de aandelenkoersen van telefoonmakers zoals Palm, RIM, Nokia en Samsung. Alleen het aandeel van Apple zelf schoot omhoog, de meeste andere koersen duikelden omlaag. Alleen de componentmakers profiteerden mee.

Na de aankondiging van de iPhone zakten de RIM-aandelen met 7,7 procent op de Toronto Stock Exchange. Op hetzelfde moment zakten de aandelen van Palm op de Nasdaq met 5,7 procent. Maar ook in Azië bleek de Apple-telefoon, die pas in juni beschikbaar komt en nog niet eens is goedgekeurd, een schok teweeg te brengen. De aandelen van HTC daalden 4,1 procent op de Taiwan Stock Exchange in Taipei. Bij Samsung in Zuid-Korea zakte het aandeel 1,4 procent terwijl LG Electronics 2,7 procent van haar waarde kwijtraakte. Bij de Europese telefoonmakers was de invloed relatief gering: Nokia zakte 2,2 procent en Ericsson slechts 1,4 procent.

Toch waren er ook bedrijven die van de aankondiging profiteerden; sommige zelfs meer dan Apple zelf. Het aandeel van Balda AG, een Duitse fabrikant van touchscreens, steeg met maar liefst 15,9 procent en het Taiwanese Catcher Technology Co Ltd - een bedrijf dat telefoonbehuizingen maakt - kon 5,2 procent bij de aandelenwaarde optellen. Apple's eigen aandeel maakte op het moment van de aankondiging een sprint omhoog naar 8,3 procent, maar zakte de volgende ochtend alweer naar 5,4%.


Bron: Apple iPhone roils world handset stocks - Yahoo! News
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 3483-598tq3pkomm.jpg‎ (26,5 KB, 2x gelezen)
  #2  
Oud 11 januari 2007, 12:26
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Net als de iPhone een erg emotioneel toestel is, was ook de introduktie een heel emotioneel gebeuren, met weerklank over heel de wereld. Alle tv-zenders (BBC, VRT) besteedden er een item aan in hun nieuwsuitzendingen. Ook op de beurs wordt zodoende emotioneel gereageerd. Eens de ratio terug komt zullen er wel een paar spijt hebben van hun aan- of verkoop.
De iPhone is niet echt als een vervanger voor de Palm en RIM smartfoon, zeker niet voor de zakelijke gebruiker. Bovendien mikt Apple op een bescheiden 1% aandeel tegen eind 2008, waardoor de inlevering bescheiden zal zijn.
En om nu reeds te investeren in bedrijven, waar van wordt verondersteld dat ze in de toekomst onderdelen gaan mogen leveren is ook wel niet voor iedereen weggelegd.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
  #3  
Oud 11 januari 2007, 12:31
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
De iphone is door Apple nadrukkelijk gepresenteerd als de verbeterde versie van onder meer een Palm Treo en Blackberry.
__________________
What the FAQ?
  #4  
Oud 11 januari 2007, 13:09
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck Bekijk bericht
De iphone is door Apple nadrukkelijk gepresenteerd als de verbeterde versie van onder meer een Palm Treo en Blackberry.
Je moet ook zeggen wat de verbetering is: Het werd niet gepresenteerd als verbetering in het algemeen, maar op het vlak van het toetsenbord. Dit is bij o.a. Palm en RIM uitgevoerd in hardware en daardoor vast, terwijl bij Apple er alleen software toetsen (schermbeelden) zijn, die oneindig konfigureerbaar zijn. En ja, er zijn ook nog wel andere verbeterpunten mogelijk voor Palm. Maar presentaties zijn gemaakt om mooier te ogen dan het is en Apple zijn iPhone zelf is ook nog aan een paar verbeteringen toe, voor ik naar de winkel hol.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg dsc_0172.jpg‎ (33,0 KB, 3x gelezen)
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
  #5  
Oud 11 januari 2007, 13:49
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ghia, je haalt mening "De iPhone is niet echt als een vervanger voor de Palm en RIM smartfoon, zeker niet voor de zakelijke gebruiker" en feit "Apple heeft helemaal niet gesproken over een zakelijke of consumentenmarkt" door elkaar.

Oh, en de iphone is gepresenteerd als een verbetering ten opzichte van de treo, onder meer vanwege het toetsenbord en het daardoor grotere videoscherm. Het is dus een verbetering in algemene zin: iphone is beter dan treo (volgens Apple dan).
__________________
What the FAQ?
  #6  
Oud 11 januari 2007, 14:55
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck Bekijk bericht
Ghia, je haalt mening "De iPhone is niet echt als een vervanger voor de Palm en RIM smartfoon, zeker niet voor de zakelijke gebruiker" en feit "Apple heeft helemaal niet gesproken over een zakelijke of consumentenmarkt" door elkaar.

Oh, en de iphone is gepresenteerd als een verbetering ten opzichte van de treo, onder meer vanwege het toetsenbord en het daardoor grotere videoscherm. Het is dus een verbetering in algemene zin: iphone is beter dan treo (volgens Apple dan).
Straks ga je nog beweren dat Steve Jobs gezegd heeft dat de Iphone de Treo en de BlackBerry gaat vervangen. En dat kan hij in zijn gepresenteerde vorm helemaal niet. Dus geen verbetering in de algemene zin, maar een aantal leuke details die ook in aanmerking komen als verbeterpunten voor de Treo.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
  #7  
Oud 11 januari 2007, 16:15
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ik ga niets beweren, ik baseer me op de feiten. In de presentatie en de daarom heen liggende persconferenties heeft Apple duidelijk gemaakt de Treo en de Blackberry niets te vinden ("garbage" is geloof ik een van de woordelijke termen). Daarom heeft Apple de iphone gemaakt. De iphone is hun ogen dus een verbetering in algemene zin ten opzichte van de Treo en de Blackberry.

Wat de achterliggende reden is achter die uitspraken van Apple (marketingtechnisch natuurlijk) doet er hier nu niet toe.
__________________
What the FAQ?
  #8  
Oud 12 januari 2007, 00:44
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck Bekijk bericht
Ik ga niets beweren, ik baseer me op de feiten. In de presentatie en de daarom heen liggende persconferenties heeft Apple duidelijk gemaakt de Treo en de Blackberry niets te vinden ("garbage" is geloof ik een van de woordelijke termen).
En al veel plezier gehad aan de 'garbage' in je zak?
Geloof jij maar wat je wilt, dit zijn de feiten van Steve Job's key notes!

Part 1
Part 2
Part 3 (vanaf 7:00 iPhone)
Part 4
Part 5
Part 6
Part 7
Part 8
Part 9
Part 10
Part 11
Part 12

Ik heb het hem niet horen zeggen!

De iPhone is een (video-)iPod (muziek, foto en film) + telefoon + internet toestel (browser en mail) in een toestel. Het doet deze dingen smarter, moderner en met meer stijl dan een smartfoon, zoals de Treo, maar de ingebouwde funkties zijn te beperkt om een echte smartfoon te zijn. Zelfs ik gebruik mijn Palm nog voor heel wat meer dan de iPhone aankan. Niet echt een algemene verbetering.

Maar zoals ik reeds aangaf en hier ook blijkt: de iPhone is emotie ten top!

Na de aanklacht van Cisco is de koers van Apple al met 1,25% gezakt.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
  #9  
Oud 12 januari 2007, 00:47
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Volgens mij wil Ghia je punt niet snappen, metck. Maar dat geeft niets. Als anderen maar snappen wat Jobs over de relatie tussen iPhone en andere Smartphones wilde zeggen.

Citaat:
Maar zoals ik reeds aangaf en hier ook blijkt: de iPhone is emotie ten top!
Creating Lifestyle through Innovation and Emotion. Wellicht leuke tagline voor de iPhone.
__________________
FoleoCentral.com
  #10  
Oud 12 januari 2007, 01:16
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Jammer dat de emoties van de iphone discussies zo kunnen vertroebelen. Het Reality distortion field heeft op sommigen toch meer invloed dan ik had kunnen vermoeden...
__________________
What the FAQ?
  #11  
Oud 12 januari 2007, 01:51
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Apple's New Calling: The iPhone -- Tuesday, Jan. 09, 2007 -- Page 2 -- TIME
Citaat:
In the hours we spent talking about the iPhone, Jobs trash-talked the Treo, the BlackJack, the Sony PSP and the Sony Mylo (“just garbage compared to this”), Windows Vista ("It's just a copy of an old version of Mac OSX") and of course Microsoft’s would-be iPod killer, Zune.
Meer via : iphone garbage - Google zoeken
  #12  
Oud 12 januari 2007, 07:42
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul Bekijk bericht
Apple's New Calling: The iPhone -- Tuesday, Jan. 09, 2007 -- Page 2 -- TIME
Citaat:
In the hours we spent talking about the iPhone, Jobs trash-talked the Treo, the BlackJack, the Sony PSP and the Sony Mylo (“just garbage compared to this”), Windows Vista ("It's just a copy of an old version of Mac OSX") and of course Microsoft’s would-be iPod killer, Zune.
Altijd leuk om een stevige quote te mixen in het verslag van het interview. In dit geval een halve zin, waarvan niemand weet op welk toestel het precies slaat of wat Steve nu werkelijk (en in welk verband) gezegd heeft.
Citaat:
En zo gaat die zinsnede een eigen leven leiden!
Opmerkelijk is dat vooral Sony-fanaten zich aangesproken voelen. Van de Mylo kan je dat nog begrijpen, maar waarom ook de PSP'ers zich beledigd voelen (terwijl de iPhone toch helemaal geen spelletjeskonsole is)?
Jullie interpretatie van de tekst van dit artikel met sensationele halve quotes, dat Jobs letterlijk gezegd heeft dat de Treo huisvuil is, is voor mij een brug te ver.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
  #13  
Oud 12 januari 2007, 10:24
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia Bekijk bericht
Jullie interpretatie van de tekst van dit artikel met sensationele halve quotes, dat Jobs letterlijk gezegd heeft dat de Treo huisvuil is, is voor mij een brug te ver.
Nee hoor, geen interpretatie. Slechts een weergave van de feiten. De quote van Jobs staat bovendien in de context en het is duidelijk over welke apparaten hij het heeft.

Ik kan me voorstellen dat jij het erg vervelend vindt dat die feiten niet overeenkomen met jouw mening, maar ja... jij kan niet altijd gelijk hebben
__________________
What the FAQ?

Laatst gewijzigd door metck; 12 januari 2007 om 10:36. Reden: ...dt :)
  #14  
Oud 12 januari 2007, 12:03
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck Bekijk bericht
Nee hoor, geen interpretatie. Slechts een weergave van de feiten. De quote van Jobs staat bovendien in de context en het is duidelijk over welke apparaten hij het heeft.
Als twee halve zinnen, die je gezien hebt van iemand die het gehoord heeft een feit vormen ... Tja, RDF zeker? Er zijn hier op het forum legio voorbeelden te vinden van journalistieke overdrijving en verdraaiing (zie bron en thread). Wat zou deze zinsnede zo anders maken?
Citaat:
Ik kan me voorstellen dat jij het erg vervelend vindt dat die feiten niet overeenkomen met jouw mening, maar ja... jij kan niet altijd gelijk hebben
Mijn mening is dat ik met de aangehaalde 'feiten' niet geloof dat Jobs gezegd heeft dat de Treo garbage is en dat is geen kwestie van gelijk te hebben. En zelfs al zou ie het echt gezegd hebben, zie ik nog geen reden om hem te geloven, iets wat jullie blijkbaar al wel doen.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
  #15  
Oud 12 januari 2007, 12:13
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Deze discussie stopt - helaas - hier. Al het nodige is wel gezegd en het gaat allang niet meer over het daadwerkelijke nieuws dat de aandelenmarkt (al dan niet tijdelijk) overhoop is gegooid.
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023