Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04 april 2006, 12:35
Daktari Daktari is offline
Junior lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 05 december 2005
Berichten: 9
Welk database / wiki / memo-programma?

Hallo,
Wie kan mij vertellen welk programma ik het best kan gebruiken om mijn vele (medische) aantekeningen in te zetten, die ik als naslagwerk steeds wil kunnen raadplegen.
Wat zou het programma idealiter moeten kunnen:
-enige opmaak (lettergrootte, dik gedrukt, spaties, kolommen, tabellen, leestekens als pijltjes)
-evt kunnen importeren van plaatjes/tabellen uit andere bronnen
-hierarchische opbouw mogelijk, met inhoudsopgave, zodat ik snel alles kan vinden
-evt hyperlinks tussen verschillende onderwerpen in programma zelf
-het moet, indien ik switch naar pocketpc, over te zetten zijn
-nieuwe aantekeningen moeten in te voeren zijn op de pc en bij voorkeur ook mijn palm

Het hoeft dus NIET een database te zijn met allerlei invulvelden of rekenmogelijkheden; gewoon aantekeningen, maar je begrijpt dat alleen al vanwege de opmaak het memo-program van palm niet voldoet.

Dank voor evt adviezen!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 april 2006, 13:16
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Misschien kun je een lijstje maken van belangrijk naar minder belangrijk, want ik betwijfel dat dit allemaal zal kunnen in één programma. Misschien moet je zelfs meerdere programma's gebruiken.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 04 april 2006, 13:23
bascee's schermafbeelding
bascee bascee is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 08 april 2005
Berichten: 75
persoonlijk gebruik ik handyshopper (http://www.palmclub.nl/forums/showth...t=handyshopper) voor al mijn database werk, dit programma is wel is waar niet geschreven voor dit werk maar is er wel prima voor te gebruiken, probeer het eens uit, is toch gratis.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 04 april 2006, 13:52
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Wat ook kan is een soort Wiki op te zetten op je computer die je dan sync't met je LifeDrive en kan bekijken via je ingebouwde Web browser of Plucker.

Aantekeningen toevoegen op de Palm zelf is dan volgens mij niet mogelijk (tenminste, niet zo 1-2-3), maar voor de rest voldoet het aan al je eisen.

Als je nou een servertje kan draaien op je pda, kan het editen volgens mij ook. Maarja, dat kan dus niet. Misschien bij een Windows Mobile pda wel.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 04 april 2006, 13:52
palmdoc's schermafbeelding
palmdoc palmdoc is offline
Forumbikkel
Voornaam: Niels
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 25 februari 2005
Locatie: Nijmegen
Berichten: 113
Ik ben ook bezig geweest met een mooie database van aantekeningen, protocollen etc, maar hier worstel ik ook al een tijdje mee. Als je een handige index wilt maken is het bewerken op de palm vaak erg lastig. Met docs2go kun je natuurlijk wel redelijk opmaken en invoeren op de palm, maar hierbij moet je elk onderwerp apart opslaan om te indexeren. Een nadeel is hiervan dat je niet kunt linken naar gerelateerde onderwerpen. Een bestand omzetten in HTML en dan platform-onafhankelijk lezen (iSilo, Mobipocket) is erg mooi, maar beperkt de invoer op de palm. Ik heb tot dusver geen goede oplossing kunnen vinden. Suggesties zijn van harte welkom! Ik wil graag meedenken en iets dergelijks helpen ontwikkelen. Is erg handig en zeker bruikbaar in onder andere de medische wereld.
__________________
IIIc -> T|T3 -> Treo 650
Met citaat reageren
  #6  
Oud 04 april 2006, 15:54
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bascee
persoonlijk gebruik ik handyshopper (http://www.palmclub.nl/forums/showth...t=handyshopper) voor al mijn database werk, dit programma is wel is waar niet geschreven voor dit werk maar is er wel prima voor te gebruiken, probeer het eens uit, is toch gratis.
Ben ik het helemaal mee eens. Mijn vele veterinaire aantekeningen heb ik ook in HandyShopper staan. In het verleden heb ik ook wel andere programma's daarvoor gebruikt, maar kom telkens weer terug op HS.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 04 april 2006, 16:28
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Het enige wat aan je vereisten tegemoet komt is een HTML-editor in kombinatie met een grafische editor op de Palm voor het bewerken van de info. Deze kan je dan met Blazer offline lezen. Ook op de PC kunnen deze bestanden bewerkt worden.
Nadeel is wel dat het nogal veel handwerk vraagt om indexen en verwijzigingen op te stellen en bij te houden.
Doe je het opstelwerk alleen op de PC dan kun je (naast de reeds genoemde alternatieven) ook denken aan Plucker, wat op de Palm vooral voor grotere teksten prettig leest.
Voor database gebruik ik Pilot-DB, waarmee je gegevens tabelsgewijs kan bijhouden en opzoeken.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #8  
Oud 07 april 2006, 22:19
Daktari Daktari is offline
Junior lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 05 december 2005
Berichten: 9
Dank voor jullie adviezen. Ik ga eens kijken. Bram: mijn volgorde zou zijn:
1. opmaak
2. inhoudsopgave
3. iig in te voeren via pc
Groet,
Daktari
Met citaat reageren
  #9  
Oud 07 april 2006, 22:37
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Als opmaak erg belangrijk is, zou ik alles via Docs2Go doen, met zeer duidelijke bestandsnamen. Het voordeel is dat je opmaak makkelijk via knoppen kunt regelen.
Een soort opmaaktaal (zoals bepaalde codes in een Wiki) is veel minder snel te noteren, en zal in praktijk vervelend werken. Wel kun je in een Wiki alles goed structureren en onderling links aanbrengen.
De afweging zul je zelf moeten maken. Het vervelende is dat het ene niet snel in het andere om te zetten is. Wel zijn beide direct onder PPC bruikbaar.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #10  
Oud 08 april 2006, 01:43
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik las laatst op pda24/7 iets over een soort Wiki-pad voor de Palm. Ik ben eens gaan zoeken en dit is ongeveer wat het moet wezen:

NoteStudio

Je kunt hier handig indexeren, en linkjes maken naar documenten binnen in documenten. Ik denk dat hier wel goedkopere alternatieven voor zijn, zoals:

AcroWiki

en zelfs:

Wikipad

Ik denk dat er nog wel meer van dit soort dingetjes te vinden zijn.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif pg_palm5.gif‎ (7,0 KB, 24x gelezen)
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 08 april 2006 om 01:49.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 21 april 2006, 23:26
Daktari Daktari is offline
Junior lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 05 december 2005
Berichten: 9
Dank voor je suggesties, Gazpacho! Zoiets bedoelde ik dus. Ben na enig aarzelen overgegaan tot de koop van NoteStudio. Lijkt veelbelovend, maar of het uiteindelijk HET programma zal zijn, weet ik natuurlijk pas na enkele maanden er mee werken.
Gegroet!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 02 september 2006, 17:19
Myriam Myriam is offline
Junior lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 10 augustus 2006
Berichten: 9
Software om tekstdocumenten te ordenen

Wie weet goede software om memo's beter /verregaand te orden? Voor mijn werk (geneeskunde) moet ik veel informatie onthouden. Dit staat nu als losse memo's, slechts ingedeeld door de categorieen waar PalmOS de ruimte voor geeft. Maar als ik daarin nieuwe onderverdelingen wil maken, of snel een memo opzoeken, kan dat niet. Eigenlijk zoek ik een soort 'verkenner' met mapfuncties. Bovendien wil ik op mijn desktop ermee kunnen werken. Bestaat dit soort software en heeft iemand er ervaring mee?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 02 september 2006, 17:42
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Hallo Myriam, welkom op het forum!

Ik kan me herinneren dat iemand een tijdje geleden een soortgelijke vraag stelde en daar kwamen een aantal mogelijkheden uitrollen. Misschien heb je daar wat aan?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 02 september 2006, 18:16
Podcoach
Guest
 
Berichten: n/a
Ik gebruik memoleaf er handig en practisch.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 02 september 2006, 18:45
Myriam Myriam is offline
Junior lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 10 augustus 2006
Berichten: 9
Werkt NoteStudio?

Hallo Daktari, ik zoek iets soortgelijks, dus mijn vraag is: werkt NoteStudio? Voldoet het aan je wensen/eisen? En is het veel werk om bestaande memo's erin te verwerken?
Groet, Myriam
Met citaat reageren
  #16  
Oud 03 september 2006, 05:20
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik heb de twee onderwerpen samengevoegd, dat houdt het wat overzichtelijker voor iedereen.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 03 september 2006, 20:28
Daktari Daktari is offline
Junior lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 05 december 2005
Berichten: 9
Hoi Myriam
ja, bevalt redelijk. Tekst invoeren gaat via copy/paste, waarna je wat opmaak moet bijstellen meestal. Hyperlinks tussen paginás maken en naar documenten op je PC of website, ook goed (dus inhoudsopgave maken, met hoofdstukken en suhoofdstukken enz geen rprobleem, en met verwijzingen naar artikelen waar je je wijsheid destijds vandaan gehaald hebt). Plaatje invoeren gaat niet, tabellen met wat kunst en vliegwerk. Met het invoeren van wat grotere lappen tekst had ik wat problemen, maar misschien zijn die verholpen met de laatste update. Opmaakmogelijkheden zijn precies voldoende (en dus veel beter dan in de memo/functie van Palm). Al met al een heel behoorlijk rpogramma denk ik; ik ben niet iets soortgelijks op wiki-basis tegengekomen. Op de DogMelon -site kan je demo's zien; wist je denk ik al.
Ik ben benieuwd wat je kiest en je ervaringen; hou me op de hoogte!
Daktari (tropenarts/huisarts in opl)
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Palmclub.doc‎ (20,5 KB, 8x gelezen)
Met citaat reageren
  #18  
Oud 03 september 2006, 20:42
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Waarom voeg je je reactie ook nog eens bij als Word-document?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023