Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11 januari 2007, 00:16
Mmmm Mmmm is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 april 2004
Berichten: 69
Mutatiedatum agenda-items te achterhalen??

Kun je op een of andere wijze erachter komen op welke datum/tijdstip een Palm-agenda-item is toegevoegd of laatstelijk gemuteerd? Het liefst op zo'n manier dat je kunt zien welke items allemaal na datum x zijn aangepast.

De achtergrond hiervan:
Op mijn werk synchroniseert mijn Palm met Lotus Notes. Ellende is dat op gezette tijden het synchronisatieprogramma alle instellingen vergeet (ik vermoed dat de afd. automatisering dan weer iets heeft geupdate of zo) waardoor het zich weer gedraagt als bij een eerste Hotsync.
In praktijk moet ik dan kiezen voor de optie "Lotus Notes Calendar overschrijft Palm agenda" (de andere opties: "Palm overschrijft Lotus NOtes" levert grote problemen op met repeterende afspraken en afspraken (meetings) met andere geinviteerden, en de optie "Synchronize" levert bijna altijd dubbele items op - lastig weg te halen, zeker omdat ik niet gebruik kan maken van het Palm-tooltje op mijn pc want dat levert sync-problemen met LoNo op..)
Het probleem is dan dat alle afspraken die ik ná de laatste Hotsync met LoNo heb toegevoegd op mijn Palm verloren gaan.... en laat dit nou toevallig gebeuren vlak na de Kerstvakantie waarin ik een heleboel zaken heb toegevoegd.

Het komt dus wel vaker voor. Het zou dan zo handig zijn om een lijstje te hebben van de laatst toegevoegde afspraken in de Palm, zodat ik die handmatig aan LoNo kan toevoegen alvorens mijn Palm-agenda te overschrijven.
OP dit moment ben ik steeds gedwongen om mijn Palm-agenda handmatig met LoNo te vergelijken en zo deze afspraken te achterhalen; een tijdrovend klusje...

En voor wie andere oplossingen heeft: graag, maar houd er svp rekening mee dat ik bij een groot bedrijf werk waar de flexibiliteit van de kantoorautomatisering nul is. M.a.w.: op het kantoorsysteem kan ik niets zelf installeren en verzoeken hiertoe worden nooit toegestaan; er zijn strenge standaards en een autonoom beleid t.a.v. de kantoorvoorzieningen.

gr Maarten
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 januari 2007, 00:22
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Nee, dit kan helaas niet. Intern wordt er niet zo'n datum opgeslagen, en ook uit de volgorde in de database op de Palm is niets af te leiden omdat gegevens gesorteerd worden bewaard.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 januari 2007, 00:42
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ik weet niet of het kan wat jij wil, maar ik kende deze nog van eerder gebruik: Dated!
Citaat:
Application Description
*Full Version*
Ever wondered:
- "How many meetings did I have with Mr Smith in 1999 ?"
- "I wish I could wipe out all those "Hot Date with Bamby !" entries now that I'm engaged to Prudence!"
- "How can I delete all those duplicate entries that the conduit program inserted ?"
- "I wish I could better view and manage all my Datebook entries !!"
Dated provides the solution !!
Dated allows you to selectively and easily view and manage your Datebook entries !
* Not supported on T|X etc.
Updated Description:

T!E, T!3 (and others) support
Automatic DateBk5 support
* Not supported on T|X etc.
Wees er wel voorzichtig mee, want eigenlijk niet geschikt voor T|X
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 januari 2007, 07:40
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Vraagje: hoe weet je dat de systeembeheerder weer aan het klooien is geweest? Dat weet je toch pas als het kwaad al geschied is?
Of kent HotSync jouw Palm opeens niet meer (en weet je het daardoor al voordat HotSync uitgevoerd wordt)?

Als er problemen met HotSync zijn zou het kunnen zijn dat systeembeheer op jouw PC iets met het bestand C:\Program Files\PalmOne\users.dat heeft gedaan (gewist ofzo).

Je zou een kopietje van dat bestand kunnen maken (onder een andere naam, bijv. users.bak) en als het probleem zich weer voordoet het kopietje kunnen terugzetten.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 januari 2007, 11:48
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus

Off-topic
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mmmm Bekijk bericht
graag, maar houd er svp rekening mee dat ik bij een groot bedrijf werk waar de flexibiliteit van de kantoorautomatisering nul is. M.a.w.: op het kantoorsysteem kan ik niets zelf installeren en verzoeken hiertoe worden nooit toegestaan; er zijn strenge standaards en een autonoom beleid t.a.v. de kantoorvoorzieningen.
En terecht! In een kantooromgeving toestaan dat gebruikers zelf sofware installeren en wijzingen aanbrengen is vragen om ellende en een bak met werk waar je als systeembeheer niet op zit te wachten...

Geloof me, ik spreek uit ervaring!

__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 januari 2007, 12:03
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450

Off-topic
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smaus Bekijk bericht
En terecht! In een kantooromgeving toestaan dat gebruikers zelf sofware installeren en wijzingen aanbrengen is vragen om ellende en een bak met werk waar je als systeembeheer niet op zit te wachten...
Maar dan moet diezelfde systeembeheerder niet zeuren als hij voor een medewerker opeens 100 afspraken moet overtypen omdat e.e.a. na een update ofzo "opeens" niet meer werkt.

Maar goed: dit is meer een discussie over verantwoordelijkheden (wie kan wie de schuld geven).

__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 januari 2007, 13:46
Chamsin Chamsin is offline
GPS lover
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 02 januari 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smaus Bekijk bericht

Off-topic

En terecht! In een kantooromgeving toestaan dat gebruikers zelf sofware installeren en wijzingen aanbrengen is vragen om ellende en een bak met werk waar je als systeembeheer niet op zit te wachten...

Geloof me, ik spreek uit ervaring!

[Sorry, off-topic]
Het komt van twee kanten. Ik ken ze allebei... Nu gewoon aan de gebruikerskant.
Ik zit nu ook binnen een sub-club (van een club) die standaard zegt dat iets niet kan of mag... Als je dan verder gaat vragen waarom en hoe (dat kan dan nog NET), dan komt daar soms nog wel iets zinnigs uit, maar vaker niet...
Dan gaan we een trapje hoger en dan hebben we het over een week of wat opeens wel! Eh....

Inderdaad moet een gebruiker niet het recht hebben zelf dingen te verkloten, maar er moet in overleg wel mogelijk blijven dat je je werk zo optimaal mogelijk kunt doen!!
__________________
---
[iPhone 3G][KPN + Internet Totaal]

Laatst gewijzigd door Chamsin; 11 januari 2007 om 14:44. Reden: off-topic
Met citaat reageren
  #8  
Oud 11 januari 2007, 13:52
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
OK, en zullen we nu weer ontopic gaan?!


Mmmm, heb je iets aan de oplossing van Fransbr?
Citaat:
Je zou een kopietje van dat bestand kunnen maken (onder een andere naam, bijv. users.bak) en als het probleem zich weer voordoet het kopietje kunnen terugzetten.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 11 januari 2007, 17:38
Mmmm Mmmm is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 april 2004
Berichten: 69
Fijn dat zoveel mensen willen meedenken over mijn probleem (en wat het al niet aan emoties losmaakt over eindgebruikers ....)

@Fransbr: inderdaad is er in mijn userdir een directory voor de Palmsync. Als de syncappl niet goed wordt afgesloten (gebeurt ook wel eens, bv Windows blijft hangen of zo), dan weigert de syncapp een volgende keer op te starten. De standaard remedie is dan: de eigen palmsync-dir helemaal leeghalen en een dir genaamd XCPCSYNC. Dan werkt de sync-app weer als vanouds, en raad eens? Juist: hij kent mijn palm niet meer, bouwt de userdir weer van scratch af op, en ook in die situatie beschouwt hij het als eerste HOtsync en moet ik dus weer de hele Palm-agenda overschrijven.

Dus kortom:
(a) op jouw vraag: ja , hij beschouwt het als een eerste HOtsync
(b) mogelijk kan ik wat experimenteren met deze dirs

In mijn geval heet de ene dir Y:\Palm en bevat hij de files user.dat en SerialSync.txt.
Daarnaast de subdirs _PqiTemp_ (leeg) en Maarte (mijn username).
IN de subdir Maarte bevinden zich, naar het schijnt, alle actuele bestanden van de laatste sync, om de dirs Archive en Backup en de logfile HotSync.txt.

De ander het Y:\XCPCSYNC, waarschijnlijk specifiek gemaakt door de sync-applicatie (Easysync). Ook deze dir bevat alle recente gegevens van de laatste sync.

Wat zou er voor zorg kunnen dragen dat de syncappl (Easysync) het beschouwt eerste Hotsync? Heb je een tip wat ik bv in de users.dat zou kunnen aanpassen?

@Bram: geen datum dus, jammer. NB: hoe weet hotsync dan welke mutaties nieuw zijn?

@JeanPaul: Dated lijkt me een interessante app, maar uit de beschrijving put ik niet veel hoop dat het mijn probleem kan oplossen. Bovendien ben ik huiverig om er mee te experimenteren (ik heb een TX, misschien corrumpeert hij wel het e.e.a.)

gr Maarten
Met citaat reageren
  #10  
Oud 11 januari 2007, 17:51
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
@Bram: geen datum dus, jammer. NB: hoe weet hotsync dan welke mutaties nieuw zijn?
Alle records die geupdate zijn hebben een bitje op 1 staan. Dit heet het dirty-bitje. Met een programma als rsrcedit kun je wel alle records nalopen om te kijken waar dit bitje op 1 staat, maar dat kost veel tijd.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #11  
Oud 11 januari 2007, 21:12
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mmmm Bekijk bericht
@Fransbr: inderdaad is er in mijn userdir een directory voor de Palmsync. Als de syncappl niet goed wordt afgesloten (gebeurt ook wel eens, bv Windows blijft hangen of zo), dan weigert de syncapp een volgende keer op te starten. De standaard remedie is dan: de eigen palmsync-dir helemaal leeghalen en een dir genaamd XCPCSYNC. Dan werkt de sync-app weer als vanouds, en raad eens? Juist: hij kent mijn palm niet meer, bouwt de userdir weer van scratch af op, en ook in die situatie beschouwt hij het als eerste HOtsync en moet ik dus weer de hele Palm-agenda overschrijven.

Dus kortom:
(a) op jouw vraag: ja , hij beschouwt het als een eerste HOtsync
(b) mogelijk kan ik wat experimenteren met deze dirs

In mijn geval heet de ene dir Y:\Palm en bevat hij de files user.dat en SerialSync.txt.
Daarnaast de subdirs _PqiTemp_ (leeg) en Maarte (mijn username).
IN de subdir Maarte bevinden zich, naar het schijnt, alle actuele bestanden van de laatste sync, om de dirs Archive en Backup en de logfile HotSync.txt.

De ander het Y:\XCPCSYNC, waarschijnlijk specifiek gemaakt door de sync-applicatie (Easysync). Ook deze dir bevat alle recente gegevens van de laatste sync.

Wat zou er voor zorg kunnen dragen dat de syncappl (Easysync) het beschouwt eerste Hotsync? Heb je een tip wat ik bv in de users.dat zou kunnen aanpassen?
Het bestandje users.dat bevat de bekende Palm gebruikers en een verwijzing naar de bijbehorende subdir. Als je dit bestandje weg gooit herkent de PC jouw Palm niet meer en wordt alle data van jouw Palm opnieuw vanaf Palm naar PC getransporteerd. Blijkbaar gaat er dan iets mis met de Lotus Notes conduit.

Ik denk dat er bij het starten van een syncronisatie ergens een bestandje (een zgn. semafoor) gemaakt om te voorkomen dat iemand ander tegelijkertijd synchroniseert. Aan het einde van de synchronisatie wordt dit bestandje weer weggegooid.
Daardoor kun je wel weer synchroniseren als je alles (incl. de semafoor dus) weg gooit. Maar dit heeft dus weer andere ongewenste bijwerkingen.
Als het weer eens mis gaat probeer dan eens te zoeken naar een bestandje met een grootte van ca. 0 bytes met een "verdachte" naam.
Probeer niet alles weg te gooien, maar doe het in stapjes. Je Userdirectory en users.dat verwijderen heeft bijv. geen enkele zin.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 03 februari 2007, 18:00
Mmmm Mmmm is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 april 2004
Berichten: 69
Speciaal voor alle mensen die mij hebben geholpen hierbij een update inzake hoe het is afgelopen.
Nou, dat is dus met een sisser!
Blijkbaar heeft de systeembeheerder inderdaad zitten 'klooien', want tot mijn verbazing herkende hij mijn palm ineens weer, na plm. 2 weken waarin hij telkens aangaf dat het de 1e keer van synchronisatie zou zijn.
Ik was ondertussen de bestandjes een beetje aan het bekijken, zoals fransbr suggereerde, zonder succes overigens.
Dus nadat de systeembeheerder e.e.a. blijkbaar had teruggezet toch maar een gewone sync uitgevoerd, zweet in de handpalm, en ja hoor: alles OK!

Dus bedankt voor jullie hulp & bereidheid tot meedenken,

gr Maarten
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023