Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #101  
Oud 28 februari 2004, 11:15
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Volgens mij was het mogelijk om handmatig POIs toe te voegen, maar in het geval van radarpalen zal dat waarschijnlijk gedaan moeten worden door iemand die er een apart programma voor schrijft, net zoals dat nu bij PPC het geval is. Misschien kan je de makers van dat CheckPOInt programma eens mailen of ze ook een versie voor PalmOS gaan maken?
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #102  
Oud 28 februari 2004, 11:23
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 28-02-2004, om 12:15 heeft hnijho dit gezegd in bericht #100 En antwoorden zoals dit kun je beter aan TomTom vragen zijn niet echt zinvol; wat voo nut hebben anders threads op dit forum. Anders kunnen we alle vragen wel rechtstreeks stellen aan de producenten.

Off-topic

En toch blijf ik van mening dat je het beter aan TomTom kunt vragen. Dit is een dermate specifieke vraag dat die alleen maar door TT beantwoord kan worden. De meeste andere vragen op dit forum kunnen ook door de leden van de Palmclub beantwoord worden (en dus niet alleen door de producent).



Nee, de updates zullen niet gratis zijn (vermoed ik).
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #103  
Oud 28 februari 2004, 12:03
Phil's schermafbeelding
Phil Phil is offline
Senior lid, alhoewel :-)
Voornaam: Philip
Model: Palm Tungsten|C
 
Geregistreerd: 01 december 2000
Locatie: Sint-Niklaas België
Berichten: 384
Stuur een bericht via ICQ naar Phil
Citaat:
[En antwoorden zoals dit kun je beter aan TomTom vragen zijn niet echt zinvol; wat voo nut hebben anders threads op dit forum. Anders kunnen we alle vragen wel rechtstreeks stellen aan de producenten.
Tom Tom blijt redelijk karig met antwoorden.
Best rustig afwachten.
Ik dacht dat de inbreng van dergelijke POI's bij PocketPc(zoals flitspalen enz.) tot stand kwam door "derden" en niet door T.T. zelf.
Wie zich geroepen voelt ...
__________________
Greetings, Phil from Belgium (not the prince)... bijna ex-lid.



Met citaat reageren
  #104  
Oud 28 februari 2004, 12:24
hnijho
Guest
 
Berichten: n/a
klopt Tomtom is erg karig met antwoorden. heb zojuist op de site nog even rondgekeken en heb de indruk dat de software updates (niet de kaartupdates) gratis zijn. maar het zou perfect zijn als een ervaringsdeskundige dit kan bevestigen.
Met citaat reageren
  #105  
Oud 29 februari 2004, 09:08
Palmpje Palmpje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 april 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 293
Even twee update's op vele vragen die ik tegenkom,

Ik heb begrepen van de makers van zowel Checkpoint als de maker van POIhandler dat ze bezig zijn met te onderzoeken of hun versies Palm OS compatible te maken zijn, dit heeft overigens bij de Pocket PC versie's ook even geduurd en was pas mogelijk nadat er een SDK voor Tom Tom beschikbaar was, dus het lijkt mij dat dit tzt wel mogleijk zal zijn.

Ook is het bij Tom Tom altijd al zo geweest (gebruikers van Citymaps, Routeplanner e.d kunnen dit beamen) dat software updates altijd grtias via de website te downloaden zijn.
__________________
De misdaad is al georganiseerd.
Nu de politie nog.
Met citaat reageren
  #106  
Oud 01 maart 2004, 16:42
Lyndon's schermafbeelding
Lyndon Lyndon is offline
Senior lid
Voornaam: Lyndon
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Rijswijk (ZH)
Berichten: 95
TT Benelux op 256MB SD-Card?

Ben benieuwd of het volgende mogelijk is bij de aanschaf van TT voor Palm:

- Benelux versie op een 256MB Sd-Card ipv 128MB. Dan heb je nog extra geheugen-ruimte over voor andere kaarten en/of software/data

- Aanschaf van TT met enkel de CD en geen SD-Card. Met name interessant voor degene die reeds beschikken over een SD-kaart (>= 128MB)

- CD's met alle beschikbare kaarten van Europa. Volgens mij verkopen ze deze wel voor de Pocket PC

Lyndon
__________________
An insightful critique of one way of thinking about a problem leads to another, better understanding
Met citaat reageren
  #107  
Oud 01 maart 2004, 17:14
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Getuige de beschrijving op de TomTom website (onder kaarten en dekking) staat al het kaartmateriaal ook op een cd-rom. Dus waarschijnlijk is het plaatsen van kaartmateriaal op een eigen geheugenkaart geen probleem.
Met citaat reageren
  #108  
Oud 01 maart 2004, 17:40
hnijho
Guest
 
Berichten: n/a
Indien je TT en de Tungsten T3 hebt gekocht en je koopt over een tijdje een T4 bijv. Kan je dan de TT gewoon daar weer op gebruiken? Of kan je dan de hele boel weer verkopen
Met citaat reageren
  #109  
Oud 02 maart 2004, 11:32
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Het is allemaal nog even afwachten, maar de verwachting is dat het programma tenminste 400 MHz nodig heeft (zie ook verhalen elders in deze thread).
Met citaat reageren
  #110  
Oud 02 maart 2004, 11:42
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Op 02-03-2004, om 12:32 heeft koekiemonster dit gezegd in bericht #109
Het is allemaal nog even afwachten, maar de verwachting is dat het programma tenminste 400 MHz nodig heeft (zie ook verhalen elders in deze thread).
Zou die 400 Mhz echt het enige criterium zijn? Zou het echt niet mogelijk zijn om - buiten de specs om - een langzamere pda te gebruiken en dan eventueel (vrijwillig) van een deel van de kracht van het programma af te zien (bijvoorbeeld van de 3d view of de spraakweergave...)

JP?
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #111  
Oud 02 maart 2004, 11:45
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Op 02-03-2004, om 12:32 heeft koekiemonster dit gezegd in bericht #109
Het is allemaal nog even afwachten, maar de verwachting is dat het programma tenminste 400 MHz nodig heeft (zie ook verhalen elders in deze thread).
Verwachting? ik noem dat geen verwachting. Eerder geruchten Laten we nou maar even afwachten wat TomTom nog uit de hoge hoed tovert, dan zien we vanzelf wel of het inderdaad 400 MHz nodig heeft. (op een PPC werkt het ook op de lager geklokte machines...)
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #112  
Oud 02 maart 2004, 12:15
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Op 02-03-2004, om 12:45 heeft GJHartog dit gezegd in bericht #111


Verwachting? ik noem dat geen verwachting. Eerder geruchten Laten we nou maar even afwachten wat TomTom nog uit de hoge hoed tovert, dan zien we vanzelf wel of het inderdaad 400 MHz nodig heeft. (op een PPC werkt het ook op de lager geklokte machines...)
De tekst op pdashop werkt iig die verwachting Sterker nog, op de DOOS staat alleen T3. Maar ik hoop dat deze verwachting niet helemaal uitkomt, een TH met TomTom zou ook mooi zijn (hint), dat klinkt zelfs mooi.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #113  
Oud 02 maart 2004, 13:31
Marco Marco is offline
Forumbikkel
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 12 februari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 205
Ik denk dat de 3d weergave veel processortijd kost.
Met citaat reageren
  #114  
Oud 02 maart 2004, 19:40
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Op 02-03-2004, om 14:31 heeft Marco dit gezegd in bericht #113
Ik denk dat de 3d weergave veel processortijd kost.
Zoals ik al hierboven zei, het draait ook op de langzamere processoren bij een PocketPC. Dus denk ik niet echt dat daar de bottleneck ligt. Wat natuurlijk wel kan is dat het langer duurt voordat een route (her)berekend is. Maar goed, we zien wel...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #115  
Oud 04 maart 2004, 12:46
NRL
Guest
 
Berichten: n/a
Krijg net een mailtje van PDAshop: TomTom is op voorraad!

http://www.pdashop.nl/product/2819
Met citaat reageren
  #116  
Oud 05 maart 2004, 17:30
EvertG's schermafbeelding
EvertG EvertG is offline
Lid
Voornaam: Evert
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 oktober 2003
Locatie: Sint-Michielsgestel
Berichten: 42
Tom tom

Heb vandaag mijn tomtom navigator ontvangen voor de Palm T3. Het eerste proefritje verliep feilloos. Nu eerst eten, vanavond verder testen.
Ik vindt het raar dat er totaal geen handleiding bij zit van de bluetooth reciever. Er knipperen allerlei lichtjes, blauw groen, oranje rood en ik heb geen idee wat het betekent.

Voor de volledige beeldweergave moest je een programma downloaden van de tomtom side. Dat werkt ook allemaal prima maar als je nu bijv. je agenda horizontaal wil weergeven in de niet uitgetokken toestand, wordt het beeld erg gescrambled. Weet iemand hiervoor een oplossing?

Mijn ervaringen zal ik verder met jullie delen.

Evert
Met citaat reageren
  #117  
Oud 05 maart 2004, 20:34
Hatser's schermafbeelding
Hatser Hatser is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 04 oktober 2003
Berichten: 79
Question Wireless GPS handleiding?????

Ik heb ook net mijn navigator binnen. Ik vind het een beetje raar dat de handleiding alleen over de software gaat.

Bij TomTom op de site vond ik dit:
Citaat:
De TomTom Wireless GPS module heeft twee lichtjes aan de voorkant : Het linker lampje is van de bluetooth indicator en zal branden of knipperen als de bluetooth functie actief is. Het rechter lampje: - Voor de oplaadfunctie : het lampje zal rood oplichten indien de TomTom Wireless GPS module opgeladen moet worden en aan het opladen is. - Voor de GPS functie : het lampje zal groen knipperen wanneer er een sataliet verbinding is gemaakt. Voor meer informatie, raadpleeg uw handleiding.
Zie ook: Link

Dit zegt mij nog niet genoeg. Ik wil nog meer weten. Hoe reset ik dat ding zodat ik 'm kan pairen met een andere PDA? Welke lampjes branden wel en niet als die uit staat. enz... Wel slecht van TomTom dat daar geen informatie over is.

Verder valt mij op dat het pakket wat minder volwassen is dan de PPC versie. Geen POI toevoegen. Geen snelheden aan wegentypen toekennen. Geen link met het adresboek.

Ik hoop dat TT snel met een update komt om het net zo goed te maken als de PPC versie.


T|3
__________________
Palm M100 => Palm V => Sony Clie 770 => PalmOne Tungsten T|3 => PalmOne Treo 650 => Palm Treo 680
Met citaat reageren
  #118  
Oud 05 maart 2004, 22:01
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi

Citaat:
Verder valt mij op dat het pakket wat minder volwassen is dan de PPC versie. Geen POI toevoegen. Geen snelheden aan wegentypen toekennen. Geen link met het adresboek.
Bah! Is er eindelijke een pakket wat een beetje 'feature complete' is, en dan hebben ze enkele van de meest gebruikte functies niet geimplementeerd.

Heeft het pakket wel een avoid highways functie? Kan je die ook tijdens het rijden bedienen?

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #119  
Oud 06 maart 2004, 00:50
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Ik wil nog meer weten. Hoe reset ik dat ding zodat ik 'm kan pairen met een andere PDA?
Resetten ? dat is niet nodig hoor. Als de Bluetooth muis namelijk geen connectie heeft met een PDA, knippert het blauwe lampje. Probeer op dat moment hem maar te vinden met een andere PDA, en je zal zien dat na het invoeren van de passkey hij ook gewoon gepaired is met je tweede apparaat . Wat wel zo is, is dat als er al een connectie tot stand is gebracht (blauwe lampje brandt continu), dan kan je geen tweede connectie tegelijkertijd aanmaken. Maar goed, ik zie ook niet in waarom je dat zou willen.

Citaat:
Heeft het pakket wel een avoid highways functie? Kan je die ook tijdens het rijden bedienen?
Je kan inderdaad bepaalde wegen blokkeren ja, maar dat zijn niet dan specifiek snelwegen. Verder is alles ook tijdens het rijden te bedienen en te configureren.

Zo, en nu zeg ik niks meer. De review staat zeer binnenkort op deze site, en als ik zo doorga hoef ik die straks niet meer online te zetten.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #120  
Oud 06 maart 2004, 12:03
EvertG's schermafbeelding
EvertG EvertG is offline
Lid
Voornaam: Evert
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 oktober 2003
Locatie: Sint-Michielsgestel
Berichten: 42
Vastloper TomTom Bluetooth Reciever

Gisteren TomTom ontvangen en alles deed het meteen en goed.
Vandaag wil ik een demo geven aan mijn vriendin maar krijg geen contact meer met de Bluetooth GPS Reciever. Vanmorgen nog aangezet en kreeg meteen verbinding. Dit duurde slechts een minuutje en toen viel het weg en heb sindsdien geen contact meer. De GPS-reciever zit volgens mij in een loop of zo want het groene lampje brand continu en ik kan hem niet meer uit zetten, hoe lang ik die knop ook ingedrukt houd.
Na een harde reset van mijn Palm (een ander probleempje) kan ik de GPS reciever ook niet meer opnieuw koppelen. Hij vindt hem wel maar kan geen verbinding maken.

Iemand een idee,

Evert
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023