Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01 maart 2007, 08:35
edwin2003 edwin2003 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 november 2003
Locatie: Noordwijk
Berichten: 265
Database keuze, hulp gevraagd

Voor de het bijhouden van netwerk informatie en voorraden was (en ben ik weer opnieuw) op zoek naar een database pakket.
Ik had de keuze gemaakt voor mobi-systems database omdat deze een goede intergratie heeft met access en excel en tevens fraaie forms ondersteunde. Wat ik ook handig vind is dat je een form als appl kunt maken.

OK na een jaartje gebruikt te hebben baal ik als een stekker. Inmiddels meerdere malen een database kwijtgeraakt en moeizaam opnieuw opgezet, Sync met desktop werkt slecht (op de een of andere wijze worden records onjuist gesynced), support beroerd.
Inmiddels is de database weer onderuit en geeft de melding "required file for the current table is missing. Please read the user's manual fot more details"
Welke file hij mist, geen idee. Is ook niet achter te komen. User manual, staat niets over in. Support, zwijgt.
O ja filteren op checkmarks werkt ook niet. Al met al een foute keuze en een k*&%&^% programma.

Dus nu weer opnieuw aan het kijken. Ik denk dat er serieus slecht 2 kandidaten over zijn handbase en smartlist2go. sltg valt denk ik af omdat daar al heel lang geen update meer van is verschenen. hou ik over handbase.

Iemand ervaringen met handbase op gebied van support, updates, stabiliteit, terugzetten van backups enz.

De laatste review die ik vond was nog van 2003...

Groeten,
Edwin
__________________
Vodafone, Sim-Lock vrij, FW01.71, SW Treo650-1.20-ENA
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 maart 2007, 09:16
curro curro is offline
Senior lid
Voornaam: Frans
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 17 september 2001
Locatie: Amersfoort
Berichten: 68
Re: Database keuze, hulp gevraagd

Ik gebruik zelf HanDBase al een paar jaar en ben er heel tevreden over. Behoorlijk stabiel programma, op wat kleinigheden na, en ik ben nog nooit gegevens kwijtgeraakt. Het produkt wordt actief ondersteund door de ontwikkelaars.

Voor synchronisatie met MS-Access en voor het maken van Forms moet je erop letten dat je het juiste product hebt, uit mijn hoofd de Professional of Enterprise uitvoering. Er is een runtime versie beschikbaar, maar ik weet niet of die aan jouw eisen voor het maken van een zelfstandige applicatie voldoet.

Er is een nieuwe versie op komst (4.0), mocht je binnenkort besluiten een licentie te kopen dan zou ik even bij DDH informeren of je tzt recht heb op een gratis upgrade.

Frans
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 maart 2007, 10:00
edwin2003 edwin2003 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 november 2003
Locatie: Noordwijk
Berichten: 265
Een absolute pro is dat het ook te krijgen is voor PPC. Verder zie ik dat er ook add-on voor b.v. de camera van de treo zijn. Geeft mij het gevoel dat er echt aan ontwikkeld wordt. Weet jij hoe de opbouw van de db is? m.a.w. stel ik heb een backup op sd kan ik dan gewoon de betreffende pdb terug zetten en werkt het dan weer (dit gaat dus niet met mobi database!)
Gaat dit ook als je een koppeling hebt met een andere database?
Alvast bedankt voor de info, zeker met v4 (enig idee wanneer de nieuwe versie komt?)
__________________
Vodafone, Sim-Lock vrij, FW01.71, SW Treo650-1.20-ENA
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 maart 2007, 14:00
curro curro is offline
Senior lid
Voornaam: Frans
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 17 september 2001
Locatie: Amersfoort
Berichten: 68
HanDBase databases zijn inderdaad pdb bestanden die je gewoon kunt (her)installeren op je pda, ook als ze gekoppeld zijn. Overigens maakt het HB conduit ook een in te stellen aantal kopieën van de databases voor je tijdens de hotsync.

Over de verschijningsdatum van versie 4 doet DDH geen uitspraak (daar hebben ze zich in het verleden de vingers aan gebrand). De verwachting is binnen een paar maanden.

Er is een Yahoo groep voor HanDBase waar veel informatie te vinden is:
HanDBase : HanDBase Database Application discussion

Daarnaast staan op de website van DDH veel voorbeeld databases waarmee je zou kunnen uitproberen of HB wel echt doet wat jij wilt.

Frans
Met citaat reageren
  #5  
Oud 01 maart 2007, 20:15
edwin2003 edwin2003 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 november 2003
Locatie: Noordwijk
Berichten: 265
Dank, ben even wat aan het experimenteren met handbase en dat ziet er goed uit.
__________________
Vodafone, Sim-Lock vrij, FW01.71, SW Treo650-1.20-ENA
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023