Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05 juli 2004, 13:36
curro curro is offline
Senior lid
Voornaam: Frans
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 17 september 2001
Locatie: Amersfoort
Berichten: 68
TH55 WiFi PowerSave werkt niet

Als ik in de Wireless LAN setup van mijn TH55 de powersave mode aanzet kan ik wel een connectie maken met mijn access point (een SiteCom WL-025), maar iedere poging om van die verbinding gebruik te maken faalt: NetFront meldt "Wrong URL or invalid network settings." en HotSync klaagt dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

Dit gebeurt ook als ik met mijn neus op het AP ga staan en dus 100% signaalsterkte heb. Zodra ik de powersave mode uit zet kan ik wel normaal het draadloze netwerk op (leuk Droste effect trouwens om de Palmclub site te bezoeken met je PDA).

Lukt het iemand anders wel om WiFi te gebruiken met de powersave mode aan?

Frans
Met citaat reageren
  #2  
Oud 05 juli 2004, 14:34
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Nee, het is mij ook nog niet gelukt. Maar het schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn (zie de grote TH55-thread). De update voor de Amerikaanse en Japanse modellen schijnt dit probleem te verhelpen, maar die update is (nog steeds) niet uit voor de Europese TH55-modellen.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 juli 2004, 15:19
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Het lukt mij met een sitecol WL-018 feilloos. Tot op tientallen meters van het AP!
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 juli 2004, 15:43
curro curro is offline
Senior lid
Voornaam: Frans
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 17 september 2001
Locatie: Amersfoort
Berichten: 68
Ik heb de Amerikaanse update al eens stiekem uitgeprobeerd (zie dit draadje) maar zonder succes.

Ik hoop dat Sony nog niet alle ingenieurs van de Clié projecten afgehaald heeft en dat er binnenkort een oplossing hiervoor komt.

Frans


Citaat:
Op 05-07-2004, om 15:34 heeft metck dit gezegd in bericht #2
Nee, het is mij ook nog niet gelukt. Maar het schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn (zie de grote TH55-thread). De update voor de Amerikaanse en Japanse modellen schijnt dit probleem te verhelpen, maar die update is (nog steeds) niet uit voor de Europese TH55-modellen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 05 juli 2004, 15:51
curro curro is offline
Senior lid
Voornaam: Frans
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 17 september 2001
Locatie: Amersfoort
Berichten: 68
Bofkont! Of heb je hier iets speciaals voor gedaan?

Het eigenaardige is dat ik wel een connectie krijg met, ook op afstand, voldoende signaalsterkte. Alleen kan ik er geen gebruik van maken.

Ik zal een bericht sturen naar de support afdeling van Sony (ik ben benieuwd of die even beroerd is als die van PalmOne).

Frans


Citaat:
Op 05-07-2004, om 16:19 heeft r. dohmen dit gezegd in bericht #3
Het lukt mij met een sitecol WL-018 feilloos. Tot op tientallen meters van het AP!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 05 juli 2004, 19:03
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Op 05-07-2004, om 16:51 heeft curro dit gezegd in bericht #5
Bofkont! Of heb je hier iets speciaals voor gedaan?

Het eigenaardige is dat ik wel een connectie krijg met, ook op afstand, voldoende signaalsterkte. Alleen kan ik er geen gebruik van maken.

Ik zal een bericht sturen naar de support afdeling van Sony (ik ben benieuwd of die even beroerd is als die van PalmOne).
Nee, ik heb niets speciaals gedaan (ik heb overigens een ouder type dan jij hebt).
Sinds een week heb ik op het werk ook verbinding. Het valt me daarbij op dat de verbinding veel kritischer is. Pas bij een hele hoge signaalsterkte wordt een verbinding gemaakt. Power-save aan of uit maakt daarbij niet uit, maar het is wel typisch dat het accesspoint en de omgeving zo'n verschil kunnen maken.
Die tientallen meters zijn overigens buitenshuis. Binnenshuis kan ik wel plekken kunnen vinden waar de ontvangst slecht is, maar dan hebben we het over dikke lagen beton met wapening, die er tussen zitten.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023