Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22 januari 2012, 15:17
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Mening gevraagd over een externe lader voor Pre3 batterij

In navolging van de aanschaf van twee Mugen SL batterijen voor de Pre3, ben ik op zoek gegaan naar een externe lader voor deze batterijen. Uiteindelijk kwam ik terecht bij CellularTech, die onder meer deze universele lader voor liIon 3.7 volt batterijen aanbiedt.
Het is een vernuftig apparaatje, dat je met behulp van verstelbare + en - contactpunten precies kunt instellen voor het laden van het type batterij. (Zie afbeelding)
Met deze lader zou het dus moeten kunnen lukken, om een Pre3 batterij extern op te laden.
Mijn vraag is echter wat nu precies de + en - polen van de originele Palm Pre3 batterij zijn? Als ik hem voor me neerleg zie ik linksonder 5 contactpuntjes waarvan ik dus niet kan zien welke van die 5 de + en welke de - is. Wie weet dit wel? De lader schakelt overigens automatisch om van + naar - en omgekeerd, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Jammer is wel dat de groen verlichte laad-indicator niet de voortgangsstatus aangeeft, zodat je dus niet weet wanneer de batterij volgeladen is. Wat denken jullie?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Goop USB liIon lader 43478-725448.JPG‎ (94,5 KB, 8x gelezen)
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???

Laatst gewijzigd door apeka; 22 januari 2012 om 15:22.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 januari 2012, 14:47
CWdV's schermafbeelding
CWdV CWdV is offline
Palmprutser
Voornaam: CW
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 05 juni 2005
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel
Berichten: 327
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka Bekijk bericht
Jammer is wel dat de groen verlichte laad-indicator niet de voortgangsstatus aangeeft, zodat je dus niet weet wanneer de batterij volgeladen is. Wat denken jullie?
Dat is nu net de clou: LiIon batterijen zijn gevoelig voor te hoge laadspanning. Dat is dan ook de reden dat de 18650 LiIon accu in een protected uitvoering te koop is.

Waarschijnlijk is een van de pre-3 batterij contacten een verbinding met de in de batterij geďntegreerde chip. Een tweepootslader 'praat' daar niet mee.

De prijs van de lader geeft geen vertrouwen in de toegepaste beveiligingen. Dan zou er met een multimeter meegekeken moeten worden naar de laadspanning.
Niet iets wat spreekt voor het gebruikersgemak.

Kortom: nu doet de accu het nog...

Laatst gewijzigd door CWdV; 23 januari 2012 om 14:51. Reden: nog voorzichtiger uitgedrukt.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 januari 2012, 21:36
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
@CWdV: Oeps, weer een illusie armer.. Ach het was het proberen waard en voor de prijs hoefde je het niet te laten. Toch jammer dat er blijkbaar geen externe laadmogelijkheid bestaat voor de Pre3 batterijen. Ik had ooit zo'n fijn extern Palm ladertje voor mijn Pre Classic batterijen, maar ja......
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023