Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29 april 2001, 12:55
Pjotr's schermafbeelding
Pjotr Pjotr is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 april 2001
Locatie: Gorrukum
Berichten: 109
Ik wil een Palm aanschaffen en zie hier op het forum veel positieve berichten over de Palm maar zijn er ook personen die zeggen; Had ik maar een ander model gekocht omdat.... .

Wat ik bedoel is dat ikzelf nog niet ermee gewerkt heb.
Ik heb de Palm IIIc op het oog want 8Mb + kleuren scherm en nog betaalbaar (Aktie bij dixons fl 800,- + kameraatje).

Maar hij is wel groter dan de Vx en die ziet er een stuk gelikter uit. Waarom schaffen sommigen na enige tijd een hoger model aan?

Pjotr

Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 april 2001, 14:18
FrUitSkI
Guest
 
Berichten: n/a
hej,
Ik heb een jaar geleden ongeveer een IIIe gekocht, ik was al jaren gefascineerd door het fenomeen van een schermpie en een pennetje ( ). Toen ik hem in de winkel zag liggen voor 450,- heb ik hem gewoon gekocht, ik was gewoon niet van plan om er meer voor uit te geven. Nu na ruim een jaar gebruikt ik hem dagelijks als agenda, memo's, todo's etc. ik loop nu gewoon tegen dingen aan als dat ik meer geheugen nodig heb om EN avantgo te draaien EN quickoffice EN etc.
En het feit dat mun palmje wat tekenen van slijtage/productie fouten begint te tonen zoals knoppen die bijna niet meer werken en scheuren in de kast, ga ik nu binnenkort overstappen op een m505, ik heb gewoon nu voor mijzelf aangetoond dat een palm de moeite waard was, en dat ik nu een krachtiger apparaat nodig heb.

ik hoop dat je wat wijzer bent geworden

groeten
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 april 2001, 14:28
BartSeverein
Guest
 
Berichten: n/a
Het allergrootste voordeel: de grote hoeveelheid software die er voor te krijgen is.

Het allergrootste nadeel: de kwaliteit van het geheel (in mijn geval een V). Van een apparaat van 1000 gulden verwacht ik bijv. niet dat de knoppen binnen de kortste keren afbreken. Bij een Palm blijkt dat gewoon te zijn.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 april 2001, 02:32
Guy Sie
Guest
 
Berichten: n/a
Ik had nogal wat organisatie problemen, en dat monde op een bepaald moment uit in binnen 1 week:
- 2x missen van roeitraining
- 1 date missen (schaam!)
- werkstuk te laat inleveren

Toen besloot ik dat het tijd was om iets aan die problemen te doen. Ik kon toen goedkoop een Palm III kopen, en aangezien ik al een tijdje gefascineerd was door PDAs leek me dat een goed idee. Ik had nog wat WinCE bakken gecheckt maar die waren ranzig zwaar en traag.

Anyway, daar heb ik een hele tijd lol van gehad maar na een tijdje was ie gewoon te klein geworden. Ik had echt nog minder dan 100kb geheugen vrij (zelfs nadat ik had uitgerekend wat de optimale manier om m'n flashgeheugen in te vullen was) en ik kon daardoor ook nooit meer iets nieuws proberen.
Daarom heb ik, nadat ik de V van m'n vader overerfde, er een 8mb chip in laten zetten.

Dat probleem heb je duidelijk niet als je een IIIc koopt, aangezien die al standaard 8mb heeft . Voor het kameraatje zou ik het overigens niet doen, dat ding is echt waardeloos...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 april 2001, 08:00
andries
Guest
 
Berichten: n/a
Question Afbrekende knoppen?

Zoveel knoppen zitten er niet op.
Welke breekt dan af?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 30 april 2001, 12:59
Pjotr's schermafbeelding
Pjotr Pjotr is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 april 2001
Locatie: Gorrukum
Berichten: 109
Er is inderdaad enorm veel software (Lees, freeware. Lekker goedkoop) voor te krijgen, maar deze zullen waarschijnlijk meestal voor een monochrome schermpje geschreven zijn. Dan heb je niet zo veel aan een kleuren lcd. Denk ik??
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 april 2001, 14:21
pawverboort's schermafbeelding
pawverboort pawverboort is offline
Forumbikkel
Voornaam: Peter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 06 januari 2001
Locatie: Montfoort, Nederland.
Berichten: 125
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr
... maar deze zullen waarschijnlijk meestal voor een monochrome schermpje geschreven zijn. Dan heb je niet zo veel aan een kleuren lcd. Denk ik??
Ik heb zelf (helaas?) niet de beschikking over een kleurenpalm, maar van de hoeveelheid software die ik uitgeprobeerd heb is toch een behoorlijk aantal ook in kleur te krijgen.

Peter
Met citaat reageren
  #8  
Oud 30 april 2001, 14:30
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Re: Afbrekende knoppen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andries
Zoveel knoppen zitten er niet op.
Welke breekt dan af?
Afbreken van knoppen deed zich voornamelijk voor bij de Palm V en Vx, met als gevolge dat het knopje in de behuizing zakte en moeilijk of niet te gebruiken was. Meestal de Datebook knop (meest gebruikt?). Waarschijnlijk is het ontwerp verbeterd, want de laatste tijd hoor ik er niemand meer over klagen.

Een "historisch overzichtje":
http://www.palmclub.nl/forums/showth...p?threadid=348
http://www.wb.utwente.nl/palmclub/pr...ges/10030.html
http://www.wb.utwente.nl/palmclub/pr...ages/9980.html
http://www.wb.utwente.nl/palmclub/pr...ages/9233.html
Met citaat reageren
  #9  
Oud 30 april 2001, 20:35
BartSeverein
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Afbrekende knoppen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andries
Zoveel knoppen zitten er niet op.
Welke breekt dan af?
Nou, de linker (agenda). Was gerepareerd en na een paar weken de rechter (memo). En op dit moment zit de aan/uit vervaarlijk los.

Ik ben daarin helaas niet de enige. Dat komt omdat de 4 zwarte toetsen één stripje zijn en die lijdt blijkbaar nogal onder 'plasticmoeheid'. Ik vind het ongeloofelijk stom dat het niet van die zachtrubberen knopjes zijn zoals een rekenmachine.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 01 mei 2001, 10:23
Pjotr's schermafbeelding
Pjotr Pjotr is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 april 2001
Locatie: Gorrukum
Berichten: 109
Dat knoppen afbreken is niet zo leuk om te horen. Maar kan ik uit de antwoorden opmaken dat de service van palm wel goed is??
Met citaat reageren
  #11  
Oud 01 mei 2001, 17:51
andries
Guest
 
Berichten: n/a
Afbrekende knoppen?

Toch vreemd, dat zou je toch van zo'n apparaat niet verwachten.
Mijn sharp ZQ-3250 organizer heb ik ook al volledig uit elkaar gehad omdat de knoppen slechter begonnen te werken.
Ze functioneren nu weer goed.
In ieder geval bedankt voor je antwoord.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 01 mei 2001, 22:05
Pjotr's schermafbeelding
Pjotr Pjotr is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 28 april 2001
Locatie: Gorrukum
Berichten: 109
Thumbs up

Iedereen bedankt voor de reacties, maar ik heb zojuist de Palm IIIc aangeschaft en het is echt een machtig mooi ding.
Nu nog uitzoeken hoe het allemaal werkt.

Groeten,

Peter.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 02 mei 2001, 18:30
Bill
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Re: Afbrekende knoppen?

Citaat:
breken van knoppen deed zich voornamelijk voor bij de Palm V en Vx
ook bij de m100/m105?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 02 mei 2001, 20:16
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
De palm III serie en de m100/105-hebben geen last van afbrekende knoppen!
Met citaat reageren
  #15  
Oud 02 mei 2001, 20:20
Guy Sie
Guest
 
Berichten: n/a
Bij de III serie heb ik nog wel eens gehoord over intern kapotte knopmechanismes, maar idd nooit over afgebroken knoppen
Met citaat reageren
  #16  
Oud 02 mei 2001, 20:45
FrUitSkI
Guest
 
Berichten: n/a
nee, ze zullen misschien wel niet afbreken, maar ze worden wel zo lam als de ziekte. dat vind ik ook wel een beetje storend
Met citaat reageren
  #17  
Oud 15 mei 2001, 15:10
palmvx's schermafbeelding
palmvx palmvx is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 01 februari 2001
Berichten: 193
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr
Dat knoppen afbreken is niet zo leuk om te horen. Maar kan ik uit de antwoorden opmaken dat de service van palm wel goed is??

Binnen de garantietermijn wel.... Als je zes weken kan wachten op een vervanging. (je moet trouwens de verzendkosten zelf betalen)

Buiten de garantie kun je dat ding in de prullebak smijten (geintje) Maar een kapot knopje is een duur grapje ($100 oftewel min 250,-)
__________________
The difference between men and boys is the size of their toys.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 15 mei 2001, 15:51
FrUitSkI
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down

das nou het mooie aan palm, je weet altijd precies waar je aan toe bent, alle reparaties zijn $ 100 USD. nie meer, nie minder handih he!


Met citaat reageren
  #19  
Oud 15 mei 2001, 23:04
Flyby's schermafbeelding
Flyby Flyby is offline
Senior lid
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 20 februari 2001
Locatie: Alkmaar, Eelde.
Berichten: 60
Stuur een bericht via ICQ naar Flyby
Talking

Dag mensen,

Ik heb een IIIc gekocht ongeveer 2 weken geleden, ook bij dixons en raad wat gebeurt er, ja de knop voor naar boven scrollen doet het niet meer. Ik heb voor 5 jaar garantie betaald (te veel??? we zien wel) en ik ga dus morgen gelijk terug en wil het laten maken. Maar ik heb nu ook simcity en ben heeelll blij met mijn kleurenschermpje en dat verhaal van alleen voor monochrome schermpje geschreven programmas is dus niet waar he, er zijn heel veel progjes voor colour gemaakt.
Advies: gelijk een beschermlaagje erop van dat boekenspul!! werkt perfect en niet iedereen kan in de trein meelezen wat je aan het doen bent door de spiegeling.
en voor iedreen die over een III zit te denken, het is een machtig ding maar weet niet wat me allemaal nog te wachten staan met reparaties. We zien wel. Ik heb in elk geval 5 jaar garantie genomen, voor het geval dat.

Greetz
Met citaat reageren
  #20  
Oud 16 mei 2001, 16:49
Flyby's schermafbeelding
Flyby Flyby is offline
Senior lid
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 20 februari 2001
Locatie: Alkmaar, Eelde.
Berichten: 60
Stuur een bericht via ICQ naar Flyby
Petje af voor dixons

Perfect ik heb een nieuwe IIIc, gelijk gekregen doos en palm inleveren en ik kreeg een nieuwe. Knoppen doen het goed. Dat ook weer opgelost. Alleen nog ff alles hotsyncen en klaar. DIXONS perfect bedankt.

CU
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023